fxp
שחזור סיסמה הרשמה
  • הודעות
  • אשכולות
  • רשומים
  • מחוברים כרגע
הרשמה לאתר
עמוד 1 מתוך 2 12 אחרוןאחרון
תגיות: גוריון, ממוצע, ספרים, המרכז הארצי
דיון|

תוכנית נתיב לאקדמיה (מסלול עוקף פסיכומטרי)

  1. 28-10-2013 12:00 #1
    בן
    תאריך הצטרפות
    15-07-11
    הודעות
    361
    לאחרונה, אוניברסיטת בן גוריון אישרה תוכנית "נתיב לאקדמיה " המאפשרת למעומדים להתקבל לאוניברסיטה על סמך ציוני התוכנית במקום ציון הפסיכומטרי הרגיל, כלומר הציונים בתוכנית ינורמלו לציוני הבחינה הפסיכומטרית..
    להלן מקור-http://in.bgu.ac.il/welcome/Pages/ne...chometric.aspx

    לדעתי האישית, זה סוף סוף מראה שהבחינה הפסיכומטרית לא בהכרח כלי ניבוי מתאים ולכן הביאו את החלופה הזאת.
    חשוב לדעת שגם הטכניון אישר חלופה לפסיכומטרי אך טרם פירסם את התוכנית שלו לדבר.

    אתם חושבים שזה יצליח /לא יצליח ?
    דיון מהנה
    מדריכים תחת החסות שלי:
    כל דרכי הקבלה לאוניברסיטאות - http://www.fxp.co.il/showthread.php?t=13578334
    מדריך לירפ''א א (מיוני צוות אוויר)-http://www.fxp.co.il/showthread.php?t=13180915

  2. 28-10-2013 18:17 #2
    בן
    תאריך הצטרפות
    27-04-07
    הודעות
    1,245
    הפסיכומטרי לא מנבא חוכמה או הצלחה בעתיד, אך מנבא השקעה ויכולות למידה לדעתי, ובעיקר עמידה בלחץ..
    תשמע זה לא פשוט לשבת וללמוד 4 שעות ביום ולהוציא 700+ בבחינה כזאת.
    אבל שמח לשמוע שמוציאים אותה לאט לאט מהאוניברסיטאות
    באס:
    Warwick corvette 5string
    מגבר:
    Warwick Blue Cab 30W

    If ignorance is bliss, then knock the smile off my face

  3. 28-10-2013 18:44 #3
    חייבים לסנן איכשהו מועמדים. סביר להניח שמי שיש לו ממוצע בגרות גבוה+פסיכומטרי גבוה הוא אדם עם יותר סיכויים להצליח באקדמיה,
    אבל לכיוון השני זה לא בהכרח ככה לדעתי. כלומר מישהו שלא הוציא 700+, זה לא אומר לדעתי שהוא לא מתאים לאקדמיה ואפילו לא אומר שהוא לא מתאים לרפואה,
    כי יש די הרבה אנשים שפשוט לא בנויים לבחינה הזאת, אבל כן בנויים לסגנון הבחינות באוניברסיטה.
    ככה שזה מצוין לדעתי שיש אופציה אחרת לאנשים האלה להוכיח את איכותם.
    אבל לכל מי שכביכול פוסל את הבחינה הפסיכומטרית בעיקר לאור הגאווה הנפגעת שלו בזה שהוא לא הצליח אותה, בד''כ האפיקים האלה והמכינות שנועדו לעקוף אותה הן נורא קשות וצריך מאוד א. להיות חכם ב. להשקיע בשביל להצליח בהם, זה מאוד קשה. (כמו שהבחינה הפסיכומטרית לדעת רבים קשה, רק זה קושי שונה...)

  4. 28-10-2013 18:54 #4
    בן
    תאריך הצטרפות
    30-04-08
    הודעות
    538
    תראה,הכלי ניבוי הכי טוב זה שכולם יעשו מכינות במשך כשנה באוניברסיטאות ואז יתחילו ללמוד ,ככה שמה שבן גוריון עושה פחות או יותר דומה.
    לפי דעתי האישית ,ניתן לזהות אנשים חכמים לפי הפסיכומטרי ,אבל הכל בנוי לפי טווחי ציונים . אני מניח כי : מי שיש לו מתחת ל560 למשל יהיה קשה באוניברסיטה בלי קשר לציון בגרויות שיש לו (תלוי איזה תחום הוא הולך ללמוד).בין 600-700 + - , ההבדל יהיה אפסי בין הסטודנטים באוניברסיטאות .כלומר לא תהיה בעיה לראות מישהו עם ציון 620 ,משיג ציונים יותר גבוהים ממישהו עם 700 וקצת יותר אפילו. כשמגיעים לציונים 740-800 ,לרוב יהיה ניתן לראות את הסטודנטים המוכשרים ,אלה שיקבלו כנראה מלגות הצטיינות וכוליי . כמובן הכל תלוי בסוג תואר.

  5. 29-10-2013 13:27 #5
    בן
    תאריך הצטרפות
    15-07-11
    הודעות
    361
    ציטוט פורסם במקור על ידי simha1234 צפה בהודעה
    תראה,הכלי ניבוי הכי טוב זה שכולם יעשו מכינות במשך כשנה באוניברסיטאות ואז יתחילו ללמוד ,ככה שמה שבן גוריון עושה פחות או יותר דומה.
    לפי דעתי האישית ,ניתן לזהות אנשים חכמים לפי הפסיכומטרי ,אבל הכל בנוי לפי טווחי ציונים . אני מניח כי : מי שיש לו מתחת ל560 למשל יהיה קשה באוניברסיטה בלי קשר לציון בגרויות שיש לו (תלוי איזה תחום הוא הולך ללמוד).בין 600-700 + - , ההבדל יהיה אפסי בין הסטודנטים באוניברסיטאות .כלומר לא תהיה בעיה לראות מישהו עם ציון 620 ,משיג ציונים יותר גבוהים ממישהו עם 700 וקצת יותר אפילו. כשמגיעים לציונים 740-800 ,לרוב יהיה ניתן לראות את הסטודנטים המוכשרים ,אלה שיקבלו כנראה מלגות הצטיינות וכוליי . כמובן הכל תלוי בסוג תואר.

    אני אישית גם חושב שמכינה היא הכלי הניבוי הטוב ביותר, כי הכי טוב לבחון יכולות אקדמיות זה בעזרת לימודים אקדמיים, אבל פה הם עושים את זה במשך 4 חודשים כך שתוכל בכל זאת להירשם לסמסטר הבא או לזה שאחריו..
    בקשר לדבר השני שאמרת, אני לא מסכים, אני לא חושב שמי שקיבל מתחת ל560 בפסיכומטרי אומר שהוא לא יצליח בלימודים כי יש מספיק אנשים שהפסיכומטרי לא בנוי טוב עבורם. ופועל אף מבחן שתעשה באקדמיה לא יהיה זהה ואפילו בקצת למבנה של הבחינה הפסיכומטרית. הגוף היחידי שטוען שיש קשר בין הפסיכומטרי לבין ההצלחה בלימודים זה רק המרכז הארצי (כי הוא לא רוצה להרוס את תדמיתו) , אם יש לך מחקר (מספיק אחד) של גוף אחר שטוען אותו דבר ולא קשור למרכז ולאוניברסיטאות ,אשמח עם תעלה אותו לפה.
    המרכז עצמו טוען שמי שהשקיע בלימודי החטיבה והתיכון יבוא מוכן יותר לבחינה ,ואופס באים לך גם חבר'ה שמוצאים בפסיכומטרי ציונים גבוהים מאוד ואין להם תעודת בגרות ואפילו 12 שנות לימוד וכאלה שנשרו מלימודיהם (חשוב לי לומר שאותם אנשים הם אלה שנושרים במהלך השנה הראשונה) .ויכול להיות שיבואו לך גם אנשים שהצליחו בלימודים התיכונים באופן יוצא מן הכלל ומעלים חרס בבחינה הפסיכומטרית.
    נערך לאחרונה על ידי orrlaniado, 29-10-2013 בשעה 13:30
    מדריכים תחת החסות שלי:
    כל דרכי הקבלה לאוניברסיטאות - http://www.fxp.co.il/showthread.php?t=13578334
    מדריך לירפ''א א (מיוני צוות אוויר)-http://www.fxp.co.il/showthread.php?t=13180915

  6. 29-10-2013 14:13 #6
    ציטוט פורסם במקור על ידי orrlaniado צפה בהודעה
    אני אישית גם חושב שמכינה היא הכלי הניבוי הטוב ביותר, כי הכי טוב לבחון יכולות אקדמיות זה בעזרת לימודים אקדמיים, אבל פה הם עושים את זה במשך 4 חודשים כך שתוכל בכל זאת להירשם לסמסטר הבא או לזה שאחריו..
    בקשר לדבר השני שאמרת, אני לא מסכים, אני לא חושב שמי שקיבל מתחת ל560 בפסיכומטרי אומר שהוא לא יצליח בלימודים כי יש מספיק אנשים שהפסיכומטרי לא בנוי טוב עבורם. ופועל אף מבחן שתעשה באקדמיה לא יהיה זהה ואפילו בקצת למבנה של הבחינה הפסיכומטרית. הגוף היחידי שטוען שיש קשר בין הפסיכומטרי לבין ההצלחה בלימודים זה רק המרכז הארצי (כי הוא לא רוצה להרוס את תדמיתו) , אם יש לך מחקר (מספיק אחד) של גוף אחר שטוען אותו דבר ולא קשור למרכז ולאוניברסיטאות ,אשמח עם תעלה אותו לפה.
    המרכז עצמו טוען שמי שהשקיע בלימודי החטיבה והתיכון יבוא מוכן יותר לבחינה ,ואופס באים לך גם חבר'ה שמוצאים בפסיכומטרי ציונים גבוהים מאוד ואין להם תעודת בגרות ואפילו 12 שנות לימוד וכאלה שנשרו מלימודיהם (חשוב לי לומר שאותם אנשים הם אלה שנושרים במהלך השנה הראשונה) .ויכול להיות שיבואו לך גם אנשים שהצליחו בלימודים התיכונים באופן יוצא מן הכלל ומעלים חרס בבחינה הפסיכומטרית.
    אני לא כל כך מסכימה עם מה שאתה אומר. אני לא מכירה כאלה בלי תעודת בגרות שמוציאים ציונים גבוהים מאוד, אם כבר אלה זה בד''כ כאלה שאני שומעת שלא מצליחים לעבור 500.
    אני מאמינה שמי שהיה טוב בלשון ב' ובחיבור בו - יצליח בחיבור בפסיכומטרי, אין הבדל מהותי בין החיבורים הדרושים (חוץ מזה שכמובן בפסיכומטרי יש פחות זמן במעט)
    אני מאמינה שמי שמשובץ בחטיבה ובתיכון ביחידות היותר גבוהות ומצליח (4,5) לרוב הוא בעל יותר חשיבה מתמטית, שזה מה שבודק הפרק הכמותי.
    אני מאמינה שמי שקורא ספרים ונחשף לספרים, תשבצים וכו', יצליח בבחינה בחלק המילולי.
    ואני מאמינה שמי שיש לו אנגלית טובה, נחשף אליה מהבית והיה בציונים גבוהים בתיכון באנגלית, כנראה יצליח באנגלית .

    הפרק הכמותי = שליטה בחומר+חשיבה מתמטית. הבעיה היחידה בפרק הזה היא זמנים, אין יותר מידי שאלות קשות. חשיבה מתמטית אומרת בעיני שני דברים, אחד שהוא יודע לפתור בעיות בצורה יצירתית, שתיים שהוא עולה על הפתרון די מהר ביחס למי שאין לו חשיבה כזאת. אגב מי שבכלל אין לו חשיבה כזאת יהיה גם אחוז מסוים של שאלות שהוא לא יפתור לא משנה כמה זמן תיתן לו... אבל עדיין, לא נגזים כי זאת לא רמת 5 יחידות יותר בכיוון של 3, ובד''כ אם עולים על איזה משהו יצירתי זה פותר את התרגיל בלי יותר מידי תחכום, ככה שזה יותר יצירתיות ועמידה בזמנים כמו שרשמתי.
    מילולית= יש סיבה לכך שאנשים בגילאים 20+ מוציאים סטטיסטית יותר בפרק המילולי מאשר תלמידי תיכון. בגיל יותר מבוגר יצא לך לקרוא ולהיחשף ליותר עברית וליותר קריאה, המון אנשים היום לא קוראים, חלקם מתחילים בגיל יותר מתקדם לקרוא יותר (20+ כשהם כבר במעבר למבוגרים מילדים) וחלק, טוב לא. (לביסוס, מגרף של המרכז הארצי מ2011, העדכני ביותר, ממוצע בפרק המילולי בקרב בני 14-20 הוא 98, ובקרב 20-22 108, כ22-25 זה כבר 111)
    גם אני רואה את זה אישית, שמי שלא קורא (וגם מספר לי, קראתי אולי 4 ספרים כל החיים והוא בן 20) ואני מניחה שגם יד ביד הוא לא קורא עיתון/חדשות, בקיצור לא נחשף לעברית מעבר לפייסבוק וראליטי או תוכניות ישראליות כמו הבורר (ובמקרה הטוב פנאי פלוס) לא מצליח בפרק המילולי, גם מי שזה מצבו יש לו הרבה פחות ''תחושה'' שקולט עברית תקנית ועברית לא תקנית, קשרים תקניים במשפט וקשרים לא תקניים במשפט, וזה מה שמפיל. אגב בפרק הזה, מנקודת המבט שלי, רוב האנשים המכשול הכי גדול שלהם כאן זה לא הזמן, אלא בכלל להצליח את השאלות. יש חוסר פרופורציה רציני. יענו, יש כאלה שיסתכלו על שאלה וגם אם תיתן להם אינסוף זמן עכשיו הם לא יענו תשובה נכונה. ויש כאלה שיצטרכו זמנים ''מוגזמים'' ביחס לפסיכומטרי כדי להבין מה קורה ומה רוצים מהם בכלל בשאלה הזאת (ברמה של 3-4 דקות לשאלה) שזה בעיה של הבנת הנקרא ולא של זמנים נטו.
    אנגלית - אין לי הרבה מה לפרט. זה פרק שבודק כמה אתה יודע אנגלית. מי שלא יודע אנגלית תן לו אינסוף זמן והוא לא יצליח, מי שיודע יש כאלה שהבעיה שלהם זה זמן, אבל ככה זה פסיכומטרי... בסופו של דבר, בין מי שכן יודע, לא תמצא ציונים נמוכים בגלל זמנים (בוא נגיד, ניקח טווח גדול, מתחת ל120) .

    אם אתה טוען שמי שנשר מבית הספר ומצליח בבחינה הפסיכומטרית נשר בגלל קושי רגשי, אותו קושי שאח''כ גורם לו לפרוש מהלימודים האקדמיים, זה משהו אחד.
    אם אתה טוען שהם נשרו מבית הספר כי הם לא עמדו בקושי הבחינות , ו3 שנים אחרי זה הם פתאום תותחי הפסיכומטרי... אני אומר לך לבדוק את זה עצמך אם באמת טיפש יכול לצלוח את הבחינה הזאת.
    נערך לאחרונה על ידי bvog, 29-10-2013 בשעה 14:27

  7. 31-10-2013 17:02 #7
    בן
    תאריך הצטרפות
    15-07-11
    הודעות
    361
    ציטוט פורסם במקור על ידי bvog צפה בהודעה
    אני לא כל כך מסכימה עם מה שאתה אומר. אני לא מכירה כאלה בלי תעודת בגרות שמוציאים ציונים גבוהים מאוד, אם כבר אלה זה בד''כ כאלה שאני שומעת שלא מצליחים לעבור 500.
    אני מאמינה שמי שהיה טוב בלשון ב' ובחיבור בו - יצליח בחיבור בפסיכומטרי, אין הבדל מהותי בין החיבורים הדרושים (חוץ מזה שכמובן בפסיכומטרי יש פחות זמן במעט)
    אני מאמינה שמי שמשובץ בחטיבה ובתיכון ביחידות היותר גבוהות ומצליח (4,5) לרוב הוא בעל יותר חשיבה מתמטית, שזה מה שבודק הפרק הכמותי.
    אני מאמינה שמי שקורא ספרים ונחשף לספרים, תשבצים וכו', יצליח בבחינה בחלק המילולי.
    ואני מאמינה שמי שיש לו אנגלית טובה, נחשף אליה מהבית והיה בציונים גבוהים בתיכון באנגלית, כנראה יצליח באנגלית .

    הפרק הכמותי = שליטה בחומר+חשיבה מתמטית. הבעיה היחידה בפרק הזה היא זמנים, אין יותר מידי שאלות קשות. חשיבה מתמטית אומרת בעיני שני דברים, אחד שהוא יודע לפתור בעיות בצורה יצירתית, שתיים שהוא עולה על הפתרון די מהר ביחס למי שאין לו חשיבה כזאת. אגב מי שבכלל אין לו חשיבה כזאת יהיה גם אחוז מסוים של שאלות שהוא לא יפתור לא משנה כמה זמן תיתן לו... אבל עדיין, לא נגזים כי זאת לא רמת 5 יחידות יותר בכיוון של 3, ובד''כ אם עולים על איזה משהו יצירתי זה פותר את התרגיל בלי יותר מידי תחכום, ככה שזה יותר יצירתיות ועמידה בזמנים כמו שרשמתי.
    מילולית= יש סיבה לכך שאנשים בגילאים 20+ מוציאים סטטיסטית יותר בפרק המילולי מאשר תלמידי תיכון. בגיל יותר מבוגר יצא לך לקרוא ולהיחשף ליותר עברית וליותר קריאה, המון אנשים היום לא קוראים, חלקם מתחילים בגיל יותר מתקדם לקרוא יותר (20+ כשהם כבר במעבר למבוגרים מילדים) וחלק, טוב לא. (לביסוס, מגרף של המרכז הארצי מ2011, העדכני ביותר, ממוצע בפרק המילולי בקרב בני 14-20 הוא 98, ובקרב 20-22 108, כ22-25 זה כבר 111)
    גם אני רואה את זה אישית, שמי שלא קורא (וגם מספר לי, קראתי אולי 4 ספרים כל החיים והוא בן 20) ואני מניחה שגם יד ביד הוא לא קורא עיתון/חדשות, בקיצור לא נחשף לעברית מעבר לפייסבוק וראליטי או תוכניות ישראליות כמו הבורר (ובמקרה הטוב פנאי פלוס) לא מצליח בפרק המילולי, גם מי שזה מצבו יש לו הרבה פחות ''תחושה'' שקולט עברית תקנית ועברית לא תקנית, קשרים תקניים במשפט וקשרים לא תקניים במשפט, וזה מה שמפיל. אגב בפרק הזה, מנקודת המבט שלי, רוב האנשים המכשול הכי גדול שלהם כאן זה לא הזמן, אלא בכלל להצליח את השאלות. יש חוסר פרופורציה רציני. יענו, יש כאלה שיסתכלו על שאלה וגם אם תיתן להם אינסוף זמן עכשיו הם לא יענו תשובה נכונה. ויש כאלה שיצטרכו זמנים ''מוגזמים'' ביחס לפסיכומטרי כדי להבין מה קורה ומה רוצים מהם בכלל בשאלה הזאת (ברמה של 3-4 דקות לשאלה) שזה בעיה של הבנת הנקרא ולא של זמנים נטו.
    אנגלית - אין לי הרבה מה לפרט. זה פרק שבודק כמה אתה יודע אנגלית. מי שלא יודע אנגלית תן לו אינסוף זמן והוא לא יצליח, מי שיודע יש כאלה שהבעיה שלהם זה זמן, אבל ככה זה פסיכומטרי... בסופו של דבר, בין מי שכן יודע, לא תמצא ציונים נמוכים בגלל זמנים (בוא נגיד, ניקח טווח גדול, מתחת ל120) .

    אם אתה טוען שמי שנשר מבית הספר ומצליח בבחינה הפסיכומטרית נשר בגלל קושי רגשי, אותו קושי שאח''כ גורם לו לפרוש מהלימודים האקדמיים, זה משהו אחד.
    אם אתה טוען שהם נשרו מבית הספר כי הם לא עמדו בקושי הבחינות , ו3 שנים אחרי זה הם פתאום תותחי הפסיכומטרי... אני אומר לך לבדוק את זה עצמך אם באמת טיפש יכול לצלוח את הבחינה הזאת.
    את צודקת בדבריך במרבית הדברים , אבל זה לא מסביר את הקשר בין הצלחה בפסיכומטרי לבין הצלחה בלימודים אקדמים, בקשר לפרק המילולי אני יכול להבטיח לך שאם מישהו קורא מהר יצליח יותר כי השאלות שם זה לא שאלות שממש צריך לחשוב לעמוק (להוציא מאנלוגיות אחרונות, חיבור,השלמות משפטים ), אם הנבחן קורא מהר ומבין ,הוא יצליח. את יכולה לקחת פרק מילולי לפתור אותו ב20 דקות ואז לקחת פרק מאותו סוג ולפתור ב40 דקות, אני מבטיח לך שתעני על יותר תשובות נכונות.
    בכל מקרה ,סתם בשביל לדעת, האם את מסכימה לתוכנית?
    מדריכים תחת החסות שלי:
    כל דרכי הקבלה לאוניברסיטאות - http://www.fxp.co.il/showthread.php?t=13578334
    מדריך לירפ''א א (מיוני צוות אוויר)-http://www.fxp.co.il/showthread.php?t=13180915

  8. 31-10-2013 17:31 #8
    ציטוט פורסם במקור על ידי orrlaniado צפה בהודעה
    את צודקת בדבריך במרבית הדברים , אבל זה לא מסביר את הקשר בין הצלחה בפסיכומטרי לבין הצלחה בלימודים אקדמים, בקשר לפרק המילולי אני יכול להבטיח לך שאם מישהו קורא מהר יצליח יותר כי השאלות שם זה לא שאלות שממש צריך לחשוב לעמוק (להוציא מאנלוגיות אחרונות, חיבור,השלמות משפטים ), אם הנבחן קורא מהר ומבין ,הוא יצליח. את יכולה לקחת פרק מילולי לפתור אותו ב20 דקות ואז לקחת פרק מאותו סוג ולפתור ב40 דקות, אני מבטיח לך שתעני על יותר תשובות נכונות.
    בכל מקרה ,סתם בשביל לדעת, האם את מסכימה לתוכנית?
    זה נכון בנוגע לכל פרק מצד שני תמיד קיימים אנשים עם בעיות של זמנים, בפסיכומטרי זה פשוט מוגבר, הפסיכומטרי דוגל בעיקרון כלשהו של חומר ברמה נמוכה בהגבלה של זמן. אם היה שם לחלופין יותר זמן אבל חומר ברמה גבוהה אז גם הייתה בעיה מסוימת. זאת האידאולוגיה של הפסיכומטרי, כמו שאתה יכול לראות בחלק הכמותי שזה חומר של כיתה ט', הקושי בפסיכומטרי הוא הזמן כי זה עקרון הבחינה.
    ככה שבכל פרק נכון העניין שאם ייתנו לך יותר זמן תענה על יותר שאלות נכון, אבל ספציפית בפרק המילולי יש הרבה שגם אם יכפילו להם ל40 דק' יישארו הרבה שאלות שהם לא יענו עליהם טוב. אם כבר הייתי אומרת שהפרק באנגלית הוא יותר בעייתי בקטע של מהירות קריאה, כי סה''כ עברית זה השפת אם שלך ואנגלית לא (וגם באנגלית יש שני אנסינים בשונה מעברית)

    יש קשר בין הצלחה בפסיכומטרי להצלחה בלימודים, אני לא חושבת אפשר להגיד שאין קשר בין הדברים, אפשר רק להתווכח על כמה זה קשור, אבל מצד שני האוניברסיטה צריכה כלי סינון כלשהו ואין מה לעשות, בנוסף סה''כ הם מאמינים שהקשר בין ההצלחה היא בשילוב הפסיכומטרי והבגרות ולכן יש סכם ולא רק על סמך פסיכומטרי. אתה יכול באותה מידה לקחת את הבגרות לבדה ולהגיד כמה קשר יש בינה לבין הצלחה באקדמיה ולדעתי שם תמצא עוד יותר בעיות,
    כי סה''כ יש המון מקצועות שאין ביניהם לבין למידת מקצועות מדעיים באקדמיה קשר כל שהוא, אבל עדיין אם יהיו בהם ציונים נמוכים לא יהיה לבנאדם שיכול להצליח בהנדסה ממוצע בגרות מספיק גבוה להתקבל להנדסה.

    בנוגע לתוכנית, לא רשום שם עד כדי כך המון על מה תוכנית הלימודים ואיך זה יתבצע בפועל (או שיש שם קישור לאיזה לינק שלא נכנסתי אליו אז לא קראתי באופן מקיף)
    אבל באופן עקרוני אני בעד תוכניות חלופיות לפסיכומטרי, כי אני כן מאמינה שיש אנשים שיכולים להצליח באקדמיה ובחינת הפסיכומטרי היא עקב אכילס שלהם ספציפית. אבל אי אפשר לדעתי להגיד שהבחינה הפסיכומטרית אינה מדד בנוגע לכל האנשים. אני מאמינה שזה טוב שיש דרכים חלופיות ולא אטימות. אגב, לא בטוח שלכולם הדרך החלופית תהיה יותר פשוטה מלהצליח בפסיכומטרי...

  9. 31-10-2013 18:22 #9
    בת
    תאריך הצטרפות
    23-10-13
    שם פרטי
    ניצן
    הודעות
    19
    הפסיכומטרי הוכיח את עצמו כמנבא הצלחה בלימודים במידה מסוימת, וכמו שאמרו פה, האוניברסיטאות והמכללות חייבות כלי כלשהו כדי לסנן את כמות המתמודדים הרבה. עד היום זה הכלי הכי טוב שנמצא. אני בכל זאת חושבת שזו יוזמה מבורכת לפתוח אפשרות לקבלה ללימודים ללא פסיכומטרי:
    1. כי הפסיכומטרי זה כלי סטטיסטי, וכמו בכל סטטיסטיקה יש יוצאים מהכלל. תמיד יהיו כאלה שיכולים להיות סטודנטים מצטיינים, אבל לא מתפקדים טוב תחת לחץ או שצורת החשיבה שלהם לא מתאימה לפסיכומטרי (ודרך אגב נורא קשה לקבל הקלות ללקויי למידה בפסיכומטרי, אז חלק מלקויי למידה לא מצליחים בבחינה למרות שהם מאוד אינטילגנטיים).
    2. כי תעשיית הפסיכומטרי קצת יצאה מפרופורציה, והיום כדי להצליח בבחינה רוב האנשים צריכים להוציא הרבה כסף. זו לא הייתה המטרה כשהתחילו עם הבחינה.

    לגבי התוכנית בבן גוריון, היא נשמעת מעניינת. במכללה למנהל כבר יש תוכנית כזאת כמה שנים בשם "שער פתוח" - למי שמתעניין: www.academy.org.il - אבל זו פעם ראשונה שאני שומעת על אוניברסיטה שפותחת תוכנית כזאת.

  10. 31-10-2013 22:47 #10
    תאריך הצטרפות
    03-08-07
    הודעות
    931
    אין קשר וגם לא צריך להיות קשר בין הצלחה בבגרויות לבין הצלחה בפסיכומטרי.

    הרי אם היה קשר אז בשביל מה בכלל צריך פסיכומטרי? אם הייתה התאמה חד ערכית אז אפשר לבדוק רק לפי הבגרויות וזהו..

    המנבא הטוב ביותר הוא שילוב של בגרויות ופסיכומטרי
    ΔE = hν = ħω

  11. 01-11-2013 00:32 #11
    בן
    תאריך הצטרפות
    15-07-11
    הודעות
    361
    כן, יכול להיות שהגזמתי קצת חח אני חלק מהקבוצה נפגעי פסיכומטרי בע''מ, אני מוגדר כלקוי למידה (יש לי תוספת זמן ואת כל השאר) והמרכז הארצי לא רצה לקבל את האיבחון בטענה שעשיתי אותו לפני גיל 16 (15 ו9) ורצה שאני יעשה אבחון חדש בעלות מאוד גבוהה ופחדתי שהוא יקח ממני עוד כספים ויתחיל לעשות ביוקרטיות כי כמו שחלקם אמרתם, קשה להגיש הקלות במבחן הזה.
    יש לי ממוצע בגרויות מאוד גבוה וסתם הפסיכומטרי דפק אותי (רציתי פסגות) אבל לא נורא, כשאני אשתחרר מהצבא אני אמצא את הדרך להתקבל לפקולטות המובילות...
    מדריכים תחת החסות שלי:
    כל דרכי הקבלה לאוניברסיטאות - http://www.fxp.co.il/showthread.php?t=13578334
    מדריך לירפ''א א (מיוני צוות אוויר)-http://www.fxp.co.il/showthread.php?t=13180915

  12. 01-11-2013 01:34 #12
    בן
    תאריך הצטרפות
    04-02-08
    הודעות
    1,013
    רק בחלק של האנגלית והספרים אני מסכים איתך - כל השאר זה גיבוב שטויות אחד גדול, בלי לפגוע (:

  13. 01-11-2013 05:17 #13
    בת
    תאריך הצטרפות
    15-11-07
    הודעות
    376
    לדעתי, התוכנית הזאת הינה חבל הצלה לאלו שלא מצליחים להתגבר על מגבלת הזמן בפסיכומטרי ומוציאים בדרך כלל לא את הציון אליו שאפו.
    אני יכולה להתווכח רבות על העובדה שהפסיכומטרי אינו מדד להצלחה באוניברסיטה, אלא מטרתו לבדוק תכונות מסוימות שאכן נחוצות באקדמיה.
    התוכנית בבן גוריון הינה תוכנית מצוינת שמובילה את התלמיד ישירות לאקדמיה בדרך הכי מקובלת ומוצלחת שיש! מאחר שהתוכנית כוללת:
    א. בתוכנית ישנם מסלולים המותאמים ספציפית למיומנויות הדרושות למעבר חלק בלימודים ולהצלחה בכל תחום אשר יבחר הסטודנט.
    אנגלית הדרושה לקריאת מאמרים מדעיים ברמה גבוהה בכל פקולטה שהיא.
    מתמטיקה בסיסית- חזרה על כל העקרונות והיסודות שנלמדו בתיכון עד לרמה של 5 יחידות. הנדרשים לכל הפקולטות הטכניות.
    וכתיבה אקדמית- כיצד מגישים עבודה סמינריונית, עבודת מחקר, פיתוח מיומנות כתיבה עיונית וביקורתית, וכמובן הגשת העבודה בסיום הקורס.

    ואילו הבחינה הפסיכומטרית נועדת לבדיקה חד ערכית, ואינה כלי ניבוי טוב להצלחה בתואר כלשהו.

  14. 01-11-2013 13:38 #14
    ציטוט פורסם במקור על ידי orrlaniado צפה בהודעה
    כן, יכול להיות שהגזמתי קצת חח אני חלק מהקבוצה נפגעי פסיכומטרי בע''מ, אני מוגדר כלקוי למידה (יש לי תוספת זמן ואת כל השאר) והמרכז הארצי לא רצה לקבל את האיבחון בטענה שעשיתי אותו לפני גיל 16 (15 ו9) ורצה שאני יעשה אבחון חדש בעלות מאוד גבוהה ופחדתי שהוא יקח ממני עוד כספים ויתחיל לעשות ביוקרטיות כי כמו שחלקם אמרתם, קשה להגיש הקלות במבחן הזה.
    יש לי ממוצע בגרויות מאוד גבוה וסתם הפסיכומטרי דפק אותי (רציתי פסגות) אבל לא נורא, כשאני אשתחרר מהצבא אני אמצא את הדרך להתקבל לפקולטות המובילות...
    אתה צריך לעמוד בתנאים לקבלת הקלות של הפסיכומטרי, הם רוצים אבחון לא רק מעל לגיל 16, אלא איבחון שנעשה על ידי מאבחן מבוגרים,
    הם ממש לא מחלקים הקלות כמו בבגרויות, ששנינו יודעים (גם לי יש הקלות) שמחלקים את זה כמו כלום גם לכאלה שלא צריכים הקלות. פסיכומטרי זה כבר ליגה גדולה יותר של האוניברסיטאות ושם הם לא פרייארים בכלל.
    ד''א, יש גם שם מן הסתם סיפורים על כאלה שכל החיים היה להם הקלות והמרכז הארצי לא אישר להם, אבל מצד שני יש כאלה גם בבגרויות. מה שקורה בבגרויות זה כל עוד אתה בתיכון היועצת מאשרת לך כמעט את כל ההקלות והיא למעשה חותמת לך על עיוור גם ולא מעניין אותה מה רשום באבחון (והרי למה למאבחן לא להמליץ לך לפחות על תוספת זמן) חוץ ממבחן מותאם ועוד איזה משהו שוועדה מחוץ לבית ספר מאשרת. אבל מה, אם אתה לא לומד בתיכון, נגיד אתה נבחן אקסטרני, אז לא מאשרים לך את ההקלות אנשים שאתה מכיר כמו יועצת, אלא וועדה חיצונית מראש, כל הקלה שהיא. גם מהם מאוד קשה להוציא הקלות, ככה זה במקומות שהם לא קומבינה כמו בבית ספר שאין סיבה שיאשרו לך.
    בבגרויות ממליצים על תוספת זמן כמעט בכל דבר. בפסיכומטרי הם באמת מסתכלים שזה דברים שדורשים תוספת זמן, כמו קריאה איטית ודברים כאלה שמצדיקים את זה. ברור שיש עוולים אבל תמיד זה ככה (כפי שהבהרתי) בעיקר כשיש המון אנשים שמנסים לעבוד עליהם ודופקים את השאר.

    בכל מקרה אם תקרא קצת על הבחינה שהיית נדרש לעשות אם היית מקבל תוספת זמן, תבין שלא היית רץ לעשות אותה, אני אישית וויתרתי ונבחנת בדרך הרגילה.

  15. 01-11-2013 14:01 #15
    בן
    תאריך הצטרפות
    15-07-11
    הודעות
    361
    ציטוט פורסם במקור על ידי bvog צפה בהודעה
    אתה צריך לעמוד בתנאים לקבלת הקלות של הפסיכומטרי, הם רוצים אבחון לא רק מעל לגיל 16, אלא איבחון שנעשה על ידי מאבחן מבוגרים,
    הם ממש לא מחלקים הקלות כמו בבגרויות, ששנינו יודעים (גם לי יש הקלות) שמחלקים את זה כמו כלום גם לכאלה שלא צריכים הקלות. פסיכומטרי זה כבר ליגה גדולה יותר של האוניברסיטאות ושם הם לא פרייארים בכלל.
    ד''א, יש גם שם מן הסתם סיפורים על כאלה שכל החיים היה להם הקלות והמרכז הארצי לא אישר להם, אבל מצד שני יש כאלה גם בבגרויות. מה שקורה בבגרויות זה כל עוד אתה בתיכון היועצת מאשרת לך כמעט את כל ההקלות והיא למעשה חותמת לך על עיוור גם ולא מעניין אותה מה רשום באבחון (והרי למה למאבחן לא להמליץ לך לפחות על תוספת זמן) חוץ ממבחן מותאם ועוד איזה משהו שוועדה מחוץ לבית ספר מאשרת. אבל מה, אם אתה לא לומד בתיכון, נגיד אתה נבחן אקסטרני, אז לא מאשרים לך את ההקלות אנשים שאתה מכיר כמו יועצת, אלא וועדה חיצונית מראש, כל הקלה שהיא. גם מהם מאוד קשה להוציא הקלות, ככה זה במקומות שהם לא קומבינה כמו בבית ספר שאין סיבה שיאשרו לך.
    בבגרויות ממליצים על תוספת זמן כמעט בכל דבר. בפסיכומטרי הם באמת מסתכלים שזה דברים שדורשים תוספת זמן, כמו קריאה איטית ודברים כאלה שמצדיקים את זה. ברור שיש עוולים אבל תמיד זה ככה (כפי שהבהרתי) בעיקר כשיש המון אנשים שמנסים לעבוד עליהם ודופקים את השאר.

    בכל מקרה אם תקרא קצת על הבחינה שהיית נדרש לעשות אם היית מקבל תוספת זמן, תבין שלא היית רץ לעשות אותה, אני אישית וויתרתי ונבחנת בדרך הרגילה.
    כן ההיתי נדרש לעשות את המפע''ם ,במכון פסיכומטרי שלמדתי בוא אז היה להם באתר ועשיתי אותו והצלחתי בוא בצורה מעולה..
    גם ב אבחון שעשיתי היה רשום שם במפורש, "תוספת זמן של 25 עקב מהירות סריקה חזותית נמוכה והתארגנות בעייתית" , ולא רציתי להתעסק עם כל הביוקרטיה שלהם (להתחיל לשלם על עוד אבחון, לחכות לתוצאות, להשיג את כל התעודות ושאר הפירות והירקות. וחשבתי שאני יצליח אם אני יעשה את המבחן הרגיל אך טעיתי.
    דווקא בכיתה י עשיתי קורס אקדמי (תוכנית אתגר של אוניברסיטת חיפה) והצלחתי בוא בצורה מעולה (שם הם קיבלו את האבחון ולא ההיתי צריך לעשות חדש ולהביא להם מסמכים) אך העדפתי להשקיע בבגרויות ולחיות את הנעורות ולכן הפסקתי.
    אני מתכנן במהלך הצבא אולי ללמוד בפתוחה (אולי אני יעשה יומיות) ואז אני יעשה אפיק מעבר.
    מדריכים תחת החסות שלי:
    כל דרכי הקבלה לאוניברסיטאות - http://www.fxp.co.il/showthread.php?t=13578334
    מדריך לירפ''א א (מיוני צוות אוויר)-http://www.fxp.co.il/showthread.php?t=13180915

עמוד 1 מתוך 2 12 אחרוןאחרון
מקרא דרגות:  » יו"ר » מנכ"ל » מנהל ראשי » מפקח » מנהל פורום » צוות פרוייקטים » צוות סיקורים » משתמש כבוד » היכל התהילה » Champ » משקיען כבוד » Winner