fxp
שחזור סיסמה הרשמה
  • הודעות
  • אשכולות
  • רשומים
  • מחוברים כרגע
הרשמה לאתר

שאלה| בקשר לדת.

  1. 20-03-2009 11:43 #1
    בן
    תאריך הצטרפות
    18-06-07
    שם פרטי
    רונן
    הודעות
    16,602
    שלום לכם, אני יהודי, ואני רואה בעצמי יהודי., אבל חילוני יחסית
    ממוצא רוסי, נולדתי בארץ.
    אני מאמין בה', ואפילו צם ביום כיפור ועוד כמה דברים, עליתי לתורה והנחתי תפילין פעם אחת.
    אבל נגיד בשר וחלב אני לא שומר.
    אני לא שומר את רוב הדברים, בעיניי האמונה היא לא רק לעשות מה שרשום בתנ"ך, או באיך שפירשו אותה,
    אלא להאמין שיש משהו יותר ממני.

    אז בעיניכם הדתיים, שאגב אין לי בעיה עם שום דתי, אני לא נחשב יהודי?
    אצלכם רק מי ששומר את הכל נחשב ליהודי?

    תודה

    עוד שאלה.
    לא מזמן למדתי בשיעור יהדות פרק מהמשנה.
    והמורה אמרה שכשרבן גמליאל אמר ככה וככה הוא העצם התכוון לככה וככה,
    ואז אני שאלתי אבל איך ידעו למה הוא התכוון? ולא קיבלתי תשובה באמת.
    היא רק אמרה שהחכמים יודעים לפרש, אבל לי זה נשמע די מוזר.

    יום נעים.

    קראתי את החוקים, לא מצאתי שהאשכול הזה עובר עליהם,
    תנעלו אם כן (:

  2. 20-03-2009 11:50 #2
    breslev2u מנותק מנהל פורום יהדות ותורה לשעבר
    בן
    תאריך הצטרפות
    30-07-07
    שם פרטי
    קרית ים
    הודעות
    11,651
    אממ אתה נחשב יהודי
    את היהדות שלך לא תוכל להפטר ממנה אפילו עם תתנצר או תתאסלם
    יהודי נשאר יהודי כל עוד נולדת כזה...

    יש כאלו ששומרים יותר מצוות ויש פחות

    קצת על רבן גמליאל

    רבן גמליאל הזקן


    נשיא הסנהדרין ומנהיג העם עשרות שנים לפני החורבן.

    נכדו של הלל (שבת טו:א). הכינוי "הזקן" - להבדילו מנכדו רבן גמליאל דיבנה. היה הראשון שנקרא "רבן" - תואר הנשיאים.

    עמד בראש בית הלל. תיקן תקנות להגנת הנשים: משיאין את האישה שמת בעלה על פי עד אחד (משנה יבמות טז:ז). אין לבעל המגרש את אשתו רשות לבטל את הגט בבית דין אחר (משנה גטין ד:ב-ג).
    תקנה נוספת: מצד הדין מותר לעדים לחלל את השבת כדי לעלות ולהעיד, אבל בירושלים הם היו מתכנסים בחצר בית יעזק, ולא זזו משם כל היום. התקין רבן גמליאל הזקן שיהא מותר להם ללכת אלפים אמה לכל צד. וכן מילדת הבאה ליילד, וכן כל מי שבא להציל נפש ויצא מן התחום, מותר לו ללכת אלפים אמה (משנה ר"ה ב:ה).

    יש תיאור שהוא יושב על גבי מעלה בהר הבית ומכתיב מכתבים ליוחנן סופרו: לבני גליל העליון וגליל התחתון, לבני הדרום, ולבני גלות בבל, מדי ושאר כל גלויות ישראל. נושאי המכתבים הם ענייני מעשרות. והודעה בדבר עיבור השנה, שהוסיף על השנה שלושים יום (סנהדרין יא:ב).
    פעם אחת אמד על גבי מעלה בהר הבית, והביאו לפניו תרגום של ספר איוב. אמר לבנאי: שקעהו תחת הנדבך (שבת קטו:א).
    ושוב היה מטייל בהר הבית, וראה אישה אחת גויה נאה, ובירך עליה את הברכה "שכך לו בריות נאות בעולמו" (ירושלמי ע"ז א:ט).
    כדייו בשבתו היה מקומו בלשכת הגזית. לשם היו עולים לשאול תורה מפיו (משנה פאה ב:ו).

    כבודו היה גדול לא רק בין היהודים אלא אף אצל ראשוני הנוצרים. שאול התרסי, הוא פאולוס, מתפאר שהיה מתלמידי רבן גמליאל.

    נזהר היה מאוד בענייני טומאה וטהרה. וכשהשיא את בתו לשמעון בן נתנאל הכוהן, שלא היה ניזהר כל כך, פסק עמו שלא תעשה טהרות על גביו (תוספתא ע"ז ג:י).

    משמת רבן גמליאל הזקן בטל כבוד התורה, ומתה טהרה ופרישות (משנה סוטה ט:טו).

    רבן גמליאל דיבנה

    נשיא הסנהדרין ביבנה אחרי החורבן, מצאצאי הלל ונכדו של רבן גמליאל הזקן.

    לפי המסופר בתלמוד ביקש רבן יוחנן בן זכאי מאספסיינוס, שעה שנפל למחנה הרומי ערב החורבן, שיתן לו את יבנה וחכמיה ואת שושלת רבן גמליאל (גטין נו:ב).

    כמנהיג בעת משבר
    רבן גמליאל הנהיג את העם באחת השעות החמורות בתולדותיו. לאחר שחרבה ירושלים, איחד את העם סביב המרכז ביבנה, וקבע מסגרת הלכתית אחת מחייבת, כדי למנוע פיצול ההלכה, ועמה פיצול העם.

    המחלוקת בין בית שמאי ובית הלל נמשכה שנים רבות (ירושלמי יבמות סוף א). רבן גמליאל הביא לקביעת הלכה כבית הלל. ביבנה בררו את כל ההלכות העתיקות והעמידום למניין.

    בערך "מחלוקת" מובא תיאור המחלוקות בין רבן גמליאל וחבריו והדרך בה כפה על העם הלכה אחת מחייבת

    גיסו ר' אליעזר בן הורקנוס היה מבית שמאי, וכאשר לא קיבל את מרות הרוב ועמד על דעתו בהלכה אחת נגד דעת הרוב - נידהו (ב"מ נט:ב). גם נושא זה מפורט בערך "מחלוקת."
    לאחר זאת, אמר רבן גמליאל בקשר לאותו מקרה דברים אלה:
    ריבונו של עולם, גלוי וידוע לפניך שלא לכבודי עשיתי ולא לכבוד בית אבא עשיתי, אלא לכבודך, שלא ירבו מחלוקות בישראל (שם).
    באופן אישי היה רבן גמליאל נוח ועניו, אוהב את הבריות ומכבדן. כמנהיג היה תקיף, עמד על דעתו בתקיפות ונהג נשיאותו ברמה. התנגד באופן נמרץ להנהגות יחיד המתנגדות להלכה שנקבעה על פי הרוב. פעם אחת עישר ר' עקיבא ירק של כותים, אמר לו רבן גמליאל: היאך מלאך לבך לעבור על דברי חבריך... תדע שקבעת הלכה בישראל שעישרת ירק שלך (תוספתא דמאי ה:כד).

    בייחוד היה חרד על האחדות בעניין קידוש החודש ועיבור השנה, שלא יקבע כל חכם את המועדות ביום אחר.

    בערך "מחלוקת" מובא תיאור המחלוקות סביב קידוש החודש בינו לבין רבי יהושע.

    רבן גמליאל ראה את ההנהגה כעבדות לציבור, ולא כשררה עליו. פעם מינה שני תלמידי חכמים למשרה ציבורית והם סירבו, אמר להם:
    כמדומים אתם ששררה אני נותן לכם, עבדות אני נותן לכם (הוריות י:ב).
    קביעת תפילה אחידה
    ביבנה נקבעה התפילה המשותפת לכל ישראל. תפילת שמונה עשרה סודרה ונערכה ביבנה. התפילה נקבעה על ידי רבן גמליאל כחובה, ואין לשנות מנוסחה, בניגוד לדעת ר' יהושע ור' עקיבא, שהרשו לקצרה (משנה ברכות ד:ה), ובניגוד לדעת ר' אליעזר האומר: העושה תפילתו קבע אין תפילתו תחנונים (שם משנה ה).
    רבן גמליאל קבע לחובה שלוש תפילות ביום: שחרית, מנחה וערבית, נגד דעת ר' יהושע, שהורה שתפילת ערבית רשות.

    כאשר נודע בבית המדרש שרבי יהושע הורה שתפילת ערבית רשות, בניגוד לדעתו של רבן גמליאל, אמר רבן גמליאל לר' יהושע לעיני כל התלמידים: יהושע, עמוד על רגליך ויעידו בך... והיה יושב ודורש, ור' יהושע עומד על רגליו. הדבר עורר סערה, עד שהחליטו להדיח את רבן גמליאל מנשיאותו ולמנות במקומו את ר' אלעזר בן עזריה. אחרי שהעבירוהו מתפקיד הנשיא לא עזב את בית המדרש, אלא ישב שם כאחד החברים.
    כאשר פייס רבן גמליאל את ר' יהושע החזירוהו לתפקידו, אך קבעו שרבן גמליאל ידרוש שתי שבתות ור' אלעזר בן עזריה שבת אחת (ברכות כז:ב-כח:א).
    הרבה לפעול גם בעניינים מדיניים: נסע לרומי עם ר' אלעזר בן עזריה, ר' יהושע ור' עקיבא, להשתדל לבטול גזרה, שסיכנה את קיומו של העם כולו (סוף מכות, דברים רבה ב:כד, ועוד). הלך ליטול רשות מהגמון בסוריא (משנה עדיות ז:ז). התווכח עם פילוסופים רומיים, עם חכמי הגויים (משנה ע"ז ג:ד, ועוד), עם המינים (שמו"ר ל:ט, ונגדם תיקנו ביבנה את ברכת המינים (ברכות כח:ב, מגילה יז:ב).

    בצל השלטון הרומי
    בארץ ישראל עבר ממקום למקום בלווית חבריו ותלמידיו (תוספתא תרומות ב:יג ועוד): בלוד (תוספתא פסחים ב:יא, ועוד), בטבריה (תוספתא שבת יג:ב), בכפר עותנאי (משנה גטין א:ה), בעכו (משנה ע"ז ג:ד). ישב זמן מה באושא, לשם שלחה המלכות שני סרדיטאות ואמרה להם: לכו ועשו עצמכם גרים וראו תורתן של ישראל מה טיבה (ספרי דברים, פיסקה שמד).

    בשל מעמדו מול המלכות, התירו לבית ר"ג ללמוד יוונית (סוטה מט:ב).
    פעם אחת נגזרה עליו גזרה להריגה. בא אדון אחד ועמד בבית המדרש, ואמר: בעל החוטם מתבקש, בעל החוטם מתבקש (ביוונית 'נשיא' פירושו 'בעל חוטם'), שמע רבן גמליאל ונמלט, עד שבטלה הגזרה (תענית כט:א).

    כאדם פרטי
    כאדם פרטי היה איסטניס (משנה ברכות ב:ו) ורחמן. בשכנותו גרה אישה אחת שמת בנה, והייתה בוכה עליו בלילה. שמע רבן גמליאל קולה ובכה כנגדה, עד שנשרו ריסי עיניו (סנהדרין קד:ב). "ונתן לך רחמים ורחמך והרבך" – דרש רבן גמליאל: זה סימן יהא בידך: כל המרחם על הבריות מרחמין עליו מן השמים, וכל שאינו מרחם על הבריות אין מרחמין עליו מן השמים (תוספתא ב"ק ט:ל, שבת קנא:ב). היה עניו, וכשלא ידע אמר "לא שמעתי" (משנה כריתות ג:ז, ועוד). בביתו היה מקבל חכמים בסבר פנים יפות, ובחתונת בנו עמד והשקה את אורחיו (קידושין לב:ב).

    החמיר על עצמו בדברים שהיקל לאחרים (משנה ב"מ ה:ח). הראה דוגמה אישית: בימיו נהגו לתפור למת תכריכים יקרים, דבר שהכביד על המשפחה עד כדי כך שהיו מניחים אותו ובורחים. רבן גמליאל ציווה לקוברו בבגדי פשטן פשוטים, ובעקבותיו התקבל נוהג של קבורה בכלי פשתן (כתובות ח:ב).


  3. 20-03-2009 11:50 #3
    _Kobi_ מנותק מנהל פורומים מכבי חיפה ואוהדים כללי בארץ לשעבר
    בן
    תאריך הצטרפות
    14-08-08
    שם פרטי
    קובי
    הודעות
    11,230
    יהודי הוא אדם שעשה ברית מילה.
    והמורה שלך צדקה..חז"ל (חכמינו זכרונם לברכה) ידעו לפרש וגם עכשיו יש חכמים שיודעים לפרש..
    מה שיפה בתורה זה שיש הרבה מאוד פירושים ועל כל מילה אתה תוכל למצוא פירוש אחר..בגלל זה יש הרבה סתירות בין פרשנים..
    תראה..אני עכשיו לא בא לכפות עליך דת או משהו..אבל אם אתה יכול, אז לפחות אל תאכל בשר וחלב ביחד..הרי אין בעיה לחכות 5 שעות בין בשר וחלב נכון?. אז לפחות רק זה אחי..
    יום טוב=]

    "חוויית החיים היא מעין ריקוד של השכל והרגש, שרק כאשר הצעדים מתואמים, לא נופלים
    על הקרקע"
    [הרב יובל פרוינד]





  4. 20-03-2009 11:53 #4
    בן
    תאריך הצטרפות
    18-06-07
    שם פרטי
    רונן
    הודעות
    16,602
    אני לא מתכוון להתנצר או להתאסלם חס וחלילה,
    ולברסלב תודה שהבאת אבל אני לא אקרא את כל זה \=

    לקוקו, אני לא אוכל ביחד,
    אבל מבחינתי אני לא רואה סיבה לחכות כ"כ הרבה זמן ביניהם.

    וכן עשיתי ברית מילה.

    תודה על התשובות
    יהודי נשאר יהודי כל עוד נולדת כזה...

    יש כאלו ששומרים יותר מצוות ויש פחות
    זה טוב לי לשמוע מפיו של מישהו שמאמין מאוד =]

  5. 20-03-2009 12:07 #5
    breslev2u מנותק מנהל פורום יהדות ותורה לשעבר
    בן
    תאריך הצטרפות
    30-07-07
    שם פרטי
    קרית ים
    הודעות
    11,651
    דבר אחד תזכור בחיים שלך

    יהודי אתה בן של מלך!

    ולא סתם מלך בשר ודם אלא מלך מלכי המלכים הקדוש ברוך הוא

    והסיבה שמחכים בין בשר לחלב

    היא מוסברת גם מבחינה מדעית

    מיצי העיכול לפירוק החלב בקיבה שונים מאוד ממיצי העיכול שמפרקים בשר

    ברגע ששני מיצי העיכול הללו מתערבבים נוצר ריקאציה כימית שעלולה לגרום לחומציות קיבה מאוד חזקה שעלול ליצור חורים בקיבה

    לא חסרים מקרים של אולקוס וכו בימינו ...

    הרמב"ם הסביר את העניין הזה מבחינה רפואית עוד לפני שהמדע של ימינו הסביר זאת
    רק תראה איזה חוכמה היתה להם לגלות דברים בלי מיכשור מפותח!

  6. 21-03-2009 21:09 #6
    Shema_Israel מנותק מנהל פורום יהדות וקבלה לשעבר.
    בן
    תאריך הצטרפות
    28-07-08
    שם פרטי
    אופיר
    הודעות
    10,896
    יהודי תמיד יהיה יהודי מקווה שתתחזק כאן

  7. 21-03-2009 22:13 #7
    ron_10 מנותק מנהל פורום יהדות ותורה לשעבר
    בן
    תאריך הצטרפות
    07-11-08
    הודעות
    7,355
    ציטוט פורסם במקור על ידי _RoNneN_ צפה בהודעה
    שלום לכם, אני יהודי, ואני רואה בעצמי יהודי., אבל חילוני יחסית
    ממוצא רוסי, נולדתי בארץ.
    אני מאמין בה', ואפילו צם ביום כיפור ועוד כמה דברים, עליתי לתורה והנחתי תפילין פעם אחת.
    אבל נגיד בשר וחלב אני לא שומר.
    אני לא שומר את רוב הדברים, בעיניי האמונה היא לא רק לעשות מה שרשום בתנ"ך, או באיך שפירשו אותה,
    אלא להאמין שיש משהו יותר ממני.

    אז בעיניכם הדתיים, שאגב אין לי בעיה עם שום דתי, אני לא נחשב יהודי?
    אצלכם רק מי ששומר את הכל נחשב ליהודי?

    תודה

    עוד שאלה.
    לא מזמן למדתי בשיעור יהדות פרק מהמשנה.
    והמורה אמרה שכשרבן גמליאל אמר ככה וככה הוא העצם התכוון לככה וככה,
    ואז אני שאלתי אבל איך ידעו למה הוא התכוון? ולא קיבלתי תשובה באמת.
    היא רק אמרה שהחכמים יודעים לפרש, אבל לי זה נשמע די מוזר.

    יום נעים.

    קראתי את החוקים, לא מצאתי שהאשכול הזה עובר עליהם,
    תנעלו אם כן (:
    יהודי נולדת ויהודי תהיה עד סוף ימך...


    "
    אני לא שומר את רוב הדברים, בעיניי האמונה היא לא רק לעשות מה שרשום בתנ"ך, או באיך שפירשו אותה,
    אלא להאמין שיש משהו יותר ממני."

    זוהי תפיסה שגויה כי הקב"ה נתן לנו את המצוות וזה ברור שאנחנו צריכים לקיימן...

    אם תרצה ותבחר בטוב תוכל להתחיל ולקבל עליך מצוות ולראות בעצמך מה זה לקיים את מצוות ה' !
    אתה לא צריך ביום אחד לבצע את כולם אלא אם תרצה תוכל להתקדם בקצב שלך תאמין לי אם תשאל אנשים שחזרו בתשובה הם יגידו לך שהם היו עברים לפני זה...

    אם אתה רוצה לשאול משהו דבר איתי בפרטי...

  8. 22-03-2009 20:32 #8
    תאריך הצטרפות
    07-02-06
    הודעות
    780
    בטח שאתה יהודי רק שיש מושג כזה "תינוק שנשבע" עם את עושה את כל העבירות האלה זה לא אומר שאתה לא יהודי אתה פשוט לא דתי,לא שומר מצוות,נניח וההית גדל בסביבה דתית או נולד למשפחה יהודית,דתית אז היית דתי מרצונך ובגלל שלא גדלת בסביבה דתית אז אתה גם לא יודע מה זה דת,הלכה וכולי' אבל אתה עדין יהודי שעבר ברית מילה ואחי כך הצעה ממני תחזור בתשובה (אם אתה רוצה חח)

  9. 23-03-2009 08:03 #9
    breslev2u מנותק מנהל פורום יהדות ותורה לשעבר
    בן
    תאריך הצטרפות
    30-07-07
    שם פרטי
    קרית ים
    הודעות
    11,651
    נעול

  10. 23-03-2009 12:15 #10
    בן
    תאריך הצטרפות
    23-03-09
    שם פרטי
    אבי הטחו
    הודעות
    21
    זכותך לעשות מה שאתה חושב זו מדינה דמוקרטית,אף אחד לא כופה עליך את הדת.
    אתה יכול להאמין בה' כמו שאתה יכול לא להאמין בו.
    בוא נירד שניה מהנושא של הדת,זה נראה לך נורמלי שמישהו יאכל בשר עם חלב.
    לא כי אתה מסוגל לאכול בהמבורגר קציצת בשר עם פרוסת גבינה צפתית וכוס שוקו ?.
    אתה מסוגל למשל לאכול בצלחת עופות טריים יחד עם פרוסות גבינה צהובה עם כוס חלב של תנובה ?.
    תשמע,רק אחרי המוות תידע הכול,אם אתה לא מאמין בה' ואחרי המוות תידע שהוא קיים הפסדת.
    אם אתה מאמין בה' ואחרי המוות תידע בודאות שהוא קיים הרווחת.
    זה הכול עניין של בחירה.

    נ.ב שכחת לנעול את האשכול.

  11. 23-03-2009 21:57 #11
    תאריך הצטרפות
    03-12-07
    הודעות
    1,396
    מי שלא שומר שבת יש לו דין של גוי ולא נחשב יהודי, אבל עדיין יהודי וישפט כיהודי , אלא שמתייחסים אליו כאל גוי בענייני מצוות, אסור לו לעלות לתורה, אסור לשתות יין מידו וכל מיני .



    כיפור זה נחמד, אבל שבת זה אחד הדברים הכי חשובים, ושמירת הקדושה שזה שמירת הברית וקיום המצוות ובפרט ענייני קדושה ולהיזהר מטומאה של לאכול בשר וחלב ואי שמירת כשרות זה דברים חמורים מאוד ופוגעים בנשמה מאוד ובגלל זה אדם ניהיה אטום וטיפש , ולא יכול להבין את התורה וחושב שהוא חכם גדול , שהוא בעצם לא.



    זה שיש מדינה דמוקרטית זה לא אומר כלום, יש לנו עולם שמונהג על ידי השם יתברך וכולם יתנו דין וחשבון לפניו , אז בנאדם צריך להיות מוכן לדעת מה להגיד לשם יתברך שברא אותו ונתן לו זכות להיות יהודי וחלק לעולם הבא וככה הוא מפר את מצוותיו , וכופר בתורה.



    שמירת כשרות זה דבר מאוד חשוב, ושמירת שבת זה לדעתי המצווה הכי חשובה שקיימת העונש על מחלל שבת זה מוות , זה נס שאדם חי כל יום ורחמים מהשם יתברך שהוא מתחייב מוות ומקבל דין של גוי , וכאילו כפר בכל התורה כולה כי השם ברא את עולמו ב6 ימים וב7 שבת ומי שלא שומר כאילו מעיד כנגד השם שלא שבת , ולכן כאילו מוחק את כל התורה כולה.


    בקשר לעניינים של דברי חכמים, הם קבעו לנו זמנים מתי מותר ומתי אסור לאכול ומה מותר ומה אסור על פי התורה הקדושה ואנחנו לא חכמים כמוהם שנוכל להרהר, אם אתה רציני תלך לבדוק למה קבעו ככה וככה זמן בין בשר ולחלב, ותבין שזה הזמן שלוקח לעכל את זה ושלא יתערבב הבשר והחלב , עוד דבר ברגע שלא מאמינים לחכמים ואומרים רק מה שכתוב בתורה אמת ובלי להתייחס לדברי חכמים זה חמור מאוד , שהעובר על דברי חכמים חייב מיתה , ומי שלא מאמין בחכמים ובכל התורה שהיא אמת וקודש קודשים אין לו חלק לעולם הבא , כי אנחנו חיים בזכות הצדיקים ומי שלא מאמין בהם מפסיק לחיות מהזכויות שלהם וחי מזכותיו ואנחנו אפס אפסים לעומת הצדיקים האלו ולכן אנחנו נאכל שכרנו בעולם הזה.



    תראה אנימבין שאתה אדם מנותק אבל רוב האנשים פה היו מנותקים , אף אחד לא מצפה ממך להיות 100% , למרות שאפשרי להיות 100% , אבל שבת זה המצווה הכי חשובה ביהדות לפחות תשמור את זה וכשרות תתחיל בדברים ומצווה גוררת מצווה.


    יש הבדל בין אנשים שלא יודעים את התורה לבין אנשים שיודעים ופוסלים , לדעתי אתה פשוט לא מכיר, אני יודע שכתבתי דברים חמורים אבל אני מתנהג אליך כמו שהייתי רוצה שיגידו לי , שאם הייתי עושה דבר שהיה יכול לסכן את העתיד שלי הייתי רוצה שיגידו לי את זה שיהיה לי לפחות אפשרות לבחור מאשר יגידו לי אחי הכל בסדר איתך, אתה 100% , כל הכבוד צדיק . ושטויות כאלו שלא יועילו לי בכלום חוץ מלתת לי גאווה על כלום .


    לפחות יש לך תהבנה עכשיו ותצ'אנס לתקן ולבחור .

  12. 23-03-2009 22:39 #12
    בן
    תאריך הצטרפות
    08-06-08
    שם פרטי
    לירון
    הודעות
    1,505
    אתה מתכוון:
    "70 פנים לתורה"?

  13. 23-03-2009 22:58 #13
    בן
    תאריך הצטרפות
    30-10-08
    הודעות
    1,046
    בס"ד

    אני אביא לך משהו ששמעתי בקשר איך חז"ל יודעים מה חשבו וכל זה:

    פעם היה מלך גוי ששאל את הרב של היהודים שהיה חכם מאוד ומקובל בקרב כל האזור, איך אתם יודעים פירוש של הכל, למשל על עשיו שהיה כתוב שבא עייף (אני חושב משהו כזה) ואמרו שזה היה מעבודה זרה וכל מיני דברים כאלה (לא זוכר ממש משהו כזה),הרב אמר לו שהוא ידע בזמן המתאים.
    אחרי כמה זמן אותו מלך עשה משתה והזמין גם את הרב, כשהמלך השתכר במשתה לקח הרב את טבעת המלך היקרה והמלך לא שם לב.
    אחרי כמה זמן ראה המלך שהטבעת נעלמה אז הוא ישר פנה לשומר שלו ואמר לו שהוא גנב ואם הוא לא מחזיר הוא מוצא להורג, הוא התחנן אמר שזה לא הוא והמלך לא האמין לו.
    אחרי זה בא הרב אל המלך ואמר לו אני לקחתי את זה, המלך אמר לו " מה פתאום אתה בן אדם טוב , זה לא אתה..." הרב הוציא את הטבעת מהכיס ואז המלך אמר לו " אני יודע שהוא הביא לך את הטבעת ובגלל שאתה איש טוב הסכמת לקחת את זה על עצמך".

    אחרי זה אמר לו הרב: כמו שאתה חשבת שזה לא אני והיית בטוח גם כשאמרו לך בגלל שאתה מכיר אותי, ככה ידעו חז"ל מכיוון שהם היו חכמים והכירו את הדמויות בתנ"ך.

    וגם שמעתי שנחמן מאומן היה יכול לחשוב כמו הנאדם שקרה עליו משהו כזה, בגלל שהיה חכם מאוד אבל זה אני לא בטוח.

  14. 24-03-2009 07:53 #14
    breslev2u מנותק מנהל פורום יהדות ותורה לשעבר
    בן
    תאריך הצטרפות
    30-07-07
    שם פרטי
    קרית ים
    הודעות
    11,651
    נעול ראיתם שכתבתי נעול זה ששכחתי לנעול לא נותן לגיטמציה להגיב...

    אל תשחקו ראש קטן!

    נעול

מקרא דרגות:  » יו"ר » מנכ"ל » מנהל ראשי » מפקח » מנהל פורום » צוות פרוייקטים » צוות סיקורים » משתמש כבוד » היכל התהילה » Champ » משקיען כבוד » Winner