fxp
שחזור סיסמה הרשמה
  • הודעות
  • אשכולות
  • רשומים
  • מחוברים כרגע
הרשמה לאתר
תגיות: שבטי מלחמה, tribal wars
סיקור|

שבטי מלחמה - Tribal Wars

  1. 17-12-2012 19:10 #1
    בן
    תאריך הצטרפות
    26-06-11
    שם פרטי
    אלון ツ
    הודעות
    3,692
    שבטי מלחמה - Tribal Wars

    שבטי מלחמה הוא משחק מבוסס דפדפן שנערך על ימי הביניים, שנוצר על ידי חברת InnoGames, שמקורה בגרמניה בשנת 2003.
    במשחק כל שחקן מתחיל עם כפר קטן, שאותו מבסס, בונה צבאות חיילים, מקים ומשדרג מבנים, כובש כפרים אחרים ולאט לאט הופך לאימפריה.
    במשחק נכון לכרגע 32 גרסאות שונות בשפות שונות (עד לפני חודש - 34, הגרסה הישראלית והיפנית נסגרו).
    בניגוד למשחקים אחרים, עולמות בשבטי מלחמה יכולים להימשך שנים והדרישות לניצחון הם שליטה טוטלית או התכונה שיצאה בגרסה 8.0 לאחרונה - תגליות הכוח, שגם אותם משחררים רק בשלב מתקדם של העולם כאשר יש שבט שולט או מלחמה בין 2 שבטים גדולים.

    מטרת המשחק ומאפייניו

    כמו במשחקים רבים, המטרה העיקרית בשבטי מלחמה היא להגיע לטופ, למקום הראשון ולנצח בעולם. כמובן שאף שחקן לא מנצח לבד (בדר"כ), אלא ביחד עם שבט וכך ניתן גם להבין מהשם "שבטי מלחמה". כדי להשיג מטרה זו, על השחקן לאמן חיילים וצבא, להקים ולשדרג מבנים, להגן על עצמו, לתקוף שחקנים, לפעול ולשחק באסטרטגיה נכונה. עליו לבזוז, לכבוש ולקדם את עצמו.
    * במשחק (בניגוד לאחרים) 3 סוגי משאבים בלבד: עץ, חימר וברזל. השימושים העיקריים: עץ - חיל הרגלים, חימר - מבנים, ברזל - חיל הפרשים.
    * המבנים השונים: (*נלקח מויקיפדיה, עם עריכות אישיות.)
    מפקדת הכפר - במפקדת הכפר ניתן לבנות מבנים חדשים או לשדרג מבנים קיימים. ככל שרמת המפקדה עולה, מהירות סיום הבניה תעלה גם כן. ברגע שמפקדת הכפר משודרגת לרמה 15, ניתן להרוס מבנים בכפר זה. מפקדת הכפר נחוצה כדי לבנות אקדמיה ולכבוש כפר (רמה 20). מקסימום מבנה: 30
    בסיס אימונים - בבסיס האימונים ניתן לגייס חיל-רגלים. ככל שהרמה שלו עולה, כך משך הגיוס של החיילים מתקצר. מקסימום מבנה: 25
    אורווה - באורווה ניתן לגייס חיל פרשים. ככל שהרמה שלה עולה, כך משך הגיוס של החיילים מתקצר. מקסימום מבנה: 20
    בית מלאכה - בבית-המלאכה ניתן ליצור איילי ניגוח ובליסטראות (כלי מצור). ככל שהרמה שלו עולה, כך משך הגיוס מתקצר. מקסימום מבנה: 15
    כנסייה - מסביב לכנסייה יש תחום השפעה. אם כפר נמצא מחוץ לתחום ההשפעה של הכנסייה החיילים נלחמים בו פחות טוב. ניתן להרחיב את השטח על ידי הגדלת רמת הכנסייה (עד למקסימום 3). בכפר הראשון ישנה כנסייה ראשונה שאינה תופסת מקום רב בחווה וגודלה כגודל כנסייה רמה 2. ישנם עולמות ללא כנסייה.
    אקדמיה - באקדמיה ניתן לייצר אציל, שבעזרתו ניתן לכבוש כפרים. מקסימום מבנה: בעולמות עם שיטת המטבעות - 1, בעולמות עם שיטת החבילות - 3. פירוט בהמשך.
    נפחייה - בנפחיה ניתן לחקור ולשפר כלי נשק. שדרוג הנפחיה מאפשר מחקר של כלי נשק טובים יותר וגם מוריד את זמן המחקר. נפחיה היא אחת מדרישות האקדמיה (רמה 20). מקסימום מבנה: 20
    נקודת היערכות - בנקודת ההיערכות הצבא מתכנס, ומשם ניתן לשלוח את הצבא למשימות שונות. בנקודת ההערכות ניתן לשלוט על הצבא, תקיפות, סיועים, הסגת סיוע, וכן נמצא שם גם סימולטור. מקסימום מבנה: 1
    פסל - בפסל ממנים אביר (לכל שחקן יש אביר אחד) וכאשר מציידים אותו בחפץ מסוים הוא מחזק יחידה מסוימת, אך ישנם עולמות ללא פסל ואביר. מקסימום מבנה: 1
    שוק - בשוק אפשר לסחור עם שחקנים אחרים וגם להעביר משאבים לכל מקום. כל סוחר סוחב 1,000 יחידות ממשאב מסוים. שוק נדרש לאקדמיה (רמה 10). מקסימום מבנה: 25
    מחנה עצים - משמש לייצור עצים. ככל שרמתו גבוהה יותר, כך יותר משאבים מתקבלים. מקסימום מבנה: 30
    מכתש חימר - משמש לייצור חימר. ככל שרמתו גבוהה יותר, כך יותר משאבים מתקבלים. מקסימום מבנה: 30
    מכרה ברזל - משמש לייצור ברזל. ככל שרמתו גבוהה יותר, כך יותר משאבים מתקבלים. מקסימום מבנה: 30
    חווה - החווה מספקת לאנשי הכפר אוכל. ככל שמשדרגים יותר את החווה, כך יהיו יותר מתיישבים בכפר, וכך יהיה ניתן לגייס יותר חיילים/לשדרג מבנים. מקסימום מבנה: 30
    מחסן - במחסן אוגרים משאבים. ככל שרמתו גבוהה יותר, כך ניתן לאגור יותר משאבים. מקסימום מבנה: 30
    מקום המסתור - משאבים במקום המסתור לא ניתנים לשדידה על ידי האויבים. ככל שהוא יותר גדול, כך ניתן לאגור יותר משאבים. מקום המסתור לא נחוץ במשחק המתקדם, ועוזר בעיקר לשחקנים מתחילים בתחילת המשחק. מקסימום מבנה: 10
    חומה - החומה מגנה על הכפר נגד חיילי האויב. ככל שרמתו גבוהה יותר, ההגנה הבסיסית של הכפר טובה יותר. היא גם מעלה את החוזק ההגנתי של החיילים. כאשר החומה מגיעה לשיא השדרוג, החיילים נלחמים ב-107% יותר טוב. מקסימום מבנה: 20

    * החיילים:
    חיל הרגלים:
    לוחם חנית - יחידה הגנתית שטובה כנגד פרשים, טובה יחסית לבזיזות בתחילת משחק.
    לוחם חרב - יחידה הגנתית כבדה, שטובה כנגד גרזנים וחיל הרגלים, נעה לאט.
    לוחם גרזן - יחידה התקפית חזקה.
    לוחם קשת - יחידה הגנתית, טובה כנגד קשתים רכובים. ישנם עולמות ללא קשתים.

    חיל הפרשים:
    סייר - יחידת ריגול אחר היריב, וכן הגנה מפני סיורים עליך.
    פרש קל - יחידה התקפית חזקה, וכן הטובה ביותר בשדידה.
    קשת רכוב - יחידה התקפית שנועדה כנגד קשתים. ישנם עולמות ללא קשתים.
    פרש משוריין - יחידה הגנתית כבדה וטובה בהגנה, אמנם לא טובות בהגנות כמו ניוק הגנתי רגיל אך כשבאים בכמויות מגנות מאוד וכן יתרונם הגדול הוא המהירות - סיועים מהירים.

    חיל מצור:
    איילי ניגוח - להורדת החומה.
    בליסטראות - להורדת כל מבנה.

    יחידות אחרות:
    אביר - יחידה יחסית חזקה, בתחילת משחק. כוחה גבוה *יחסית*, ושודדת טוב *יחסית*, מדוע יחסית? לכל שחקן יכול להיות אביר אחד בלבד ואותו יכול למקם בכפר אחד בלבד. לכן בתחילת משחק, מועיל האביר בתוספת כוח יחסית גדולה ועוד קצת משאבים. בהמשך המשחק כוחות אלה של האביר חסרי תועלת, אך תפוקתו בהמשך הם חפצי האביר, שאותם אוספים לאורך המשחק, בכל יום מקבלים 3% (וכמובן ישנן דרכים להאצה) ובכל פעם כשמגיעים ל100% מקבלים חפץ שתורם להתחזקותה של יחידה אחרת.

    אציל - היחידה שאיתה כובשים כפרים. בניגוד לטרוויאן, אין הבדל בין כיבוש כפרים ברברים לשחקנים, נדרש אציל והורדת 100 נאמנות. מומלץ לשלוח ליווי עם האציל. אסטרטגיה מקובלת במשחק היא רכבת אצילים שבה 4 אצילים שאותם שולחים בבת אחת, כדי לכבוש בבת אחת. (כמובן פרט למקרים של חוסר מזל )

    * משימות התחלה הנועדו לסייע לשחקן המתחיל, נכנסו בגרסה 7.0, הגנת מתחיל משתנה מעולם לעולם ונעה בדרך כלל בין 2 ל-5 ימים.

    * כמו בכל משחק דפדפן, יש אפשרויות פרימיום, חשבון פרימיום, מנהל חשבון, עוזר חווה ובעולמות מסוימים "תוספות הפרימיום" - קיצור בנייה בחצי, תוספת 20% ייצור משאבים וסוחר השוק.

    * השבט הוא חשוב מאוד, ולרוב לא ניתן להצליח במשחק ללא שבט!

    אסטרטגיות מקובלות וטיפים

    פייקים - שליחת התקפה של יחידה אחת לבלבול היריב. (ניתן כמובן לשלוח הרבה, או לתחכם יותר)
    ניוקים - צבאות גדולים.
    ניוק התקפי "קלאסי":
    7000 גרזנים
    2500 קלים (פרשים קלים)
    300 רכובים (קשתים רכובים)
    300 נוגחים (איילי-ניגוח)

    ניוקים הגנתיים "קלאסיים"
    7000 חניתות, חרבות וקשתים. 8000 חניתות, 5000 חרבות, 8000 קשתים. 7000 חניתות, 4500 קשתים, 1500 משוריינים.

    ** הניוקים יכולים להשתנות לפה ולשם על דעת וטעם השחקן, יש סוגים רבים של ניוקים, ובעיקר הגנתיים.

    בתחילת המשחק היעדים העיקריים הם הגעה לאורווה ופרשים קלים, כדי לבזוז. ולאחר מכן להגיע לאקדמיה ולכבוש כפר שני. לאחר מכן ממשיכים להתפתח והופכים לאמפריה!
    כמו בכל המשחקים, חבל על בזבוז זמן, צריך להתפתח כמה שיותר מהר בטקטיקה הנכונה כדי לגבור על אחרים

    גרפיקה ותמונות

    שבטי מלחמה - Tribal Wars

    טוב, יש המון תמונות אבל אני לא רוצה להתחיל להעלות את כולן...

    דעה אישית והמלצות

    אני אישית מאוד אוהב את המשחק, ומשחק בו כבר כשנתיים וחצי, אני ממליץ להצטרף ולשחק!
    אמנם הגרסה הישראלית נסגרה לפני כשבועיים, אבל אפשר לשחק באנגלית, זה לא נורא.

    *** ניתן לפנות אליי לפרטי, יש לי שלל מדריכים על המשחק.
    ניתן להיכנס לוויקי ושם נמצא מידע רב! לכניסה לחצו כאן

    הגרסה הבינלאומית
    הגרסה הישראלית לשעבר, אם תרצו להיכנס להיכל התהילה או משהו...

    מקווה שאהבתם את הסיקור!
    לכל עזרה או שאלה ניתן לפנות אליי..

    אלון

  2. 17-12-2012 19:50 #2
    בן
    תאריך הצטרפות
    14-04-12
    הודעות
    35,724
    סיקור מפורט ונהדר ! , המשך כך תותח .
    תודה רבה על הפרסום
    .Self-made billionaire

  3. 18-12-2012 15:30 #3
    בן
    תאריך הצטרפות
    28-06-12
    שם פרטי
    אבנר
    הודעות
    1,220

  4. 18-12-2012 15:35 #4
    בן
    תאריך הצטרפות
    26-06-11
    שם פרטי
    אלון ツ
    הודעות
    3,692
    תודה רבה לשניכם

מקרא דרגות:  » יו"ר » מנכ"ל » מנהל ראשי » מפקח » מנהל פורום » צוות פרוייקטים » צוות סיקורים » משתמש כבוד » היכל התהילה » Champ » משקיען כבוד » Winner