fxp
שחזור סיסמה הרשמה
  • הודעות
  • אשכולות
  • רשומים
  • מחוברים כרגע
הרשמה לאתר
עזרה|

סיכום בורר ממזג של שני טקסטים דחוף כנסו

  1. 27-04-2012 21:12 #1
    בן
    תאריך הצטרפות
    26-06-11
    שם פרטי
    יובל
    הודעות
    524
    הקיצר לא היה לי שיעור אחד בעברית חודשיםם שלמים !!!!!!!!!!!!!!!!!! ופתאום אני רואה יום ראשון הבא יעני בעוד יומיים מבחן בעברית מפמר ארצי , בפוקס מצאתי את המורה היום והיא נתנה לי דפי הכנה אבל היא לא לימדה אותנו את הסיכום הבורר הממזג שני טקסטים ואני חייב לדעת איך עושים את זה בבקשה שמישהו ירשום לי את התבנית לעשיית סיכום זה ...
    תודה .

  2. 27-04-2012 22:40 #2
    בן
    תאריך הצטרפות
    26-02-12
    הודעות
    171
    תגיד אתה יכול להעלות את הדפי הכנה לסרוק אותם, גם לי יש בעוד יומיים ואני מחפש דפי הכנה.
    ובקשר לסיכומים:
    1. סיכום כולל – מכיל את כל תוכן הטקסט. סיכום בורר – מסכמים לפי הרכיבים שבשאלה. סיכום ממזג – מסכמים מתוך שני טקסטים לפי הנדרש בשאלה, בלי לציין מאיזה טקסט מובאים התכנים.

  3. 27-04-2012 22:42 #3
    בן
    תאריך הצטרפות
    26-02-12
    הודעות
    171
    סיכום בורר:
    הקדמה
    סיכום בורר הוא סיכום המתייחס לדברי כותב הטקסט בחלקים מתוך הטקסט.
    תוכנו של הסיכום מתמקד בנקודות מסוימות שעליהן נדרש המסכם להתייחס במטלת ההבעה.

    למשל, מטלת ההבעה היא:
    כתוב סיכום, ובו התייחס לתכונות ה............, לשימושים שעושה בו האדם ולאופן התפתחותו במהלך המאה הקודמת.


    במטלה 3 רכיבים:
    · התייחסות לתכונות
    · לשימושים
    · לאופן התפתחותו.


    כיצד נכתוב סיכום כהלכתו?

    שלבי הסיכום :
    1.שלב הקריאה
    קראו את הטקסט בשלמותו .
    2.טרום כתיבה :
    א. ענו על השאלות הבאות אשר באמצעותן תוודאו שהבנתם את הטקסט:
    1. מה נושא הטקסט ?
    2. מה נאמר בטקסט על הנושא ?
    3. מה מטרת / כוונת כותב הטקסט ? (ליידע , להסביר תופעה /מקרה, לתאר
    תופעה/מקרה,לבקר תופעה/ מקרה וכו' ).
    4. מהי הסיבה לכתיבת הטקסט ? מה גרם לכותב לכתוב את הטקסט ?
    5.מה עושה כותב הטקסט כדי להבהיר את כוונותיו / מטרותיו לנמענים ? (מביא
    דוגמאות ,מציג נתונים , משווה בין נתונים , מתאר תופעה וכו' )


    3. שלב ההתארגנות לכתיבת הסיכום :
    א. קראו שוב את המטלה הנדרשת .
    ב . אתרו בטקסט את הפסקות או את המשפטים המתייחסים לרכיבי המטלה (היכן
    בטקסט מצוי תיאור 3 פריטי המטלה?).
    ג. סמנו את המשפטים ששייכים לכל רכיב.
    ד. יצרו משפט מכליל או כותרת תוכן לכל פסקה.

    4 . שלב הכתיבה
    בסיכום חייבים להימצא 3 רכיבי מבנה ( או 2 בלבד )
    פתיחה
    הפתיחה תכלול 2 משפטים מכלילים :
    משפט 1 – ציון פריט אחד מת. הזהות של הטקסט (כותרת הטקסט , המוען, בימה ותאריך).
    משפט 2 – מטרת כותב הטקסט.
    תוכלו להשתמש בניסוחים הבאים :
    (משפט ראשון) נושאו של הטקסט " " שפורסם ב..... הוא .....
    (משפט שני)כוונת כותב הטקסט היא ... ( להשוות ,להסביר ,לתאר ,לשכנע, להציג, ליידע וכו' )


    גוף הסיכום- התייחסות לפריטי המטלה
    גוף הסיכום יכיל משפט פתיחה מכליל ע"פ המוצע להלן כותב הטקסט מתייחס לנושאים הבאים. העתיקו את רכיבי המטלה: לדוגמה: כותב הטקסט מתייחס לתכונות ה........, לשימושים שעושה בו האדם ולהתפתחותו במאה הקודמת.
    § עתה העתיקו את משפטי המפתח שסימנתם או את הכותרות שניסחתם בשלב ההתארגנות לכתיבה. (שלב ג' ) .
    § הרחיבו כל משפט לפסקה תוך התבססות על תוכן הטקסט : הוסיפו פרטים חשובים מתוך הטקסט המתייחסים לרעיון המרכזי של הפסקה.
    (במקרה שהכותב מעלה דוגמאות יש לציין את מספר הדוגמאות שמעלה הכותב ואת הנושא המשותף לכולן מבלי לפרט אותן . מוצע הניסוח הבא : כותב הטקסט מציג דוגמאות העוסקות בנושא .....)

    לשון

    § השתמשו בתבניות לשוניות המתייחסות לכותב הטקסט:לטענת כותב הטקסט, לדברי כותב הטקסט, כותב הטקסט טוען ש, כותב הטקסט מתייחס ל... וכו')
    ¡ השתמשו במילות קישור מגוונות (המבטאות קשרים לוגיים שונים:בנוסף לכך, כמו כן, לכן, אבל, וכו' ) בין המשפטים או בין הפסקות.
    זכרו :
    ¡ אין להשתמש ביותר מ- 2 מילות שעבוד / חיבור במשפט אחד ! !
    ¡ מומלץ להשתמש ב- 2 מילות קישור שונות (לפחות) אך לא מעבר לכך.
    ¡ אם עליכם להשתמש באותו קשר לוגי מספר פעמים, השתמשו במילים נרדפות:
    לסיבה ותוצאה: כיוון ש/ מפני ש/כי , לכן, לפיכך
    להשוואה: לעומת זאת, בניגוד לכך, בעוד ש
    לניגוד: אך, אבל, אולם
    להוספה: ו, כמו כן, בנוסף לכך
    ¡ סימני פיסוק: הקפידו לסיים כל משפט או פסקה בנקודה.
    ¡ אין להשתמש בציטוטים (יש להשתמש אך ורק בדיבור עקיף ולא ישיר)
    ¡ אין להביע דעה אישית שלכם, אלא אך ורק את דעתו של כותב הטקסט. לפיכך, אין להשתמש בגוף ראשון (אני/אנחנו) וכן לא בכינויי שייכות של גוף ראשון(שלי/שלנו) או בנטיית מילות היחס בגוף ראשון (לי/ לנו).


    סיום
    בסיום הסיכום תופיע מסקנתו הסופית של כותב הטקסט או הצעותיו לפתרונות .

  4. 27-04-2012 22:46 #4
    בן
    תאריך הצטרפות
    26-02-12
    הודעות
    171
    סיכום ממזג-כיצד למזג מידע ממספר טקסטים?
    לשם מה צריך לסכם טקסטים?
    1. לצורך דליית/איסוף מידע רב בנושא מסוים (כתיבת עבודה/תשובה, הרחבת/העשרת ידע)
    א. סיכום של כל המידע המצוי בכל אחד מן הטקסטים

    ב. סיכום בורר- חיפוש מידע בנושא מסוים מתוך מספר טקסטים

    2. לצורך השוואה בין המידע הנמצא במקורות/טקסטים שונים[1]
    להלן הצעה לביצוע הסיכום:
    א. לאחר קריאת הטקסטים השונים ערכו רשימת הנושאים/הרעיונות המרכזיים שבהם עוסק כל אחד מן הטקסטים:

    נושאים מרכזיים בטקסט א
    נושאים מרכזיים בטקסט ב
    נושאים מרכזיים
    בטקסט ג

    ב. בדקו/ סמנו את הנושאים/ הרעיונות המרכזיים המשותפים
    לטקסטים.
    ג. נסחו שם/כותרת /הכלילו בשם קצר כל קבוצה מן הנושאים
    משותפים:
    1) הנושאים / הרעיונות המרכזיים המשותפים לכל הטקסטים:
    1.
    2.
    3.
    4.
    ד. בדקו/ סמנו את הנושאים/ הרעיונות המרכזיים השונים
    לטקסטים.
    ה. נסחו שם/כותרת /הכלילו בשם קצר כל אחד מן הנושאים.

    אפשר לעשות זאת גם באמצעות הטבלה הבאה:
    טקסט א
    טקסט ב טקסט ג
    רק בטקסט זה מופיעים הנושאים 1.
    2.
    3.
    1.
    2.
    3.
    1.
    2.
    3.


    למחשבה: מה תרם לך דף סיכום ממצאים זה?

  5. 27-04-2012 22:46 #5
    בן
    תאריך הצטרפות
    26-02-12
    הודעות
    171
    ועכשיו לכתיבה/למיזוג:
    שלב טרום הכתיבה:
    1. בדקו /חשבו מי יהיו הנמענים ובאיזו בימה ייאמרו/יימסרו הדברים.
    2. מבנה: בטקסט הממזג יש לחשוב על
    ¨ חלקי הטקסט: פתיחה, גוף וסיום
    ¨ רכיבי מבנה אחרים המתאימים לנושא (השוואה, בעיה ופתרונה, סיבות/גורמים
    ותוצאות, תהליך) או : שימוש בכותרות התוכן על פי הטבלה שערכתם
    ¨ מילות קישור מתאימות ומגוונות בין הפסקות ובתוך הפסקות- בין המשפטים
    ובתוכם (להוספה, לניגוד/ לעימות/להסתייגות/לויתור, להבעת סיבה ותוצאה, לברירה)
    ¨ מאזכרים ומילות רימוז מתאימים
    3. לשון: יש לחשוב(ואפילו לרשום את ה) על מילים מגוונות המתאימות לנושא (שדות
    סמנטיים, משלב לשוני בינוני-גבוה, מילים נרדפות).
    4. היצג: יש לתכנן את הכתיבה על פי פסקות, הדגשות (גופנים) בהתאם לנושא.


    הצעות לדרך הכתיבה:
    פתיחה:
    הטקסטים עוסקים בנושאים הבאים: (שימוש במשפט מכליל)
    כאן יש לכתוב את הכותרות/השמות שנמצאו הן בנושאים המשותפים והן בנושאים הייחודיים לכל טקסט.
    גוף

    עתה יש לפרט כל נושא.
    סיום (לא בהכרח):
    אלה הנושאים שנידונו בטקסטים. מן האמור לעיל ניתן להסיק/להבין
    כי/ש.

    כיצד ממזגים מידע מספר טקסטים על פי נושא מסוים ? סיכום בורר


    א. ערכו רשימת הרעיונות בכל טקסט העוסקים בנושא שעליו נדרשתם לכתוב טקסט חדש

    הרעיונות העוסקים בנושא בטקסט א
    הרעיונות העוסקים בנושא בטקסט ב
    הרעיונות העוסקים בנושא בטקסט ג



    ב. לפני הכתיבה עצמה:
    בשלב טרום הכתיבה מומלץ לענות /לחשוב על השאלות הבאות
    1. מי הם הנמענים? מהי הבימה?
    מבנה: בטקסט הממזג יש לחשוב על רכיבי המבנה:
    פתיחה, גוף וסיכום

    וכן רכיבי מבנה אחרים המתאימים לנושא (השוואה, בעיה ופתרונה, סיבות/גורמים ותוצאות,
    תהליך)
    מילות קישור מתאימות ומגוונות בין הפסקות ובתוך הפסקות- בין המשפטים ובתוכם
    (להוספה, לניגוד/ לעימות/להסתייגות/לויתור, להבעת סיבה ותוצאה, לברירה)
    מאזכרים ומילות רימוז מתאימים
    לשון: יש לחשוב(ואפילו לרשום) על מילים מגוונות המתאימות לנושא (שדות סמנטיים,
    משלב לשוני בינוני-גבוה, מילים נרדפות)
    היצג: יש לתכנן את הכתיבה על פי פסקות, הדגשות (גופנים) בהתאם לנושא

    משוב עצמי


    ü האם כללתם בסיכום את כל הרעיונות שנרשמו בטבלה?
    ü האם אפשר לזהות בצורה ברורה את חלקי הטקסט : פתיחה, גוף, סיום?
    ü האם אפשר לזהות בצורה ברורה את רכיבי המבנה?
    ü האם השתמשתם בקשרים לוגיים מתאימים?
    ü האם השתמשתם באוצר מילים מגוון?
    ü האם יש התייחסות הולמת לבימה ולנמענים?

    ואם לא עשיתם זאת, זה הזמן לתקן ולשפץ. אפשר/ מומלץ להיעזר בעמיתים.

  6. 28-04-2012 01:43 #6
    בן
    תאריך הצטרפות
    26-06-11
    שם פרטי
    יובל
    הודעות
    524
    ווווווווווווואאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאו ווווווווווווו תוודההההה רבבהה אחייי ויש לך פייסבוק או סקייפ כדי שיהיה לי יותר קל לשלוח לך את העבודה ? יעני לצלם ולשלוח לך מצולם ?

מקרא דרגות:  » יו"ר » מנכ"ל » מנהל ראשי » מפקח » מנהל פורום » צוות פרוייקטים » צוות סיקורים » משתמש כבוד » היכל התהילה » Champ » משקיען כבוד » Winner