fxp
שחזור סיסמה הרשמה
  • הודעות
  • אשכולות
  • רשומים
  • מחוברים כרגע
הרשמה לאתר

מדריך| שגיאות בהתחברות ופתרונן

  1. 31-12-2007 10:05 #1
    SmartAngel מנותק מנהל פורומים תמיכה טכנית & מדריכים & office לשעבר
    בן
    תאריך הצטרפות
    29-05-06
    שם פרטי
    Ori
    הודעות
    12,747
    שגיאות בהתחברות ופתרונן

    לא מצליחים להתחבר לרשת? במקום להתקשר לספק האינטרנט או ספק התשתית ולחכות על הקו עד בוא המשיח, קחו יוזמה ונסו לפתור את תקלות החיבור שלכם בכוחות עצמכם. המדריך השלם להודעות שגיאה



    מדריך| שגיאות בהתחברות ופתרונן
    עכבר, פדל אם תרצו


    הפעילות המתוארות במדריך אינן מסכנות את מערכת ההפעלה, אך כרוכות בשינוי ההגדרות של החיבור לאינטרנט. אין סכנה של נזק ל-Windows - במקרה הגרוע ביותר תיאלצו להגדיר את החיבור מחדש באמצעות מוקד התמיכה של ספק האינטרנט או ספק התשתית (בזק/כבלים). אם אתם לא בטוחים לגבי הפעולות המתוארות במדריך, צרו קשר ישירות עם התמיכה.


    כולנו מכירים את מסלול הייסורים שצריך לעבור כשמתקשרים למוקד התמיכה הטכנית של הספק. לפחות 7 דקות המתנה ביום טוב, מבחני אינטיליגנציה שלמים שנועדו לבדוק את בקיאותכם בתפריט הניתוב של המוקד, ולבסוף השיחה המיוחלת עם איש טכני מנומנם, שזה עתה העביר משמרת שלמה בנסותו לעזור לאנשים שסבורים כי העכבר שלהם הוא פדל המופעל בעזרת כפות הרגליים. וזה במקרה הטוב.

    במקרים רבים, אין הרבה ברירה אלא לעבור את מסלול הייסורים הזה – חלק מהבעיות שאתם חווים בנסיון להתחבר לאינטרנט אי אפשר לפתור לבד. לספקי האינטרנט והתשתית יש לעיתים תקלות משל עצמם, ובמקרים כאלו מוקד התמיכה הוא הכתובת היחידה. עם זאת, הרבה מאוד תקלות ניתנות לפתרון בקלות יחסית, וחבל לבזבז עליהן שעות של המתנה. למעשה, רובן המכריע של התקלות בהן מטפלים מוקדי התמיכה הן בעיות בהגדרות החיבור לרשת, המחשב או המודם של הלקוחות. המקרים בהן התקלה היא אצל הספק נדירים בהרבה, ומכאן שאת רוב התקלות אפשר פשוט לפתור לבד.

    הבעיה היחידה היא שכל הודעות השגיאה כתובות באותה שפה טרחנית בה כתובים גם עמוד העזרה של חלונות, ואי אפשר להבין למה לעזאזל התכוון המשורר. בשביל זה אנחנו כאן. איגדנו בשבילכם את כל הודעות השגיאה הנפוצות ביותר, את פירושן, וכמובן – גם את פתרונם. אמנם, המדריך הזה נגיש רק למי כבר מצליחים להתחבר לאינטרנט, ולכן כדאי לשמור עותק ממנו על הדיסק הקשיח, למקרי חרום.

    לפני הכל, כבו את המחשב שלכם ונתקו אותו ואת המודם מהחשמל למספר שניות קצרות, ונסו להתחבר מחדש. כדי לוודא שתראו את הודעת השגיאה, הפעילו את החייגן דרך תיקיית החייגנים בלוח הבקרה (התחל, הפעלה, ncpa.cpl) ולא דרך הדפדפן. עתה, אתרו את מספר השגיאה שיוצגו ומלאו את ההוראות לפתרונה.

    מדריך זה נועד כעזרה ראשונה בלבד, ולא מכיל את הפתרונות לכל הבעיות השונות בהן אתם עשויים להתקל בחיבור לרשת. אם שום דבר לא עוזר, פנו למרכז התמיכה.
    שגיאה 691

    טקסט נלווה: Access was denied because the user name and/or password was invalid on the domain.

    מדובר בתקלת ההתחברות הפופולרית ביותר של כל הזמנים, הודות לשגיאות הקלדה ומחלת השיכחה של הסיסמאות. הטקסט הצמוד לשגיאה מעיד על שגיאה בשם המשתמש או הסיסמה, ורלבנטי גם ל-ADSL וגם לכבלים. אם שכחתם את אחד מהם, אין ברירה אלא להתקשר לספק ולבקש לשנות.

    ב-ADSL ישנם הסברים אפשריים נוספים: אם לא שילמתם את חשבון הטלפון, בזק נוהגת להקפיא את הקו באופן שמחזיר שגיאה 691. אם הקו נחסם גם לשיחות יוצאות, הרבה פעמים הוא נחסם גם לגלישה ב-ADSL. כדי לבדוק אם אכן יש בעיה בקו, נסו להתחבר עם שם המשתמש 1@1 ועם סיסמה ריקה. לא עובד? אין טעם להתקשר לספק האינטרנט. צרו קשר ישירות עם בזק.


    שגיאה 800


    מדריך| שגיאות בהתחברות ופתרונן
    שם מחשב מארח


    טקסט נלווה: Error 800: Unable to establish connection.

    שגיאה זו קיימת רק עם חייגני VPN, בחיבור אינטרנט בכבלים, או בחיבור ADSL עם מודם Alcatel Speedtouch Home השחור הישן והטוב). אם קיבלתם את השגיאה הזו למרות שאתם לא עונים על אחת ההגדרות האלו, הרי שהחייגן שלכם לא מוגדר כהלכה ואין כלל טעם לנסות להתחבר איתו - פשוט צרו חייגן חדש.

    VPN היא שיטה שמדמה רשת קטנה בין המחשב למודם. שגיאה זו מעידה על בעיית תקשורת בין שני המחשבים באותה מיני-רשת. אם אתם מחוברים עם מודם Alcatel, ייתכן וכרטיס הרשת לא מוגדר כהלכה. פתחו את מאפייני כרטיס הרשת ולחצו פעמיים על ל-Internet Protocol TCP/IP. יש לבדוק כי כתובת ה-IP שלו היא אכן 10.200.1.1 וה-Subnet Mask (מסכת רשת משנה) היא 255.0.0.0. אפשרות נוספת היא בעיה בהגדרות החייגן – יש לוודא ששם המחשב המארח הוא 10.0.0.138.

    בכבלים צריכה להופיע בשורה Hostname (או "שם מחשב מארח") הכתובת של שרת ה-VPN של ספק האינטרנט שלכם. בנטוויז'ן, למשל, הכתובת היא cable.netvision.net.il. את כתובת ה-IP של כרטיס הרשת, לעומת זאת, אין צורך לקבוע ידנית. הקליקו על האייקון הקטן של הכרטיס בשורת המשימות ועברו לחוצץ Support (או "תמיכה"). אם כתובת ה-IP שמופיעה שם לא מתחילה במספר 172, צרו קשר עם חברת הכבלים.
    שגיאה 789

    טקסט נלווה: The L2TP connection attempt failed because the security layer encountered a processing error during initial negotiations with the remote computer.

    שגיאה זו נפוצה בחייגני VPN בכבלים. ניתן לפתור אותה בקלות יחסית על-ידי הורדה והתקנת
    טלאי תיקון של מיקרוסופט. אין לכם מאיפה להוריד כרגע את הטלאי? נסו בינתיים להחליף את סוג פרוטוקול ה-VPN שהחייגן משתמש בו. פתחו את מאפייני החייגן, ובלשונית האחרונה בחרו את האפשרות PPTP במקום Automatic (או "אוטומטי") או L2TP.

    שגיאה 734


    מדריך| שגיאות בהתחברות ופתרונן
    הצפנה אופציונלית


    טקסט נלווה: Error 734: The PPP Link Control Protocol Was Terminated.

    עיין-ערך 691. שגיאה 734 מעידה לעתים קרובות על שגיאה בשם המשתמש או הסיסמה. חזרו לפיסקה שמדברת על שגיאה 691 ונסו את מזלכם.

    אפשרות נוספת היא הגדרות אבטחה שגויות בחייגן. במאפיינים של חייגני VPN (למודמי כבלים או למודם ADSL מסוג Alcatel Speedtouch Home) יש להגדיר את הפרוטוקול שבאמצעותו החייגן שולח לספק את הסיסמה שלכם. פתחו את מאפייני החייגן, ותחת הלשונית אבטחה סמנו את האפשרות Advanced (או "מתקדמת"). לחצו על הכפתור Settings (או "הגדרות"). בחלק העליון בוחרים באפשרות Optional Encryption (או "הצפנה אופציונלית"). הסירו את כל שאר סימוני ה-V, מלבד ליד השורה PAP ו-SPAP. (אם תתקלו במסך אזהרה בעת סגירת החלון, התעלמו ממנו).
    שגיאה 769

    טקסט נלווה: The specified destination is not reachable.

    שגיאה זו רווחת במודמים שמתחברים לכרטיסי רשת. הצעד הראשון הוא לפתוח את תיקיית החייגנים (התחל, הפעלה, ncpa.cpl) ולבדוק אם אין איזשהו איקס אדום על כרטיס הרשת. ייתכן שהכרטיס פשוט לא זמין, וקליק כפול יפיח בו רוח חיים.

    אפשרות נוספת היא שהכבל שמחבר את המודם לכרטיס הרשת התנתק (במקרה כזה יופיע הטקסט "כבל רשת מנותק"), ויש לקום מהכיסא ולחברו בחזרה, גם אם לזחול מתחת למחשב זה לא כיף גדול.

    לבסוף, אם הכרטיס לא מופיע בכלל בתיקיית החייגנים, ייתכן שהוא פשוט לא מותקן. כדאי לחטט במנהל ההתקנים (התחל, הפעלה, devmgmt.msc) ולבדוק אם הוא נמצא ברשימה. אחרת, התקינו אותו מחדש.


    שגיאה 741

    טקסט נלווה: The local computer does not support encryption.

    אין טעם להפעיל מחדש את המחשב אפילו – שגיאה זו מעידה בכל המקרים כמעט על בעיה בהגדרות האבטחה של החייגן, לרוב סימוני V מיותרים במסך ההגדרות המתקדמות. חזרו לפסקה אודות שגיאה 734 ובצעו את ההוראות הקשורות לבעיות האבטחה (התעלמו מהחלק שמדבר על בעיה בהקלדת שם או סיסמה).


    שגיאה 678


    מדריך| שגיאות בהתחברות ופתרונן
    המנורה Online צריכה לדלוק


    טקסט נלווה: Error 678 The Computer You Are Dialing Into Is Not Answering.

    נהיה כנים – זו אחת מהשגיאות המציקניות ביותר. כבר לפי הטקסט הנלווה רואים שהיא מאשימה את הש"ג בבעיה: "זה המחשב שאתה מחייג אליו שלא מגיב, זה לא אנחנו". אי אפשר לדעת רק לפי המספר שלה מה לא בסדר, ויש לבצע סדרה מפרכת של בדיקות. אלו כמה מהפתרונות האפשריים:

    • בעיית סינכרון - המודם לא מצליח "לדבר" עם חברת הכבלים או עם בזק. מזהים את התקלה לפי הנורה המהבהבת על המודם, לרוב זו שכתוב עליה Sync, Link, Connection, DSL, ADSL, Cable וכדומה. היא אמורה לדלוק באופן יציב. אם היא מהבהבת או לא דולקת בכלל, נתקו את המודם מהחשמל או מהמחשב. אם גם זה לא עוזר, צרו קשר עם ספק התשתית (בזק או חברת הכבלים).

    • בעיית חייגן - בעיקר במודמי ADSL מסוג PPPOE (כמעט כל אלו שמתחברים לכרטיס רשת) או במודמי כבלים. כדאי פשוט ליצור חייגן חדש במקום לחטט בין אינסוף האפשרויות של החייגן הקיים. אם אתם לא בטוחים איך, צרו קשר עם הספק.

    • בעיית מודם USB - עצם הבעיה היא שיש לכם אחד כזה. בכל מחשב מודרני קיים כרטיס רשת, ועדיף לבקש מראש מודם ADSL שמתחבר אליו, למען יציבות החיבור. מודמי כבלים, ללא יוצאי דופן, ניתן לחבר בשתי הדרכים ועדיף לחבר דרך כרטיס רשת, חד משמעית. אם בכל זאת יש לכם מודם USB והוא מחזיר שגיאה 678, יש לרסטרט את המחשב, לנתק ולחבר לשקע USB אחר. אם זה לא עוזר אפשר להסיר אותו ולהתקין מחדש.

    אם כל אלו לא פתרו את הבעיה, צרו קשר עם ספק האינטרנט. אלו בדיוק מסוג התקלות שלשמן אתם צריכים אותם.
    שגיאה 721 או שגיאה 718

    טקסט נלווה לשגיאה 721: Remote PPP peer is not responding

    טקסט נלווה לשגיאה 718: PPP Timeout

    עוד שגיאה מורכבת לפתרון, גם היא נפוצה במודמי USB בעלי התדמית הבעייתית המוצדקת. כשהמודם לא מסתנכרן ולא מצליח לתקשר עם בזק (נורה Link, Sync, DSL, ADSL, Connection וכדומה) מקבלים שגיאה 721.

    לפעמים הבעיה נובעת מכך כשהמודם לא מותקן כהלכה. אם זה אכן מודם USB, כדאי להפעיל את המחשב מחדש, לנתק אותו מהמחשב, ולהעביר לשקע USB אחר. לעתים זה גורם לחלונות לזהות אותו מחדש ולעדכן את ההתקנה. אם זה מודם שמתחבר לכרטיס רשת, יש לכבות ולהדליק.

    הצרה היא שזו גם השגיאה שמופיעה כשיש תקלה באחת המרכזיות של בזק, וייתכן בהחלט וכל העבודה שלכם לשווא. לכן זו מסוג השגיאות שעדיף להתקשר לספק בגללה. אל תגידו שלא אמרנו.


    שגיאה 633


    מדריך| שגיאות בהתחברות ופתרונן



    טקסט נלווה: There was a hardware failiure.

    שגיאה אופיינית למערכות הפעלה ישנות יותר, כגון חלונות 98. מעידה על בעיה בהתקנה של כרטיס הרשת או המודם (לרוב מודם USB). יש להפעיל מחדש את המחשב, לחבר את המודם לשקע USB אחר, ואם זה לא עוזר אז להתקין אותו מחדש.

    אם המודם מחובר לכרטיס רשת ולא לשקע USB, סימן שצריך להתקין את כרטיס הרשת מחדש. לשם כך צריך להוריד (ממחשב אחר, של חברים למשל) דרייבר שלו, כי מערכות הפעלה ישנות יותר לא יזהו את הכרטיס ויתקינו אותו אוטומטית.

    שימו לב - אל תסירו כרטיס רשת אם אתם לא יודעים את הדגם המדויק שלו. אחרת יהיה לכם קשה לחפש לו דרייבר.
    שגיאה 720

    טקסט נלווה: No PPP control protocols configured.

    זו אחת מהשגיאות שברוב המקרים לא ניתן לפתור בקלות – לא בלי שיחזור מערכת (system restore) במקרה הטוב, או פירמוט של הדיסק הקשיח והתקנת חלונות מחדש במקרה הרע. אפשר לנסות להסיר ולהתקין מחדש את המודם או כרטיס הרשת ולהתפלל. נסו ליצור קשר עם הספק, למרות שסביר להניח כי גם להם לא יהיה פיתרון.


    שגיאה 751 או 752

    טקסט נלווה: remote computer refused VPN connection.

    עוד שגיאה אופיינית לחייגני VPN. במקרה של מודם Alcatel Speedtouch Home בחיבור ADSL, יש לבדוק שהכתובת של שרת VPN רשומה במדויק.

    במקרה של חיבור כבלים, העניין שונה במקצת. לכל ספק אינטרנט יש כתובת VPN משלו. מנויי נטוויז'ן, למשל, צריכים להקליד 017 ואז נקודה, ברצף. מנויי ברק צריכים להקליד cable.netvision.net.il. רשימה מלאה של כתובות השרתים שיש להגדיר לפי ספקיות.


    שגיאה 629

    טקסט נלווה: You have been disconnected from the computer you dialed.

    בניגוד למלל הזה, "נותקת מהמחשב אליו חייגת" לא בהכרח אומר שספק האינטרנט ניתק אותך מהרשת. ישנן כמה אפשרויות נוספות.

    במקרה הטוב, מדובר בשגיאה שמעידה על בעיה בשם משתמש או סיסמה. חיזרו לסעיף שמדבר על שגיאה 691. אפשרות אחרת היא ששם המחשב המארח לא רשום נכון - חיזרו לסעיף שמדבר על שגיאה 751/752. אם כל אלו לא עזרו, בצעו את הבדיקות של שגיאה 678.


    קרדיט לאתר אחר
    תהנו
    פרשתי

    מנהל פורומים: תמיכה טכנית, מדריכים ו Office לשעבר.
    וחבר בצוותים: סיקורים ועדכונים לשעבר.

  2. 31-12-2007 12:18 #2
    בן
    תאריך הצטרפות
    06-08-07
    שם פרטי
    עידן
    הודעות
    492
    תודה אחי

  3. 31-12-2007 16:50 #3
    בן
    תאריך הצטרפות
    23-06-07
    שם פרטי
    פרטי לא?
    הודעות
    6,955
    תודה


  4. 31-12-2007 17:27 #4
    בן
    תאריך הצטרפות
    19-09-06
    הודעות
    982
    תודה אבל יש עוד כמה בעיות....כמו בעיה בDNS....אם אתה יודע מה זה תעשה מדריך כי אין לי כוח חחח

  5. 31-12-2007 17:43 #5
    בן
    תאריך הצטרפות
    28-08-07
    שם פרטי
    עוז
    הודעות
    3,860
    מה זה שגיאה 769 משו כזה...?
    אמרו לי משו עם החומת אש

  6. 31-12-2007 18:13 #6
    בן
    תאריך הצטרפות
    29-09-06
    שם פרטי
    איפה שהוא ---^^
    הודעות
    1,592
    תודה על המדריך

  7. 31-12-2007 18:19 #7
    SmartAngel מנותק מנהל פורומים תמיכה טכנית & מדריכים & office לשעבר
    בן
    תאריך הצטרפות
    29-05-06
    שם פרטי
    Ori
    הודעות
    12,747
    ציטוט פורסם במקור על ידי ozozoz898989 צפה בהודעה
    מה זה שגיאה 769 משו כזה...?
    אמרו לי משו עם החומת אש
    שגיאה 769

    טקסט נלווה: The specified destination is not reachable.

    שגיאה זו רווחת במודמים שמתחברים לכרטיסי רשת. הצעד הראשון הוא לפתוח את תיקיית החייגנים (התחל, הפעלה, ncpa.cpl) ולבדוק אם אין איזשהו איקס אדום על כרטיס הרשת. ייתכן שהכרטיס פשוט לא זמין, וקליק כפול יפיח בו רוח חיים.

    אפשרות נוספת היא שהכבל שמחבר את המודם לכרטיס הרשת התנתק (במקרה כזה יופיע הטקסט "כבל רשת מנותק"), ויש לקום מהכיסא ולחברו בחזרה, גם אם לזחול מתחת למחשב זה לא כיף גדול.

    לבסוף, אם הכרטיס לא מופיע בכלל בתיקיית החייגנים, ייתכן שהוא פשוט לא מותקן. כדאי לחטט במנהל ההתקנים (התחל, הפעלה, devmgmt.msc) ולבדוק אם הוא נמצא ברשימה. אחרת, התקינו אותו מחדש.
    פרשתי

    מנהל פורומים: תמיכה טכנית, מדריכים ו Office לשעבר.
    וחבר בצוותים: סיקורים ועדכונים לשעבר.

  8. 31-12-2007 19:20 #8
    בן
    תאריך הצטרפות
    24-04-07
    הודעות
    3,661
    אם כבר אתה מביא מדריך אז אחד טוב הא חח

    תודה אורי

  9. 31-12-2007 20:40 #9
    בן
    תאריך הצטרפות
    06-05-07
    הודעות
    4,337
    תודה


  10. 01-01-2008 15:43 #10
    SmartAngel מנותק מנהל פורומים תמיכה טכנית & מדריכים & office לשעבר
    בן
    תאריך הצטרפות
    29-05-06
    שם פרטי
    Ori
    הודעות
    12,747
    תהנו ;]
    פרשתי

    מנהל פורומים: תמיכה טכנית, מדריכים ו Office לשעבר.
    וחבר בצוותים: סיקורים ועדכונים לשעבר.

  11. 01-01-2008 16:24 #11
    בן
    תאריך הצטרפות
    01-07-07
    שם פרטי
    ניסים ツ
    הודעות
    3,976
    תודה גבר ההיתי צריך את זה!

  12. 15-01-2008 22:00 #12
    בן
    תאריך הצטרפות
    23-12-07
    שם פרטי
    GA02
    הודעות
    1,928
    אין לי כאלה אבל תודה בכל זאת..

  13. 17-01-2008 02:35 #13
    wulzerZ מנותק מתפרנסים בשחור מעשנים ירוק ורואים ורוד
    בן
    תאריך הצטרפות
    06-05-07
    שם פרטי
    דוד
    הודעות
    11,965
    תודה אחי

מקרא דרגות:  » יו"ר » מנכ"ל » מנהל ראשי » מפקח » מנהל פורום » צוות פרוייקטים » צוות סיקורים » משתמש כבוד » היכל התהילה » Champ » משקיען כבוד » Winner