fxp
שחזור סיסמה הרשמה
  • הודעות
  • אשכולות
  • רשומים
  • מחוברים כרגע
הרשמה לאתר
תגיות: סיכום בראשית, בראשית סיכום
בקשה|

סיכום בראשית כ"ט

  1. 08-05-2009 18:40 #1
    בן
    תאריך הצטרפות
    02-02-09
    שם פרטי
    עומר
    הודעות
    663
    היי יש לי מבחן בעוד כמה ימים ואני צריך סיכום לפרק כ"ט . מישהו יכול לעזור לי ?
    אני חייב את זה דחוףף ביותרררר !!
    תודה לכולם

  2. 08-05-2009 18:50 #2
    בן
    תאריך הצטרפות
    30-04-09
    שם פרטי
    שמיר
    הודעות
    2,923
    http://kodesh.snunit.k12.il/bible/mbras029.html

    זה כל הפרק
    פשוט תסכם את הדברים הכי חשובים
    סיכום:
    לכתוב את הדברים הכי חשובים שהיו בפרק!

  3. 08-05-2009 18:52 #3
    בן
    תאריך הצטרפות
    02-02-09
    שם פרטי
    עומר
    הודעות
    663
    יש לי ספר תנך בבית... זה לא ממש עוזר לי. ביקשתי סיכומים..
    לא משנה תודה בכל זאת..

  4. 08-05-2009 19:03 #4
    בן
    תאריך הצטרפות
    30-04-09
    שם פרטי
    שמיר
    הודעות
    2,923
    אחי
    מה הבעיה כל כך לסכם?
    פשוט תכתוב את המשפטים החשובים
    רק במקום שפת התנך כתוב את זה בשפתנו כיום
    אבל הנה אולי זה יעזור לך:
    http://www.sikumuna.co.il/wiki/%D7%AA%D7%A0%22%D7%9A
    אם זה לא מתאים אז:
    http://www.herzog.ac.il/vtc/0052055.html

  5. 08-05-2009 20:43 #5
    בן
    תאריך הצטרפות
    07-05-09
    שם פרטי
    אביחי המ
    הודעות
    2,309
    עצב הוא שם משותף. הוא שם לכאב ולייסורים: בעצב תלדי בנים (בראשית ג', 16). והוא שם לכעס: ולא עצבו אביו מימיו (מלכים א', א', 6): לא הכעיס אותו; כי נעצב אל דוד (שמואל א', כ', 34): הוא כעס בעבורו. והוא שם למחלוקת ולמרי: מַרוּ וְעִצְּבוּ את רוח קָדשו (ישעיה ס"ג, 10); יעציבוהו בישימון (תהלים ע"ח, 40), אם דרך עֹצֵב בי (תהלים קל"ט, 24), כל היום דְּבָרַי יְעַצֵּבוּ (תהלים נ"ו, 6).
    לפי המשמעות השנייה1 או השלישית2 נאמר: ויתעצב אל לבו (בראשית ו', 6). לפי המשמעות השנייה פירושו שהאל כעס עליהם בשל רוע מעשׂיהם. אשר לדברו: אל לבו, וכן דברו בפרשת נוח: ויאמר ה' אל לבו (בראשית ח', 21), שמע את משמעותו, והיא שעניין שעליו אומרים לגבי האדם שהוא אמר בלבו3 או אמר אל לבו4, הוא עניין שאין אדם מוציא בשפתיו ואינו אומרו לזולתו. כך על כל דבר שהאל רצה בו ולא אמרו אל נביא באותה שעה אשר בו נתבצעה אותה פעולה בהתאם לרצון, נאמר: ויאמר ה' אל לבו (בראשית ח', 21), מתוך דימוי לאותו עניין אצל בני-אדם, על דרך דברה תורה כלשון בני אדם5. זה ברור וגלוי. מכיוון שביחס למרי של דור המבול לא מתברר בתורה שנשלח נביא-שלוח אליהם באותו זמן ולא שנאסר עליהם דבר ולא שאוים עליהם שיישמדו, נאמר על אודותם שהאל כעס עליהם בלבו. וכן באשר לרצונו שלא יהיה מבול: הוא לא אמר אז אל נביא: "עבור והודע להם על כך". לכן נאמר: אל לבו (בראשית ח', 21).
    ואִילו כאשר מפרשים ויתעצב אל לבו (שם, ו', 6) על-פי המשמעות השלישית, הסברו יהיה: "והאדם המרה את רצון האל לגביו"; שכן לב מציין גם את הרצון, כפי שנבהיר בדבר היות לב שם משותף6.
    אולי עוזר
    ♥ ולעולם אשא דגלך ב-ג-א-ו-ו-ה ♥
    אללה חיפה! (:


מקרא דרגות:  » יו"ר » מנכ"ל » מנהל ראשי » מפקח » מנהל פורום » צוות פרוייקטים » צוות סיקורים » משתמש כבוד » היכל התהילה » Champ » משקיען כבוד » Winner