fxp
שחזור סיסמה הרשמה
  • הודעות
  • אשכולות
  • רשומים
  • מחוברים כרגע
הרשמה לאתר הרשמה באמצעות facebook
עמוד 1 מתוך 2 12 אחרוןאחרון

מדריך| המדריך המלא לgml

  1. 30-01-2008 14:30 #1
    בן
    תאריך הצטרפות
    21-11-07
    הודעות
    1,950
    לפני קאית המדריך יש ללחוץ על מקש ctrl + גלגלת כדי להגדיל את הטקסט!!! (תודה ל orlevi111)
    או ללחוץ ctrl + מקש ''+'' כדי להגדיל את הטקסט!!! (קרדיט לי)
    או ללחוץ ctrl + מקש ''-'' כדי להקטין את הטקסט!!! (קרדיט לי)


    מדריך: סקריפטים חשובים/שימושיים לתכנות טוב בGM

    יוצר המדריך:מתן שניר (BA51SN)


    יש להזכיר שאני עושה מדריכי היכרות עם התוכנה GM
    על כל לשונית+על הדברים החשובים שבתוכנה...
    בנוסף לכך אני גם בונה מדריכי GML שידריכו כיצד לתכנת משחקים בGML פשוט!!!
    את שאר החלקים אני יבנה וישים אותם באשכול חדש בעתיד.

    הינה לכם הסבר טוב על הלשונית scripts שבתוכנה GM

    מה היא בכלל הלשונית scripts ?
    הלשונית scripts מציגה לנו את כל המידע שנצטרך לדעת על סקריפטים . הלשוניתscripts בתוכנה GM היא קודם כל מופיעה כך:
    מדריך| המדריך המלא לgml

    כמו שאתם רואים אנחנו נעסוק במדריך רק במספרים 1-8

    מדריך| המדריך המלא לgml

    כמו השם '' משתנים מובנים'' היא בעצם מערכת של משתנים שהGM מכיר ויודע לעשות את מה שהם אומרים.

    רשימת משתנים מובנים:
    Global (משתנה גלובאלי)
    Local (משתנה לוקאלי)



    בדרך כלל בתכנות בgml נראים המשתנים הגלובאליים כמו פה:

    מדריך| המדריך המלא לgml
    בצבע אדום!






    ובדרך כלל נראים המשתנים הלוקאליים כמו פה:

    מדריך| המדריך המלא לgml
    בצבע כחול!


    מה הם בכלל משתנים גלובאליים?

    משתנים גלובאליים הם משתנים שנגישים לכל אובייקט!
    לעומת זאת משתנים לוקאליים הם משתנים שנגישים רק לאותו אובייקט מסוים שנכתב בו הסקריפט!

    כל המשתנים הגלובאליים המובנים הם:
    (ניתן להורדה כקובץ TXT כאן )

    global: argument
    global: argument0
    global: argument1
    global: argument10
    global: argument11
    global: argument12
    global: argument13
    global: argument14
    global: argument15
    global: argument2
    global: argument3
    global: argument4
    global: argument5
    global: argument6
    global: argument7
    global: argument8
    global: argument9
    global: argument_relative
    global: background_alpha
    global: background_blend
    global: background_color
    global: background_foreground
    global: background_height
    global: background_hspeed
    global: background_htiled
    global: background_index
    global: background_showcolor
    global: background_visible
    global: background_vspeed
    global: background_vtiled
    global: background_width
    global: background_x
    global: background_xscale
    global: background_y
    global: background_yscale
    global: caption_health
    global: caption_lives
    global: caption_score
    global: current_day
    global: current_hour
    global: current_minute
    global: current_month
    global: current_second
    global: current_time
    global: current_weekday
    global: current_year
    global: cursor_sprite
    global: error_last
    global: error_occurred
    global: event_action
    global: event_number
    global: event_object
    global: event_type
    global: fps
    global: game_id
    global: health
    global: instance_count
    global: instance_id
    global: keyboard_key
    global: keyboard_lastchar
    global: keyboard_lastkey
    global: keyboard_string
    global: lives
    global: mouse_button
    global: mouse_lastbutton
    global: mouse_x
    global: mouse_y
    global: program_directory
    global: room
    global: room_caption
    global: room_first
    global: room_height
    global: room_last
    global: room_persistent
    global: room_speed
    global: room_width
    global: score
    global: secure_mode
    global: show_health
    global: show_lives
    global: show_score
    global: temp_directory
    global: transition_kind
    global: transition_steps
    global: view_angle
    global: view_current
    global: view_enabled
    global: view_hborder
    global: view_hport
    global: view_hspeed
    global: view_hview
    global: view_object
    global: view_vborder
    global: view_visible
    global: view_vspeed
    global: view_wport
    global: view_wview
    global: view_xport
    global: view_xview
    global: view_yport
    global: view_yview
    global: working_directory
    local: alarm
    local: bbox_bottom
    local: bbox_left
    local: bbox_right
    local: bbox_top
    local: depth
    local: direction
    local: friction
    local: gravity
    local: gravity_direction
    local: hspeed
    local: id
    local: image_alpha
    local: image_angle
    local: image_blend
    local: image_index
    local: image_number
    local: image_single
    local: image_speed
    local: image_xscale
    local: image_yscale
    local: mask_index
    local: object_index
    local: path_endaction
    local: path_index
    local: path_orientation
    local: path_position
    local: path_positionprevious
    local: path_scale
    local: path_speed
    local: persistent
    local: solid
    local: speed
    local: sprite_height
    local: sprite_index
    local: sprite_width
    local: sprite_xoffset
    local: sprite_yoffset
    local: timeline_index
    local: timeline_position
    local: timeline_speed
    local: visible
    local: vspeed
    local: x
    local: xprevious
    local: xstart
    local: y
    local: yprevious
    local: ystart


    גם המדריך הזה בלינקייה!!!
    נערך לאחרונה על ידי BA51SN, 13-03-2008 בשעה 21:17

  2. 30-01-2008 14:41 #2
    בן
    תאריך הצטרפות
    21-11-07
    הודעות
    1,950

    פונקציות מובנות הן פקודות של תכנות והן בדרך כלל בצבע כחול!
    כל הפקודות בgml (כל הפקודות של התכנות בתוכנה) הן:
    אני לא יכול לשים את הכל פה אז הכנתי לכם קובץ TXT להורדה לחץ כאן!!!
    מי שיודע את כל הפקודות יודע gml באופן כמעט מלא!


    יש לנו אפשרות לקחת פונקציות חדשות מחבילות להורדה שעכשיו אין לנו .


    הינה עוד מספר פקודות שונות תכנות בgml :
    all
    bm_add
    bm_dest_alpha
    bm_dest_color
    bm_inv_dest_alpha
    bm_inv_dest_color
    bm_inv_src_alpha
    bm_inv_src_color
    bm_max
    bm_normal
    bm_one
    bm_src_alpha
    bm_src_alpha_sat
    bm_src_color
    bm_subtract
    bm_zero
    c_aqua
    c_black
    c_blue
    c_dkgray
    c_fuchsia
    c_gray
    c_green
    c_lime
    c_ltgray
    c_maroon
    c_navy
    c_olive
    c_orange
    c_purple
    c_red
    c_silver
    c_teal
    c_white
    c_yellow
    cr_appstart
    cr_arrow
    cr_arrrow
    cr_beam
    cr_cross
    cr_default
    cr_drag
    cr_handpoint
    cr_help
    cr_hourglass
    cr_hsplit
    cr_multidrag
    cr_no
    cr_nodrop
    cr_none
    cr_size_all
    cr_size_nesw
    cr_size_ns
    cr_size_nwse
    cr_size_we
    cr_sqlwait
    cr_uparrow
    cr_vsplit
    dll_cdecl
    dll_stdcall
    ef_cloud
    ef_ellipse
    ef_explosion
    ef_firework
    ef_flare
    ef_rain
    ef_ring
    ef_smoke
    ef_smokeup
    ef_snow
    ef_spark
    ef_star
    ev_alarm
    ev_animation_end
    ev_boundary
    ev_close_button
    ev_collision
    ev_create
    ev_destroy
    ev_draw
    ev_end_of_path
    ev_game_end
    ev_game_start
    ev_global_left_button
    ev_global_left_press
    ev_global_left_release
    ev_global_middle_button
    ev_global_middle_press
    ev_global_middle_release
    ev_global_press
    ev_global_release
    ev_global_right_button
    ev_global_right_press
    ev_global_right_release
    ev_joystick1_button1
    ev_joystick1_button2
    ev_joystick1_button3
    ev_joystick1_button4
    ev_joystick1_button5
    ev_joystick1_button6
    ev_joystick1_button7
    ev_joystick1_button8
    ev_joystick1_down
    ev_joystick1_left
    ev_joystick1_right
    ev_joystick1_up
    ev_joystick2_button1
    ev_joystick2_button2
    ev_joystick2_button3
    ev_joystick2_button4
    ev_joystick2_button5
    ev_joystick2_button6
    ev_joystick2_button7
    ev_joystick2_button8
    ev_joystick2_down
    ev_joystick2_left
    ev_joystick2_right
    ev_joystick2_up
    ev_keyboard
    ev_keypress
    ev_keyrelease
    ev_left_button
    ev_left_press
    ev_left_release
    ev_middle_button
    ev_middle_press
    ev_middle_release
    ev_mouse
    ev_mouse_enter
    ev_mouse_leave
    ev_mouse_wheel_down
    ev_mouse_wheel_up
    ev_no_button
    ev_no_more_health
    ev_no_more_lives
    ev_other
    ev_outside
    ev_right_button
    ev_right_press
    ev_right_release
    ev_room_end
    ev_room_start
    ev_step
    ev_step_begin
    ev_step_end
    ev_step_normal
    ev_user0
    ev_user1
    ev_user10
    ev_user11
    ev_user12
    ev_user13
    ev_user14
    ev_user15
    ev_user2
    ev_user3
    ev_user4
    ev_user5
    ev_user6
    ev_user7
    ev_user8
    ev_user9



    גם המדריך הזה בלינקייה!!!
    נערך לאחרונה על ידי BA51SN, 13-03-2008 בשעה 21:33

  3. 30-01-2008 14:53 #3
    בן
    תאריך הצטרפות
    21-11-07
    הודעות
    1,950
    המשך

    fa_archive
    fa_bottom
    fa_center
    fa_directory
    fa_hidden
    fa_left
    fa_middle
    fa_readonly
    fa_right
    fa_sysfile
    fa_top
    fa_volumeid
    false
    global
    local
    mb_any
    mb_left
    mb_middle
    mb_none
    mb_right
    noone
    other
    pi
    pr_linelist
    pr_linestrip
    pr_pointlist
    pr_trianglefan
    pr_trianglelist
    pr_trianglestrip
    ps_change_all
    ps_change_motion
    ps_change_shape
    ps_deflect_horizontal
    ps_deflect_vertical
    ps_distr_gaussian
    ps_distr_invgaussian
    ps_distr_linear
    ps_force_constant
    ps_force_linear
    ps_force_quadratic
    ps_shape_diamond
    ps_shape_ellipse
    ps_shape_line
    ps_shape_rectangle
    pt_shape_circle
    pt_shape_cloud
    pt_shape_disk
    pt_shape_explosion
    pt_shape_flare
    pt_shape_line
    pt_shape_pixel
    pt_shape_ring
    pt_shape_smoke
    pt_shape_snow
    pt_shape_spark
    pt_shape_sphere
    pt_shape_square
    pt_shape_star
    se_chorus
    se_compressor
    se_echo
    se_equalizer
    se_flanger
    se_gargle
    se_none
    se_reverb
    self
    true
    ty_real
    ty_string
    vk_add
    vk_alt
    vk_anykey
    vk_backspace
    vk_control
    vk_decimal
    vk_delete
    vk_divide
    vk_down
    vk_end
    vk_enter
    vk_escape
    vk_f1
    vk_f10
    vk_f11
    vk_f12
    vk_f2
    vk_f3
    vk_f4
    vk_f5
    vk_f6
    vk_f7
    vk_f8
    vk_f9
    vk_home
    vk_insert
    vk_lalt
    vk_lcontrol
    vk_left
    vk_lshift
    vk_multiply
    vk_nokey
    vk_numpad0
    vk_numpad1
    vk_numpad2
    vk_numpad3
    vk_numpad4
    vk_numpad5
    vk_numpad6
    vk_numpad7
    vk_numpad8
    vk_numpad9
    vk_pagedown
    vk_pageup
    vk_pause
    vk_printscreen
    vk_ralt
    vk_rcontrol
    vk_return
    vk_right
    vk_rshift
    vk_shift
    vk_space
    vk_subtract
    vk_tab
    vk_up
    קובץ TXT להורדה: לחץ כאן!!!


    בלשונית מספר 5 (לפי התמונה) נמצאים כל האובייקטים וכל
    הספרייטים במשחק או יותר נכון בקובץ הgmk שברשותכם.
    דוגמא:


    תמונה זאת מראה את הפריטים (ספרייטים ואובייקטים) שנמצאים בקובץ העריכה שלנו:
    XXX.GMK
    (XXX זה השם שאנחנו נותנים לקובץ).






    לשונית 6 (לפי התמונה למעלה) נותנת לנו לחפש סקריפטים בgmk שלנו.
    היא מופיעה כחלון כמו בתמונה הבאה:


    ועכשיו איך מחפשים סקריפט שכתבתי?
    תשובה: אם כתבתם סקריפט תזוזה לאובייקט בעזרת הכפתור הזה: בלבד!!! כמו בתמונה הבאה:



    (בתמונה זו אמרנו לאובייקט ''עיגול'' שעם לוחצים על מקש ימני הוא יזוז 10 פיקסלים ימינה)
    תוכלו להיעזר בלשונית הזאת בכך שתקלידו את הקוד בחיפוש
    והוא ימצא לכם את האובייקט שבתוכו נמצא הסקריפט!!!

    ואם שחכתי באיזה אובייקט שמתי את הקוד? (למשל במקרה של הצבת חיים)
    תשובה: בשביל שאלות כאלו נוצרה הלשונית הזאת!
    נכנסים ללשונית וכותבים x+=10; (או כל קוד שכבר נכתב) כמו בתמונה הבאה:


    ולוחצים על OK.
    ומיד אחרי שלחצנו על OK יופיע לנו חלון (אני הקטנתי אותו)
    כמו התמונה הבאה:


    בתוצאות החיפוש ל'' x+=10;'' נמצאו 1 פריטים
    ב סקריפט '' scripts1'' בשורה ראשונה (לפי התמונה).
    וכך מוצאים סקריפטים בגיים מייקר !!!



    גם המדריך הזה בלינקייה!!!
    נערך לאחרונה על ידי BA51SN, 13-03-2008 בשעה 21:36

  4. 30-01-2008 15:10 #4
    בן
    תאריך הצטרפות
    21-11-07
    הודעות
    1,950


    לשונית 7 (לפי התמונה למעלה) בודקת עם השמות של הספרייטים ושל הסאונדים ושל האובייקטים תקינים.
    ברוב המקרים שתלחצו על הלשונית יופי לכם חלון שכותב
    שאין שום באגים כמו התמונה הזאת:




    אבל אם נעשה שמות כמו -87-7007-\=9/*/ אז הוא ייתן לנו
    הודעה שאומרת שהשם לא תקין (מומלץ לפני כל שחרור משחק לבדוק עם לשונית זאת!!!)
    כמו בתמונה הבאה:




    אותו דבר עם נתחיל שם של קובץ סאונד במספרים כמו 01 או 1וכו... כמו בתמונה הבאה:



    לשונית 8 (לפי התמונה למעלה) בודקת את כל בסקריפטים הקיימים במשחק ואומרת לנו עם יש באגים בתכנות של המשחק (גם בגרירה וגם ב gml).
    רצוי ללחוץ עלייה לפני הכניסה למשחק על מנת לחסוך טעינה.

    בדרך כלל עם אין לכם באגים בתכנות אז יופיע לכם החלון הבא:



    ההודעה אומרת שאין לכם באגים בכל המשחק ואתם יכולים לשחק בו בלי תקלות טכניות.

    רצוי לבדות סקריפטים על ידי סימון הטקסט ולחיצה על:
    כמו פה:


    ואם השורה ריקה כמו פה:


    אז אין באגים. אבל אם כתוב משהוא בשורה זה אומר שאנחנו צריכים לתקן את הקוד עד שהשורה תהיה ריקה אחרי סימון הקוד ולחיצה על: .



    זהו סוף המדריך!!!
    כל הזכויות שמורות למתן שניר (BA51SN)
    אני יוצר גם היכרות עם כל הלשוניות וכל הטריקים של התוכנה GM !!!

    בנוסף לכך הבאתי לכם קובץ PDF להורדה: כאן!!!

    כל הזכויות שמורות אין להעתיק!!!

    יאללה תגובות!!!


    גם המדריך הזה בלינקייה!!!
    נערך לאחרונה על ידי BA51SN, 13-03-2008 בשעה 21:37

  5. 30-01-2008 15:46 #5
    בן
    תאריך הצטרפות
    21-11-07
    הודעות
    1,950
    יאללה תגובות!!
    עם יש בעיות פנו אלי!
    אני בונה עוד 7 מדריכים בערך@!!!

    יש לכם תיקונים? תכתבו פה!
    נערך לאחרונה על ידי BA51SN, 30-01-2008 בשעה 17:55

  6. 30-01-2008 15:53 #6
    YLivay מנותק מנהל פורום יוצרים משחקים לשעבר וחבר בצוות מתרגמים לשעבר
    בן
    תאריך הצטרפות
    13-08-07
    הודעות
    5,890
    וואו מדריך מצויין! נוסף ללינקייה!

  7. 30-01-2008 15:56 #7
    בן
    תאריך הצטרפות
    21-11-07
    הודעות
    1,950
    ציטוט פורסם במקור על ידי YLivay צפה בהודעה
    וואו מדריך מצויין! נוסף ללינקייה!
    יריב יש לי בעיה אני רואה הכל קטן באתר FXP (מאז שעשיתי את המדריך)
    דוגמא:



    איך לפתור?

  8. 30-01-2008 16:34 #8
    בן
    תאריך הצטרפות
    19-11-07
    שם פרטי
    שער 5 אברבאלה!
    הודעות
    888
    אולי יש בעיה בפונקציה של גודל האותיות?תברר.

    מדריך ממש משוקע+מובן תודה!

  9. 30-01-2008 16:43 #9
    בן
    תאריך הצטרפות
    21-11-07
    הודעות
    1,950
    ציטוט פורסם במקור על ידי ComicStripGod צפה בהודעה
    אולי יש בעיה בפונקציה של גודל האותיות?תברר.

    מדריך ממש משוקע+מובן תודה!
    תודה!!!

    לא משנה הכל בסדר עכשו!!!
    עוד תגובות!!!
    אני עושה עוד פרקים בהיכרות של GM!!!
    נערך לאחרונה על ידי BA51SN, 30-01-2008 בשעה 17:55

  10. 30-01-2008 20:36 #10
    בן
    תאריך הצטרפות
    21-01-08
    הודעות
    235
    חח לא הבנתי מילה אולי שאני יהיה יותר מתקדם זה יעזור לי!
    חח תמשיך עם המדריכים!!

  11. 30-01-2008 20:55 #11
    תאריך הצטרפות
    03-11-07
    הודעות
    204
    אחי אתה אדיר!!!!!!!!חחח ואווו אמרתי לכם שהוא משקיען

    ותודה רבה!!!

  12. 30-01-2008 21:34 #12
    בן
    תאריך הצטרפות
    11-05-07
    שם פרטי
    מודיעין
    הודעות
    2,959
    איזו השקעה מתן וואי וואי..
    כל הכבוד,
    המשך ככה

  13. 30-01-2008 21:36 #13
    בן
    תאריך הצטרפות
    02-08-07
    שם פרטי
    איפה שהוא בגלקסיה...
    הודעות
    286
    זה שרשמת את אוב הפעולות זה טוב וזה יפה, גם כל ההסברים על תיקון באגים זה אחלה.
    אני רק חושב שהייתה צריך גם לפרט על מה כל פעולה בסיסת עושה.
    אני לא רוצה לפגוע או משהו, כל ההשקעה של הפעולות והתמונות זה גדול!
    אהה כן אני חושב שאני יודע למה הכל קטן :S תנסה ללחוץ קונטרול ותוך כדי זה לגלגל את הגלגלת בעכבר, זה משנה את גודל הכתב באתרים

  14. 30-01-2008 22:00 #14
    YLivay מנותק מנהל פורום יוצרים משחקים לשעבר וחבר בצוות מתרגמים לשעבר
    בן
    תאריך הצטרפות
    13-08-07
    הודעות
    5,890
    וואלה, orlevi111 פתרת גם לי את הבעיה XD, ומתן, שנה את התיוג למדריך| כדי שייקראו יותר

  15. 31-01-2008 14:52 #15
    בן
    תאריך הצטרפות
    21-11-07
    הודעות
    1,950
    ציטוט פורסם במקור על ידי YLivay צפה בהודעה
    וואלה, orlevi111 פתרת גם לי את הבעיה XD, ומתן, שנה את התיוג למדריך| כדי שייקראו יותר
    תודה לכולם אני ינסה!!!
    איך משנים תיוג?

עמוד 1 מתוך 2 12 אחרוןאחרון
מקרא דרגות:  » יו"ר » מנכ"ל » מנהל ראשי » מפקח » מנהל פורום » צוות פרוייקטים » צוות סיקורים » משתמש כבוד » היכל התהילה » Champ » משקיען כבוד » Winner