fxp
שחזור סיסמה הרשמה
  • הודעות
  • אשכולות
  • רשומים
  • מחוברים כרגע
הרשמה לאתר
כתבה|

מבחן: אופל אסטרה ברלינה

  1. 12-01-2013 00:30 #1
    בן
    תאריך הצטרפות
    26-08-07
    שם פרטי
    ‏‏
    הודעות
    70,315
    עם מרכב סדאן כמו שהישראלים אוהבים ומנוע חזק מסתערת אופל ברלינה עם שוק המשפחתיות בארץ הקודם, האם יש לה את כל הדרוש בכדי להצליח? יצאנו לבדוק.

    סגמנט המשפחתיות הוא הנמכר והמצליח ביותר בשוק הרכב הישראלי ויצרנית שרוצה להצליח בו חייבת שיהיה לה בהיצע הדגמים את הקלף המנצח, מה שהישראלי אוהב, ולדבר הזה קוראים מכונית סדאן 1.6 אוטומטית. לאופל הייתה בעיה, אומנם יש לה את האסטרה הטובה אך זו הגיעה עד כה במרכב האצ'בק 5 דלתות בלבד, הדבר התבטא במכירות חלשות יחסית וחוסר הצלחה. כעת מקבלת אופל בישראל חיזוק משמעותי בדמות האסטרה ברלינה, גרסת סדאן לאסטרה הרגילה אותה כבר בחנו בעבר.

    מבחן: אופל אסטרה ברלינה
    אופל אסטרה ברלינה | צילום: פיליפ רוזין


    אופל רצתה להעניק לאסטרה ברלינה מראה גדול ומכובד שיזכיר את האחות הגדולה, האינסגניה. מבחינת הממדים הצליח להם, הברלינה היא המשפחתית הארוכה ביותר בישראל – 466 סנטימטרים, רוחבה 181.5 סנטימטרים וגובהה 147.5 סנטימטרים – הגבוה בקטגוריה. העיצוב לטעמי נאה ותוספת החלק האחורי לא גרעה מהעיצוב המוצלח של דגם האצ'בק. החלק האחורי נראה טוב ומזכיר את האינסיגניה הגדולה יותר מה שמעניק לברלינה מראה מכובד ונאה.עיצוב תא הנוסעים מוצלח גם הוא ונעים לשהות בו, איכות החומרים טובה ברוב המקומות אם כי ישנם כאלה עם פלסטיק זול למראה ולתחושה. ריבוי הכפתורים בקונסולה מעט מבלבל בהתחלה אך לאחר הסתגלות קצרה התפעול הופך אינטואיטיבי. מושב הנהג נוח, עתיר כיוונים וקל למצוא תנוחת נהיגה טובה. מאחור המרווח הן לרגליים והן לראות טוב אך לא מעבר, עם בסיס גלגלים ואורך כזה הייתי מצפה לקצת יותר מרווח. תא המטען לעומת זאת בנפח 460 ליטר גדול, מרווח ומציע פתח הטענה רחב ונוח. האבזור עשיר וכולל בין היתר בקרת אקלים מפוצלת, מערכת שמע עם תפעולה מההגה ויציאת AUX אך ללא כניסת USB, בקרת שיוט עם מגביל מהירות ודיבורית BT. מחירה של הברלינה עומד על 125,000 שקלים לפני התוספות שהגיעו ברכב המבחן; מסך המגע שרואים בתמונות מגיע בתוספת של 5,000 שקלים, חישוקי המגנזיום עולים 2,500 שקלים וחלון השמש ישיל מכיסכם 5,000 שקלים נוספים.הברלינה מצוידת באחד המנועים המוצלחים והחזקים בקטגוריה, 1.4 ליטר טורבו שפגשנו כבר באסטרה ובקרוז טורבו. המנוע מייצר 140 כוחות סוס ו- 20.4 קג"מ כבר ב- 1,850 סל"ד, אליו משודכת תיבת הילוכים אוטומטית רגילה בעלת 6 הילוכים. בעיר פעולת התיבה חלקה והיא נעימה יותר מתיבות כפולות מצמדים שנעשו אופנתיות לאחרונה. לעומת זאת, כשדורשים מהתיבה העברות מהירות יותר היא מעט משתהה אך עדיין שומרת על פעולה חלקה. דף הנתונים מספר כי הברלינה מאיצה מעמידה ל- 100 קמ"ש ב- 10.3 שניות, ובאמת הביצועים שמציאה הגרמניה טובים מאוד, בטח למכונית משפחתית ורק פעולתה האיטית מעט של התיבה מעיקה מעט על הביצועים הטובים.כיול המתלים נוקשה מעט אך נוחות הנסיעה טובה על רוב השיבושים, לזה מצטרף בידוד רעשים מוצלח במיוחד ויחדיו הם עושים את הברלינה לנעימה בכיסוי מרחקים. צריכת הדלק בשיוט רגוע עמדה על 1:16 ק"מ לליטר, בעיר הצריכה עמדה על כ- 10 ק"מ לליטר ובממוצע במהלך שהותה אצלנו צרכה הברלינה ליטר אחד לכל 12 קילומטרים – בהחלט מכובד.בכביש המפתול מציעה הברלינה אחיזה גבוהה והגה מדויק אך נטול תקשורת. ההתנהגות בטוחה ומשעממת למדי, שמחתי לגלות כי בניגוד לאופנה, אפילו במכונית ספורטיביות, בקרת האחיזה מתנתקת במלואה. הבלמים לעומת זאת מיהרו להתחמם ולדעוך לאחר מספר קילומטרים בקטע כביש עקלקל.

    מבחן: אופל אסטרה ברלינה
    אופל אסטרה ברלינה | צילום: פיליפ רוזין



    איכות גרמנית בהישג ידך?
    באופל מקווים כי הברלינה תכפיל את מכירות המותג בישראל ולדעתי יש לה את כל הדרוש לכך. עם תג מחיר תחרותי של 125,000 שקלים – זול ב- 5,000 שקלים מהאחור, הקרוז טורבו, מציעה הברלינה תמורה טובה למחיר עם אבזור עשיר, מנוע מעולה, עיצוב נאה ותא נוסעים נעים. אם אתם עומדים בפני קניית משפחתית או עומדים לקבל אחת מחברת הליסינג, הברלינה היא בהחלט אחת האופציות הטובות שיש בשוק המשפחתיות.
    מפרט: אופל אסטרה ברלינה 1.4T אוטומטית
    מנוע (צלינדרים/תצורה/נפח) 4/טורי/1364 סמ"ק
    סוג מנוע טורבו-בנזין
    הספק (כ"ס/סל"ד) 4,600/140
    מומנט (קג"מ/סל"ד) 1,850/20.4
    תמסורת אוטומטית 6 היל'
    בלמים (קידמי/אחורי) דיסק מאוורר/דיסק
    צמיגים 215/50-17
    מידות בס"מ (א, ר, ג) 147.5/181.5/466
    משקל 1,396 ק"ג
    נפח תא מטען 460 ליטר
    מיכל דלק (קיבולת בליטרים) 56 ליטר
    תאוצה מ-0 ל-100 (נתון יצרן) 10.3 שניות
    מהירות מרבית (נתון יצרן) 205 קמ"ש
    צריכת דלק (נתון יצרן) 15.1 ק"מ לליטר
    מחיר 124,900 שקלים
    אחריות יבואן (בחודשים) 36 חודשים
    מס' כוכבים במבחן ריסוק E-NCAP
    יתרונות
    מנוע, עיצוב
    חסרונות
    הנדסת אנוש, פלסטיקה מעט זולה בחלק מהמקומות
    מבחן: אופל אסטרה ברלינהמבחן: אופל אסטרה ברלינהמבחן: אופל אסטרה ברלינה
    מבחן: אופל אסטרה ברלינהמבחן: אופל אסטרה ברלינהמבחן: אופל אסטרה ברלינה
    מבחן: אופל אסטרה ברלינהמבחן: אופל אסטרה ברלינהמבחן: אופל אסטרה ברלינה



    קרדיט למגזין אוטוספורט.
    מנהל פורום מוטוריקה ורכב לשעבר.

  2. 12-01-2013 00:51 #2
    בן
    תאריך הצטרפות
    15-03-09
    שם פרטי
    טל
    הודעות
    1,212
    רכב מדהים ביופיו והמנוע שלו פשוט מעוולה ( אישית הוא יותר יפה לדעתי בגרסאת 5 דלתות )
    אם היה לי כסף זה הרכב הראשון שהייתי מביא ...
    !Come On You Gunners


    כל אוהדי ארסנל להצטרף לפה -> -> -> http://www.facebook.com/home.php?sk=...25068754236118

  3. 12-01-2013 00:51 #3
    בן
    תאריך הצטרפות
    26-08-07
    שם פרטי
    ‏‏
    הודעות
    70,315
    ציטוט פורסם במקור על ידי TAL15963 צפה בהודעה
    רכב מדהים ביופיו והמנוע שלו פשוט מעוולה ( אישית הוא יותר יפה לדעתי בגרסאת 5 דלתות )
    אם היה לי כסף זה הרכב הראשון שהייתי מביא ...
    ועוד יותר יפה קופה\3 דלתות(;
    מנהל פורום מוטוריקה ורכב לשעבר.

  4. 12-01-2013 04:31 #4
    בן
    תאריך הצטרפות
    15-03-09
    שם פרטי
    טל
    הודעות
    1,212
    ציטוט פורסם במקור על ידי VTI צפה בהודעה
    ועוד יותר יפה קופה\3 דלתות(;
    נו בטח אחינו
    אבל אני לא יתנגד גם רק להאצב'ק ...
    !Come On You Gunners


    כל אוהדי ארסנל להצטרף לפה -> -> -> http://www.facebook.com/home.php?sk=...25068754236118

מקרא דרגות:  » יו"ר » מנכ"ל » מנהל ראשי » מפקח » מנהל פורום » צוות פרוייקטים » צוות סיקורים » משתמש כבוד » היכל התהילה » Champ » משקיען כבוד » Winner