fxp
שחזור סיסמה הרשמה
  • הודעות
  • אשכולות
  • רשומים
  • מחוברים כרגע
הרשמה לאתר

בקשה | סיכום - ספר שמות פרקים - מס' פרקים.

  1. 05-03-2009 17:52 #1
    Selasin מנותק מנהל פורומים רץ במייל,סקרים ומייפל סטורי לשעבר
    בן
    תאריך הצטרפות
    05-05-08
    שם פרטי
    « תומר »
    הודעות
    24,803
    פרק י''ג, פרק ט''ז, פרק י''ט, ופרק כ'.

    בבקשה, זה חשוב לי נורא, המון . המון . המון תודה לעוזרים. המון!!!


    תומר (;


  2. 05-03-2009 19:42 #2
    בן
    תאריך הצטרפות
    27-01-09
    שם פרטי
    מה אכפת
    הודעות
    3,230
    יש לי חלק מהפרקים

    אם אתה רוצה תגיד לי אני יביא לך בפרטי

  3. 05-03-2009 20:10 #3
    Selasin מנותק מנהל פורומים רץ במייל,סקרים ומייפל סטורי לשעבר
    בן
    תאריך הצטרפות
    05-05-08
    שם פרטי
    « תומר »
    הודעות
    24,803
    טוב, שלחתי לך ה''פ. (לא מבין למה לא פה אבל חפיף).


    תומר (;


  4. 05-03-2009 20:41 #4
    בן
    תאריך הצטרפות
    27-01-09
    שם פרטי
    מה אכפת
    הודעות
    3,230
    פרק כ' :

    דברות בין אדם למקום [ה']

    אנוכי [לא יהיה]
    לא תעשה לך פסל
    לא תשא את שם ה' לשווא
    זכור את יום השבת לקודשו

    כבד את אביך ואת אמך

    דברות בין אדם לחברו :

    לא תרצח
    לא תנאף
    לא תגנוב
    לא תענה עד רעך בשקר
    לא תחמוד

    2] חלוקה בין מצוות "עשה" "לא תעשה"


    הסבר הדברות :

    דיבר 1 " אנוכי ה' אלוהיך "

    ה' בפתיחה מציג את עצמו זה בא ללמד על מערכת יחסים בין אישית אלך לך ושלך , יש כאן אהבה ודאגה , אדם צריך ראית להאמין בקיומו של ה' כדי שהוא יקיים את דבריו של ה'.

    " לא יהיה לך אלוקים אחרים על פני " - אסור לך להאמין באל אחר , הדרישה היא למונותיאזים כלומר אמונה רק בה' .

    דיבר 2 :

    לא תעשה לך פסל וכל תמונה לא תשתחווה ולא תעבדם לאיסור זה 3 הגבלות :
    לא לעשות , לא להשתחוות , לא לעבוד פסל .

    דיבר 3 :

    " לא תשא את שם ה' אלוהיך לשווא :
    מדובר בבהקשר של עדות בבית משפט
    והכוונה לא תישא - לא תשבע - לא תאמר - את שם ה' כשאתה משקר לא תבטע את השם סתם.

    דיבר 4 :

    "זכור את יום השבת לקודשו"

    מיכוון שה' שבת את יום השביעי מכול מלאכתו.

    דיבר 5 :

    "כבד את אביך ואת אמך"

    1] למה התורה לא אמרה אהוב את אבא ואמא ?
    2] מה משמעות כבד ?

    תשובות

    1] התורה לא יכולה לשלוט ברגשותיו של אדם.
    2] כבד - להעריך את התנהגות ומעשיהם של הורינו כלפינו !!
    * לנהוג בנימוס כלפי ההורים .
    ** לציית לדברי ההורים .

    הדברות שבין אדם לחיברו :

    דיבר 6 :

    " לא תרצח " - אדם אלוקים נברא - " בכל אדם יש משהו באלוקים , הדיבר ה6 - לא תרצח "
    מבטא את עקרון קדושת החיים .
    לנו אין זכות לקבוע מי יחייה ומי ימות .

    דיבר 7 :

    "לא תנאף"

    אסור לגבר\אשה לשכב אם גבר נשוי . דיבר זה בא להגן על המשך המשפחה [משהו כזה]

    דיבר 8 :

    " לא תגנוב "

    דיבר זה בא להגן על רכושו של האחר .

    דיבר 9 :
    " לא תענה ברעך עד שקר " .
    אסור להעיד שקר , איסור זה בא להגן על זכותו של אדם שבה למשפט הוגן וצודק .

    דיבר 10 :
    " לא תחמוד "
    אסור ללכת אחרי תאוות מחשבות הלב.
    החמידה היא היצר הגניבה או הנאיפה היא המעשה , התורה מבקשת מן האדם לשלוט במה שמחשבותינו מתוך אמונה .

    "סוף מעשה במחשבה תחילה"

  5. 05-03-2009 20:46 #5
    בן
    תאריך הצטרפות
    27-01-09
    שם פרטי
    מה אכפת
    הודעות
    3,230
    פרק י"ט :

    תקציר
    במעמד הר סיני התגלה כבוד ה' על הר סיני - בקולות וברקים "וְעָנָן כָּבֵד... וְקֹל שֹׁפָר חָזָק מְאֹד" (שמות יט 16). ההתגלות במעמד הר סיני הייתה לעיני כל ישראל - גברים נשים וטף, שעמדו סביב ההר במרחק-מה ממנו. במעמד הר סיני שמעו בני ישראל מפי ה' את עשרת הדיברות וקיבלו את התורה. לפי מסורת חז"ל, היה מעמד הר סיני התכלית והייעוד של יציאת מצרים, ולפי המסורת יש קשר רעיוני בין היציאה לחירות ובין מה שנכתב והיה חרות על לוחות הברית. במעמד הר סיני נכרתה הברית בין ה' ובין עמו ישראל, עַם הבחירה והסגולה. בברית זו - הנקראת גם ברית סיני או ברית חורב - התחייבו בני ישראל לקבל את התורה על מצוותיה, בבחינת "נעשה ונשמע". ואילו ה' התחייב שבני ישראל יהיו העם הנבחר, שאותו יביא לארץ ישראל ולו ינחיל את הארץ, כהבטחתו לאבות. ועם זאת, מעמד הר סיני, ובכלל זה עשרת הדיברות, כוללים לא רק ייעודים רוחניים, דתיים ולאומיים לישראל, אלא גם בשורה מוסרית וחברתית כלל אנושית. את מעמד הר סיני וקבלת התורה נוהגים לחגוג אחת לשנה בחג השבועות, הוא חג מתן תורה

    ההכנות למעמד הר סיני
    כחודשיים לאחר יציאת מצרים, בחודש השלישי הוא חודש סיוון, הגיעו בני ישראל להר סיני וחנו למרגלותיו. שתי רְאִיוֹת נזכרות במעמד הר סיני: האחת - ראייה שהיא עדות לחסדי ה' עם בני ישראל עד שלב זה: ""אַתֶּם רְאִיתֶם אֲשֶׁר עָשִׂיתִי לְמִצְרָיִם.... וָאָבִא אֶתְכֶם אֵלָי" (שמות יט 4). והשנייה - ראייה ועדות להתגלות ה' על ההר לעיני בני ישראל: "אַתֶּם רְאִיתֶם כִּי מִן הַשָּׁמַיִם דִּבַּרְתִּי עִמָּכֶם" (כ 18).

    ההכנות למעמד החד פעמי בתולדות ישראל נפתחו בהכרזה חגיגית: "כֹּה תֹאמַר לְבֵית יַעֲקֹב, וְתַגֵּיד לִבְנֵי יִשְׂרָאֵל", שבה הציג ה' לעם את תנאי הברית: "אִם שָׁמוֹעַ תִּשְׁמְעוּ בְּקֹלִי וּשְׁמַרְתֶּם אֶת בְּרִיתִי" כי אז - "וִהְיִיתֶם לִי סְגֻלָּה מִכָּל הָעַמִּים... מַמְלֶכֶת כֹּהֲנִים וְגוֹי קָדוֹשׁ". תגובת העם לדברי ה' הייתה פה אחד, "יחדיו", וחד משמעית: "כֹּל אֲשֶׁר דִּבֶּר ה' נַעֲשֶׂה". ההכנות לקראת ההתגלות והמעמד נמשכו שלושה ימים, ובמהלכם נצטווה משה לקדש את בני ישראל, והם נצטוו לכבס את בגדיהם ולהימנע ממגע מיני עם אישה כדי להיות מוכנים ליום השלישי שבו "יֵרֵד ה' לְעֵינֵי כָל הָעָם עַל הַר סִינָי". בשל האצלת קדושת ה' על הר סיני לקראת ההתגלות, אסר ה' על בני ישראל להתקרב אל ההר או לגעת בו - פן ימותו (יט 3 -15).

    התגלות ה' במעמד הר סיני
    אחרי שלושה ימי הכנה "בַיּוֹם הַשְּׁלִישִׁי בִּהְיֹת הַבֹּקֶר" התגלה ה' לעיני כל בני ישראל, שהתייצבו למרגלות הר סיני. ההתגלות לוותה בתופעות טבע בלתי רגילות: "קֹלֹת וּבְרָקִים וְעָנָן כָּבֵד עַל הָהָר וְקֹל שֹׁפָר חָזָק מְאֹד... וְהַר סִינַי עָשַׁן כֻּלּוֹ... כְּעֶשֶׁן הַכִּבְשָׁן. וַיֶּחֱרַד כָּל הָהָר מְאֹד" (יט 16 -19). ההתגלות עוררה רושם אדיר לצד תחושת פחד וחרדה. בני ישראל ראו ושמעו "אֶת הַקּוֹלֹת וְאֶת הַלַּפִּידִם וְאֵת קוֹל הַשֹּׁפָר וְאֶת הָהָר עָשֵׁן, וַיַּרְא הָעָם וַיָּנֻעוּ וַיַּעַמְדוּ מֵרָחֹק" (כ 15). וכך, בעודם עומדים מרחוק, שמעו בני ישראל את דברי ה', אשר דיבר אתם "פָּנִים בְּפָנִים... מִתּוֹךְ הָאֵשׁ" (דברים ה 4). אז השמיע ה' לעם את עשרת הדיברות, ופתח בדיבר הראשון, שלא נאמר כשאר הדיברות בלשון ציווי - אלא בלשון הכרזה, כהתוודעות והצגה עצמית: "אָנֹכִי ה' אֱלֹהֶיךָ אֲשֶׁר הוֹצֵאתִיךָ מֵאֶרֶץ מִצְרַיִם מִבֵּית עֲבָדִים". בדיבר הראשון בחר ה' להציג עצמו לא כבורא עולם - אלא כגואלם של ישראל: הם, שראו את האותות והמופתים שעשה להם ביציאת מצרים - נדרשים להאמין בו כאל האחד והיחיד - לֹא יִהְיֶה לְךָ אֱלֹהִים אֲחֵרִים עַל פָּנָי" (שמות כ 2). התגלות ה' לעיני כל העם בסיני הייתה אירוע חד פעמי, המדגיש את חשיבות המעמד ואת ייחודו. מעמד הר סיני מתואר בתורה פעמיים - בספר שמות ובספר דברים, אך הוא חוזר ונזכר בספרי המקרא, לדוגמה - בשירת דבורה (שופטים ה 5): "הָרִים נָזְלוּ מִפְּנֵי ה' זֶה סִינַי מִפְּנֵי ה' אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל" ובספר נחמיה (ט 13): "וְעַל הַר סִינַי יָרַדְתָּ וְדַבֵּר עִמָּהֶם מִשָּׁמָיִם וַתִּתֵּן לָהֶם מִשְׁפָּטִים יְשָׁרִים וְתוֹרוֹת אֱמֶת חֻקִּים וּמִצְו?ֹת טוֹבִים."\


    אני עכשיו מחפש במחברת שלי את הסיכום של י"ג ואתה צריך ט"ו ? או ט"ז

  6. 06-03-2009 07:32 #6
    Selasin מנותק מנהל פורומים רץ במייל,סקרים ומייפל סטורי לשעבר
    בן
    תאריך הצטרפות
    05-05-08
    שם פרטי
    « תומר »
    הודעות
    24,803
    לא, תודה. היום המבחן כך שאין צורך.
    עזרת לי מאוד, תודה רבה!

    אתם מוזמנים לנעול


    תומר (;


  7. 06-03-2009 07:47 #7
    Love_Dog מנותק מנהל ראשי וראש צוות ירוק לשעבר
    בן
    תאריך הצטרפות
    10-04-08
    שם פרטי
    לירן
    הודעות
    17,868
    ננעל תומר
    יש משהו בבעלי חיים שמוציא אותנו מעצמנו ומוציא אותנו מהזמן ומאפשר לנו לשכוח מהחיים שלנו. - דאגלס קופלנ
    בבני אדם יש רוע, בבעלי חיים אין. - אורנה בנאי





מקרא דרגות:  » יו"ר » מנכ"ל » מנהל ראשי » מפקח » מנהל פורום » צוות פרוייקטים » צוות סיקורים » משתמש כבוד » היכל התהילה » Champ » משקיען כבוד » Winner