fxp
שחזור סיסמה הרשמה
  • הודעות
  • אשכולות
  • רשומים
  • מחוברים כרגע
הרשמה לאתר
תגיות: רבי נחמן
פרסום|

רבי נחמן מברסלב מחזק מאודדד!!! משפטים

  1. 03-04-2009 13:15 #1
    בן
    תאריך הצטרפות
    03-04-09
    הודעות
    4
    רבי נחמן מברסלב פתגמים


    - דע שיכולים לצעוק בקול דממה דקה בצעקה גדולה מאוד ולא ישמע שום אדם כלל...(שיחות הרן טז) (רבי נחמן מברסלב)
    - היום אתה חשב מרומם אל תתן לימות האתמול והמחר להשפיל את רוחך. (רבי נחמן מברסלב)
    - הכל אומרים שיש עולם הזה ועולם הבא. והנה בעולם הבא אנו מאמינים שישנו, אפשר שיש עולם הזה באיזה עולם, כי כאן נראה שהוא הגיהנום. (רבי נחמן מברסלב)
    - טוב יותר להיות פתי יאמין לכל דבר, דהיינו להאמין אפי' בשטותים ושקרים כדי להאמין גם באמת מלהיות חכם ולכפור בכל חו... (שיחות הרן קג) (רבי נחמן מברסלב)
    - טוב להאדם להרגיל את עצמו שיוכל להחיות את עצמו עם איזה ניגון כי ניגון כי ניגון הוא דבר גדול וגבוה מאוד... (שיות הרן רעג) (רבי נחמן מברסלב)
    - יש מפורסמים שעיקר הפרסום שלהם נעשה על ידי מחלוקת. (רבי נחמן מברסלב)
    - כל העולם כולו גשר צר מאוד והעיקר שלא יתפחד כלל. (רבי נחמן מברסלב)
    - לבקר אחרים ולתת להם את ההרגשה שאינם רצויים זאת יכול כל אחד לעשות. אך לרומם את רוחם ולהעניק להם הרגשה טובה – לכך דרושים כישרון מיוחד והשקעת מאמץ. (רבי נחמן מברסלב)
    - לעולם אל יהא אדם זקן. לא צדיק זקן ולא חסיד זקן. הזקנה מידה מגונה היא, חייב אדם להתחדש תמיד, מתחיל וחוזר ומתחיל. (רבי נחמן מברסלב)
    - מי שיש לו אמונה חייו חיים והוא מבלה ימי חייו בטוב תמיד. כי כשהולך לו כראוי בודאי טוב לו. ואפי' כשאינו כך גם טוב. כי הוא בטוח שאעפכ ה' יתברך ירחם עליו להבא וייטיב אחריתו, כי מאחר שהכל מאיתו יתברך ודאי שהכל לטובה. אבל מי שאין לו אמונה חו חייו אינם חיים כלל כי תכף כשעובר עליו איזה רעה אין לו שום חיות כי אין לו במה לנחם עצמו כלל מאחר שאין לו אמונה כלל ואין לו חיות וכו'. (שיחות הרן נג) (רבי נחמן מברסלב)
    - נהוג לחשוב שהשכחה הינה חיסרון. אני סבור שהיא יתרון. לדעת לשכוח, פירושו להשתחרר מכל תלאות העבר. (אבי נחמן מברסלב)
    - עיקר הניסיון של כל אדם בעולם הזה הוא בתאוה הזאת של ניאוף... (שיחות הרן קטו) (רבי נחמן מברסלב)
    - אמר רבינו לאחד כנגד כל התאוות: תרגיל עצמך להתאנח הרבה לפני השם יתברך עד שתפטור את הדם הזה ותכניע את הרע שבו ותזכה לבחינת לבי חלל בקרבי. (רבי נחמן מברסלב)
    - אמר רבינו למישהו על התאוות: תדבר הרבה בפרטיות עם כל איברי גופך ותסביר להם שכל תאוות הגוף הבל, כי הלא סוף האדם למות והגוף לקברות יובל, וכל האיברים יתרקבו וכו'... ועוד דיבורים כיוצא באלה... ותתחזק בענין זה ותראה אחר כך מה שיהיה מהדיבורים האלה...! (רבי נחמן מברסלב)
    - על ידי שידבר הרבה תחנונים ובקשות אף על פי שיהיה בלא לב כלל, אף על פי כן, יבוא אחר כך על ידי זה להתעוררות גדול בלב ונפש. (רבי נחמן מברסלב)
    - אפילו אם אינו יכול לדבר, אלא רק דיבור אחד, גם כן טוב מאוד ויהיה חזק בדעתו וידבר אותו הדיבור כמה וכמה פעמים... ואפילו אם יבלה כמה וכמה ימים בדיבור זה לבד גם זה טוב. (רבי נחמן מברסלב)
    - אם אינו זוכר לבר מחמת התגברות ליבו האבן, על כל פנים ירגיל עצמו להתאנח על שרחוק מאוד מהשם יתברך ושיזכה התקרב להשם. (רבי נחמן מברסלב)
    - צריך להשתטח עצמו לפניו יתברך ולפרוש כפיו אליו שירחם עליו ויקרבהו לעבודתו יתברך. (רבי נחמן מברסלב)
    - עיקר התשובה של האדם ישמע בזיונו, ידום וישתוק. (רבי נחמן מברסלב)
    - כשאין אמת אין חס אין אמונה. (רבי נחמן מברסלב)
    - אל תחזור על שגיאותיהם של אלו הדבקים בהרגליהם מתוך מחשבה שאין ביכולתם להשתנות באמת ובתמים, והנך מוכן להשקיע את כל המאמצים הנדרשים, תוכל להתגבר ולשנות כל הרגל. (רבי נחמן מברסלב)
    - כל דבר בעולם מה שקיים ומה שקורה הינו מבחן שנועד להעניק לך את חופש הבחירה. (רבי נחמן מברסלב)
    - חופש הבחירה איננו מוסג מסתורי ומעורפל. אתה עושה את מה שברצונך לעשות, ואינך עושה את מה שאין ברצונך לעשות. (רבי נחמן מברסלב)
    - זכור: אין בר המביא לשלמות בחיים יותר מאנחה היוצאת מעומק הלב. (רבי נחמן מברסלב)
    - למד כיצד להמתין. אם למרות כל מאמציך הנחושים אינך מצליח להשיג את מטרותיך, היאזר בסבלנות. בין השלמה עם הברים לחרדה – בחר בהשלמה. (רבי נחמן מברסלב)
    - אתה נמצא במקום בוא נמצאות מחשבותיך. ודא שמחשבותיך נמצאות במקום בו אתה רוצה להיות. (רבי נחמן מברסלב)
    - תשוקות גשמיות הן כקרני שמש בחדר חשוך. נדמה שיש בהן ממש, עד שאתה מנסה לתפוס אחת מהן. (רבי נחמן מברסלב)
    - ראה הוזהרת: אם וממונו אינם יכולים להישאר יחדיו לנצח. או שהממון נלקח מהאדם, או שהאדם נלקח מממונו. (רבי נחמן מברסלב)
    - כשאתה חש שהנך מתמלא כעס- עצור. תאר לעצמך שכבר התפרצת וכעת אתה חש מרוקן מכל. זה מה שקורה כאשר אתה כועס: נשמתך עוזבת אותך. עשה כך, וכעסך ימוג כלא היה. (רבי נחמן מברסלב)
    - השלום הנעלה ביותר הוא שלום בין שני ניגודים. (רבי נחמן מברסלב)
    - זכור בפעם הבאה שתפגוש מישהו המביא אותך למבוכה. במקום להתחמק מהמפגש, תוכל למצוא עימו שפה משותפת. (רבי נחמן מברסלב)
    - נהג כמנהגו של הבורא – אל תחפש את חסרונות זולתך ואת נקודות התורפה שלו. חפש את הטוב שבו. כך תוכל חיות בשלום עם כל אחד. (רבי נחמן מברסלב)
    - אל תטעה בין שברון-לב לבין עצבות ודיכאון. דיכאון הוא כעס, תלונה נגד האל משום שלא נתן לך את מבוקשך. אך כשלבך שבור, דומה אתה לילד קטן הבוכה משום שאביו נמצא רחוק ממנו. (רבי נחמן מברסלב)
    - חולשת אנוש גורמת לכך, שניצחון ואמת אינם יכולים לדור תמיד בכפיפה אחת. לכן, אם אתה חייב תמיד לנצח, לא תוכל תמיד להיות צודק. (רבי נחמן מברסלב)
    - האם יש משהו שאתה משתוקק לו, או משהו שהיית רוצה מאוד שיקרה? התמקד בו, בכל יכולת הריכוז שלך. דמיין לך אותו בפרטי פרטים. אם רצונך איתך דיו, וריכוזך עז דיו, תוכל לממש את משאלותיך. (רבי נחמן מברסלב)
    - יותר מדי אנו מסתתרים מאחורי תדמיות שפוטרות אותנו מלבחון מי אנחנו באמת. (רבי נחמן מברסלב)
    - כששואלים אדם מה שלומו, והוא עונה 'רע' אומר לו הבורא: 'זה רע בעיניך?! אראה לך מה זה רע!' אבל אם עונה 'טוב' אומר לו הבורא: 'זה טוב בעיניך?! אראה לך מה זה טוב!' (רבי נחמן מברסלב)
    - אין דבר משחרר יותר מן השמחה, היא מוציאה לחופשי את מוחך ומשרה עליו שלווה. (רבי נחמן מברסלב)
    - אם ברצונך להיות איש אמת, אל תושפע מדבר אחרים. הן מקורת רוחם ממך והן ממורת רוחם. נסה להשתחרר מתלות, מלהיות כפוף תמיד לדעת זולתך. אז תהיה חופשי להיות מי שאתה באמת. (רבי נחמן מברסלב)
    - לעלבון השב בשתיקה. כשפוגעים בך, אל תשיב באותה מטבע. אז תהיה ראוי לכבוד אמיתי, כבוד שהוא כבוד פנימי, כבוד הבא ממקור עליון. (רבי נחמן מברסלב)
    - הרגל את עצמך לחשוב אך ורק מחשבות חיוביות; הן תחוללנה בך נפלאות. (רבי נחמן מברסלב)
    - אדריכלו של היקום לעולם אינו חוזר על עצמו. כל יום הוא בריאה חדשה לגמרי. הפק את מירב התועלת מכל יום חדש. (רבי נחמן מברסלב)
    - השמחה איננה עניין שולי במסעך הרוחני - היא חיונית. (רבי נחמן מברסלב)
    - לעולם אל תבטל את דברי חברך ותאמר שזה שקר. אף שנדמה שהוא מחריב את האמת - אתה עשה את שלך, וגלה את האמת שבלבבך. עשה טוב ואז הרע, ממילא יפול. (רבי נחמן מברסלב)
    - מוטב שאכשל באהבת חינם מאשר בשנאת חינם. (רבי נחמן מברסלב)
    - אין יאוש בעולם כלל (רבי נחמן מברסלב)
    - אם אתה מאמין שאפשר לקלקל, תאמין שאפשר לתקן. (רבי נחמן מברסלב)
    - אפילה היא אפילה. הסכנה היא שתשכנע את עצמך שהיא אור. (רבי נחמן מברסלב)


    לעוד פתגמים של רבי נחמן: כאן
    נערך לאחרונה על ידי Shema_Israel, 03-04-2009 בשעה 13:54

  2. 03-04-2009 13:24 #2
    בן
    תאריך הצטרפות
    10-03-09
    הודעות
    4,691
    יפה מאוד! תביא עוד

  3. 03-04-2009 13:28 #3
    בן
    תאריך הצטרפות
    03-04-09
    הודעות
    4
    רבי נחמן גם אמר "אני נהר המטהר מכל הכתמים" ועוד משפטים רבי נחמן אומר הרבה לעשות התבודדות כלומר להתבודד עם ה' יתברך ולבקש כל מה שצריך ומי שלא יכול לדבר פשוט ישב בשקט אפילו וישתוקק לה'

  4. 03-04-2009 13:34 #4
    תאריך הצטרפות
    10-02-07
    הודעות
    1,807
    בס"ד

    אשריינו שזכינו לשמוע דברים נבונים וחכמים כאלה

  5. 03-04-2009 13:52 #5
    בן
    תאריך הצטרפות
    09-12-08
    הודעות
    567
    חזק וברוך!

    רבנו נחמן בן פיגא זצ"ל!

    נ נח נחמ נחמן מאומן!

  6. 03-04-2009 13:54 #6
    Shema_Israel מנותק מנהל פורום יהדות וקבלה לשעבר.
    בן
    תאריך הצטרפות
    28-07-08
    שם פרטי
    אופיר
    הודעות
    10,869
    פששששששש תודה רבה שהבאת לכאן יפים אחי
    פעם הבאה תעשה רוחח בין משפט למשפט קשה לקרוא
    והורדתי את זה לכתב יותר קטן כי זה מקשב(:
    גלעד עדיין חי

    משתמש שומר שבת


  7. 03-04-2009 14:08 #7
    בן
    תאריך הצטרפות
    03-03-09
    הודעות
    1,500
    בס"ד,בר"ה.

    תודה אחי היקר והקדוש אתה לא יודע איך שימחת אותי(איזה הפצה אחי אשריך), אוהב אותך.!
    באתר הזה יש את ספרי רבנו הקדוש(לא את כולם אבל "גם קצת זה טוב"-רבנו הקדוש) : http://breslev.eip.co.il/books/haran-value.asp
    תקראו את זה זה דיבור חזק ביותר
    מתוך שבחי הר"ן:
    גַּם אָמַר שֶׁהַזִּוּוּג שֶׁל הַצַּדִּיק הָאֱמֶת, קָשָׁה עָלָיו עִנְיָן זֶה וְלא דַּי שֶׁאֵין לוֹ שׁוּם תַּאֲוָה כְּלָל, כִּי אִם אַדְּרַבָּא יֵשׁ לוֹ יִסּוּרִין מִזֶּה
    מַמָּשׁ כְּמוֹ יִסּוּרֵי הַתִּינוֹק בִּשְׁעַת מִילָה כִּי מַמָּשׁ יִסּוּרִין אֵלּוּ יֵשׁ לְהַצַּדִּיק בִּשְׁעַת זִוּוּג
    וְיוֹתֵר מִזֶּה כִּי הַתִּינוֹק אֵין לוֹ דַּעַת, עַל כֵּן אֵין הַיִּסּוּרִים שֶׁלּוֹ גְּדוֹלִים כָּל כָּךְ אֲבָל הַצַּדִּיק שֶׁיֵּשׁ לוֹ דַּעַת יִסּוּרָיו גְּדוֹלִים מֵהַתִּינוֹק
    וְזֶה הָיָה אֶצְלוֹ דָּבָר פָּשׁוּט וְאָמַר שֶׁכָּל אָדָם יָכוֹל לִזְכּוֹת לָבוֹא לְמַדְרֵגָה זוֹ וּכְפִי הַנִּרְאֶה מִדְּבָרָיו הָיָה שֶׁקְּדֻשָּׁתוֹ שֶׁל עַצְמוֹ גָּבהַּ עוֹד יוֹתֵר וְיוֹתֵר.



    וְגדֶל עצֶם מַעֲלַת קְדֻשָּׁתוֹ בִּשְׁבִירַת הַתַּאֲוָה הַכְּלָלִית שֶׁהִיא כּוֹלֶלֶת כָּל הַתַּאֲווֹת רָעוֹת שֶׁהוּא תַּאֲוַת הַמִּשְׁגָּל אִי אֶפְשָׁר לְבָאֵר וּלְסַפֵּר
    וְאָמַר: שֶׁהָיוּ לוֹ נִסְיוֹנוֹת אֵין מִסְפָּר רַק בֶּאֱמֶת אֵין זֶה נִסָּיוֹן כְּלָל כִּי אָמַר שֶׁאֵין זֶה תַּאֲוָה כְּלָל וְאָמַר שֶׁמִּי שֶׁהוּא רַק חֲכַם אֱמֶת אֲפִלּוּ עַכּוּ"ם
    מֵאַחַר שֶׁהוּא רַק חֲכַם אֱמֶת רָאוּי שֶׁלּא יִהְיֶה אֶצְלוֹ הַתַּאֲוָה הַזּוֹ נֶחֱשֶׁבֶת לְתַאֲוָה כְּלָל וְאָמַר כִּי מִי שֶׁהוּא חָכָם בְּחָכְמַת הַנִּתּוּחַ וְיוֹדֵעַ סֵדֶר הָאֵיבָרִים שֶׁל הָאָדָם כְּפִי חָכְמַת הַנִּתּוּחַ רָאוּי שֶׁיִּהְיֶה נִמְאָס אֶצְלוֹ הַתַּאֲוָה הַזּאת בְּתַכְלִית הַמִּאוּס וּבְעִנְיָן מִאוּס תַּאֲוָה זוֹ הִפְלִיג לְדַבֵּר הַרְבֵּה מְאד בְּעִנְיָן זֶה אֲשֶׁר אִי אֶפְשָׁר לְבָאֵר מֵחֲמַת הַשִּׁכְחָה וְהַכְּלָל שֶׁהָיָה מְמָאֵס מְאד תַּאֲוָה זוֹ בְּתַכְלִית הַמִּאוּס עַד שֶׁגָּזַר וְאָמַר שֶׁמִּי שֶׁהוּא חֲכַם אֱמֶת קְצָת אֵין הַתַּאֲוָה הַזּאת נֶחֱשֶׁבֶת לְנִסָּיוֹן כְּלָל אֲבָל גַּם קדֶם שֶׁזָּכָה לָזֶה שֶׁיִּתְבַּטֵּל וְיִהְיֶה נִמְאָס אֶצְלוֹ לְגַמְרֵי הַתַּאֲוָה הַזּאת גַּם קדֶם לָזֶה גַּם אָז הָיוּ לוֹ כַּמָּה וְכַמָּה נִסְיוֹנוֹת גְּדוֹלוֹת וְנוֹרָאוֹת מְאד בְּתַאֲוָה זוֹ, אֲשֶׁר אִי אֶפְשָׁר לְבָאֵר בִּפְרָט כִּי בִּימֵי נְעוּרָיו מַמָּשׁ, בְּעֵת רְתִיחַת הַדָּמִים הָיָה לוֹ כַּמָּה וְכַמָּה נִסְיוֹנוֹת גְּדוֹלוֹת שֶׁל תַּאֲוָה זוֹ עַד אֵין מִסְפָּר אֲשֶׁר הָיָה בְּיָדוֹ לְמַלּאת תַּאֲוָתוֹ וְהָיָה בְּסַכָּנָה גְּדוֹלָה מְאד מְאד אַךְ הָיָה גִּבּוֹר חָזָק וְהִתְגַּבֵּר עַל יִצְרוֹ וְכָפָה תַּאֲוָתוֹ כַּמָּה וְכַמָּה פְּעָמִים וְאַף עַל פִּי כֵן לא הָיָה מִתְרַחֵק עַצְמוֹ פַּעַם שֵׁנִית לִבְרחַ מֵהַנִּסָּיוֹן רַק אַדְּרַבָּא הָיָה חָפֵץ בְּנִסְיוֹנוֹת וְהָיָה מִתְפַּלֵּל לְהַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ שֶׁיַּזְמִין לוֹ נִסְיוֹנוֹת כִּי הָיָה חָזָק בְּדַעְתּוֹ שֶׁבְּוַדַּאי לא יִמְרד כְּנֶגֶד הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ כִּי אֵיךְ אֶפְשָׁר שֶׁיַּעֲשֶׂה עֲבֵרָה, חַס וְשָׁלוֹם, וְיַעֲבר עַל רְצוֹן הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ אִם לא שֶׁיִּהְיֶה נַעֲשֶׂה מְשֻׁגָּע, חַס וְשָׁלוֹם, בָּעֵת הַזּאת אֲבָל מֵאַחַר שֶׁיִּהְיֶה לוֹ אֵיזֶה שֵׂכֶל בְּעָלְמָא בְּעֵת הַנִּסָּיוֹן בְּוַדַּאי יוּכַל לַעֲמד, לְפִי גּדֶל חֹזֶק לִבּוֹ שֶׁהָיָה חָזָק בַּה' מְאד וְאַף עַל פִּי כֵן, בְּעֵת שֶׁבָּא עָלָיו הַנִּסָּיוֹן הָיָה בְּסַכָּנָה גְּדוֹלָה מְאד וְהָיָה צוֹעֵק לְהַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ מְאד עַד שֶׁזָּכָה לְהִתְגַּבֵּר עַל יִצְרוֹ וּלְהִנָּצֵל וְאַף עַל פִּי כֵן לא הִתְרַחֵק עַצְמוֹ מֵהַנִּסָּיוֹן פַּעַם אַחֶרֶת אַף עַל פִּי שֶׁבִּשְׁעַת הַנִּסָּיוֹן הָיָה קָשֶׁה עָלָיו מְאד כַּנַּ"ל וְכֵן הָיָה כַּמָּה וְכַמָּה פְּעָמִים הַרְבֵּה מְאד עַד אֵין שִׁעוּר וְהַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ הָיָה בְּעֶזְרוֹ וְזָכָה לְהִתְגַּבֵּר עַל יִצְרוֹ וּלְשַׁבֵּר תַּבְעֵרַת הַמְּדוּרָה שֶׁל תַּאֲוָה הַכְּלָלִית הַזּאת וְהָיָה קָדוֹשׁ גָּדוֹל מְאד מְאד בִּפְרִישׁוּת תַּאֲוָה זוֹ בִּפְרִישׁוּת גָּדוֹל וּבִקְדֻשָּׁה גְּדוֹלָה וְנוֹרָאָה מְאד וְאָמַר שֶׁהַבַּעַל דָּבָר רָצָה לְהַנִּיחַ לוֹ הַכּל רַק שֶׁהוּא יְוַתֵּר לוֹ דָּבָר אֶחָד וְהוּא אָמַר לְהִפּוּךְ שֶׁהוּא יַנִּיחַ הַכּל רַק אוֹתוֹ הַדָּבָר אֵינוֹ רוֹצֶה לְהַנִּיחַ מִלְּשַׁבְּרוֹ דְּהַיְנוּ שֶׁהַבַּעַל דָּבָר הָיָה מְרֻצֶּה לְהַנִּיחַ לוֹ שֶׁיְּשַׁבֵּר כָּל הַתַּאֲווֹת רַק שֶׁהוּא יְוַתֵּר לוֹ דָּבָר אֶחָד מִן הַסְּתָם הַיְנוּ הַתַּאֲוָה הַכְּלָלִית הַנַּ"ל שֶׁעִקַּר הַיֵּצֶר הָרָע הוּא בְּתַאֲוָה זוֹ אֲבָל הוּא, זִכְרוֹנוֹ לִבְרָכָה, אָמַר לְהֵפֶךְ שֶׁהוּא יַנִּיחַ לוֹ הַכּל לִבְלִי לְשַׁבְּרוֹ רַק זאת הַתַּאֲוָה רוֹצֶה לְשַׁבְּרָהּ לְגַמְרֵי וְכֵן הָיָה נוֹהֵג מִתְּחִלָּה שֶׁכָּל מְגַמָּתוֹ וְכָל יְגִיעָתוֹ הָיוּ רַק לְשַׁבֵּר בָּרִאשׁוֹנָה הַתַּאֲוָה הַכְּלָלִית הַזּאת וְלא הָיָה מַשְׁגִּיחַ כְּלָל בִּתְחִלָּה לְשַׁבֵּר תַּאֲוַת אֲכִילָה רַק אַדְּרַבָּא, בִּתְחִלָּה הָיָה אוֹכֵל הַרְבֵּה מְאד מְאד הַרְבֵּה יוֹתֵר מִשְּׁאָר בְּנֵי אָדָם וְאָמַר, שֶׁאָז הָיָה מַמְשִׁיךְ כָּל הַתַּאֲווֹת לְתוֹךְ תַּאֲוַת אֲכִילָה וְאַחַר כָּךְ שִׁבֵּר גַּם זאת הַתַּאֲוָה שֶׁל אֲכִילָה וְהָיוּ לוֹ כַּמָּה מִינֵי יְגִיעוֹת וַעֲבוֹדוֹת וּמִלְחָמוֹת וְנִסְיוֹנוֹת אֵין מִסְפָּר קדֶם שֶׁשִּׁבֵּר הַתַּאֲוָה הַכְּלָלִית הַנַּ"ל וְכַמָּה וְכַמָּה תְפִלּוֹת וְתַחֲנוּנִים וּבְכִיּוֹת וְשִׂיחוֹת שֶׁהָיָה מִתְפַּלֵּל וּמִתְחַנֵּן וְשׁוֹפֵךְ לִבּוֹ לִפְנֵי הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ בְּכַמָּה וְכַמָּה מִינֵי תַּחֲנוּנִים וְרִצּוּיִים וּפִיּוּסִים שֶׁיִּהְיֶה הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ בְּעֶזְרוֹ לְהִנָּצֵל מִתַּאֲוָה זוֹ עַד אֲשֶׁר זָכָה לַעֲמד בְּכָל הַנִּסְיוֹנוֹת וְקִדֵּשׁ עַצְמוֹ מְאד בִּפְרִישׁוּת תַּאֲוָה זוֹ עַד אֵין שִׁעוּר וָעֵרֶךְ עַד אֲשֶׁר זָכָה לְשַׁבֵּר תַּאֲוָה זוֹ לְגַמְרֵי עַד אֲשֶׁר הָיָה לְפֶלֶא אֶצְלוֹ עַל מִי שֶׁנִּדְמֶה לוֹ שֶׁקָּשֶׁה לְשַׁבֵּר תַּאֲוָה זוֹ כִּי אָמַר שֶׁאֵין זֶה תַּאֲוָה כְּלָל וְהָיָה מַרְבֶּה לְדַבֵּר בְּעִנְיָן זֶה, בְּעִנְיַן בִּטּוּל וּמִאוּס תַּאֲוָה זוֹ וְאָמַר: שֶׁאִי אֶפְשָׁר לְדַבֵּר מִזֶּה עִם אֲנָשִׁים שֶׁכְּבָר נִתְגַּשְּׁמוּ בְּעִנְיָן זֶה כִּי כְּבָר נִתְעָרְבוּ דְּמֵיהֶם כָּל כָּךְ עַד שֶׁנִּתְעָרֵב דַּעְתָּם עַד שֶׁאֵין יְכוֹלִים לְהָבִין כְּלָל וְאֵין נִכְנָס בְּלִבָּם כְּלָל שֶׁאֶפְשָׁר לְמָאֵס תַּאֲוָה זוֹ עַל כֵּן אִי אֶפְשָׁר לְדַבֵּר בָּזֶה הַרְבֵּה אֲבָל בֶּאֱמֶת מִי שֶׁהוּא חֲכַם אֱמֶת קְצָת יָכוֹל בְּקַל לְמַאֵס תַּאֲוָה זוֹ לְגַמְרֵי כִּי אָמַר שֶׁאֵין זֶה נִסָּיוֹן כְּלָל לְמִי שֶׁהוּא רַק חֲכַם אֱמֶת כַּנַּ"ל וְאָמַר שֶׁבְּהֶכְרֵחַ שֶׁיֵּשׁ בְּכָל זֶה סוֹד כִּי בֶּאֱמֶת אֵין זֶה תַּאֲוָה כְּלָל וְהִתְפָּאֵר עַצְמוֹ מְאד בְּגדֶל חָזְקוֹ בִּשְׁבִירַת תַּאֲוָה זוֹ וְהָיָה קָדוֹשׁ גָּדוֹל וְנוֹרָא מְאד בְּעִנְיָן זֶה וְאָמַר עַל עַצְמוֹ שֶׁאֵין לוֹ שׁוּם תַּאֲוָה כְּלָל וְאָמַר: שֶׁאֶצְלוֹ זָכָר וּנְקֵבָה שָׁוִים דְּהַיְנוּ שֶׁאֵין לוֹ שׁוּם מִלְחָמָה מֵחֲמַת אֵיזֶה צַד הִרְהוּר כְּשֶׁרוֹאֶה אוֹ כְּשֶׁמְּדַבֵּר עִם אֵיזֶה אִשָּׁה כִּי הַכּל שָׁוֶה אֶצְלוֹ.

    אין שום יאוש בעולם כלל- רבי נחמן מברסלב..!

  8. 05-04-2009 02:42 #8
    בן
    תאריך הצטרפות
    03-03-09
    הודעות
    1,500
    בס"ד,בר"ה.
    הוקפץ לכבוד השם יתברך ולמען זיכוי הרבים.!!

מקרא דרגות:  » יו"ר » מנכ"ל » מנהל ראשי » מפקח » מנהל פורום » צוות פרוייקטים » צוות סיקורים » משתמש כבוד » היכל התהילה » Champ » משקיען כבוד » Winner