fxp
שחזור סיסמה הרשמה
  • הודעות
  • אשכולות
  • רשומים
  • מחוברים כרגע
הרשמה לאתר
מידע|

פריסל

  1. 10-12-2009 16:15 #1
    בן
    תאריך הצטרפות
    23-07-08
    הודעות
    14,931
    פריסל
    פריסל

    משחק הפריסל - משחק קלפים פופולארי וממכר. לרובנו הוא מוכר מתוכנת "חלונות" של מיקרוסופט המותקנת בכל מחשב ביתי. הפריסל הוא משחק קליט וממכר עבור רבים. הפריסל הומצא על-ידי פול אלפייל, והוא מגיע ביחד עם כל הגרסאות של "חלונות" החל מגירסה 3.1 עד לנוכחית. מה שמייחד את הפריסל ממשחקים אחרים זוהי העובדה שבכל משחק אתה מוצא את עצמך מתמודד עם קשיים אסטרטגיים חדשים. על מנת לנצח במשחק , עלייך לשים לב היטב למהלכים שאתה מבצע, ולתכנן היטב כל צעד עד לרמה של שלמות. יש הטוענים כי ניתן לנצח כל משחק בפריסל, אך הדבר מעולם לא הוכח. פריסל הינו משחק חשיבה אסטרטגי לכל דבר ולא ניתן להסתמך בו רק על המזל אלא הדבר תלוי בעיקר במיומנות ובניסיון של השחקן המתמודד. מה שמיוחד בפריסל על אף שהינו משחק פשוט ומאתגר, זוהי העובדה שניתן בעצם לשחק בו בכל מקום גם כשאין מחשב בנמצא. כל מה שצריך זה חפיסת קלפים, לערבב היטב ולסדר בהתאם לתצורה הקבועה של המשחק. חשוב כמובן להקפיד על הכללים, כי במציאות לא יופיעו אזהרות והנפשות למיניהן כפי שיש במחשב.

    הוראות משחק
    משחק הפריסל בנוי למעשה מחפיסת קלפים המכילה 52 קלפים. כל הקלפים מחולקים אל תוך 8 טורים באופן אקראי. ב-4 טורים ישנם 7 קלפים, וב-4 הטורים הנוספים ישנם 6 קלפים בכל טור. הקלפים בפריסל נשארים גלויים לכל אורך המשחק. מעל טורי הקלפים ישנם 8 תאים. 4 תאים בפינה הימנית של המסך, ו-4 תאים בפינה השמאלית. 4 תאים הם תאי בית, ו-4 תאים הם תאים פנויים שמשמשים לאיחסון הקלפים. תאי הבית משמשים על מנת להעביר אליהם את קלפי האס שבחפיסה באופן מיידי, ולאחריהם להעביר את שאר הקלפים מאותה הסדרה, ומאותו הצבע בסדר עולה עד שמושג הניצחון. 4 התאים האחרים הנקראים תאים פנויים משמשים כשמם הם, להעביר את כל הקלפים מהחפיסה על מנת להגיע לקלפים שיעזרו לנו להגיע לניצחון. כלומר אנו משתמשים בהם באופן זמני במשחק על מנת לאחסן אותם ולנצל אותם בשלב אחר. ניתן להעביר קלפים מהתאים הפנויים אל החפיסה, או אל תאי הבית אך לא ניתן להעביר קלפים מתאי הבית אל שום מקום אחר. מטרת משחק הפריסל היא למעשה לסדר את כל הקלפים שבחפיסה בסדר עולה החל מקלף ה"אס" עד לקלף ה"מלך" באמצעות התאים הפנויים ותאי הבית. המנצח במשחק הוא זה שהצליח להעביר את כל 52 הקלפים לתאי הבית. בכל תא בית צריכים להיות 13 קלפים.

    חוקי המשחק
    חוקי המשחק פשוטים למדי. על מנת להעביר את כל 52 הקלפים שבחפיסה משתמשים בתאי הבית ובתאים הפנויים. מתחילים את המשחק בהעברת כל האסים לתאי הבית. ניתן להעביר לתאי הבית רק קלפים שמתאימים מבחינת צבע ומאותה סדרה, ורק אם הם תואמים לסדר העולה של הקלפים. לאחר שהועבר קלף לתא הבית, לא ניתן להשתמש בו שוב. ניתן לסדר את הקלפים שבטורים לפי סדר יורד בלבד, כלומר אם נניח מונח קלף מספר 10 נוכל להניח תחתיו את קלף מספק 9 ולאחריו את קלף מספר 8 וכן הלאה. ניתן להעביר כל סדרה כזו שיצרנו מטור אל טור, כל עוד יש חפיפה ותאימות בסדר. ככל שישנם יותר תאים שאין בהם קלפים בתאים הפנויים, כך נוכל להעביר יותר מטור לטור סדרות של קלפים. כאשר ישנם 4 קלפים בתאים הפנויים, ניתן יהיה להעביר קלף אחד בלבד מחפיסה לחפיסה, לכן מומלץ להימנע ככל שניתן שארבעת התאים הפנויים יהיו תפוסים. בגלל זה נקרא המשחק פריסל, שבתרגום מאנגלית לעברית הוא נקרא "תא-ריק". כל תא פנוי יכול להכיל כל פעם קלף אחד בלבד. ניתן להעביר קלפים לתאי הבית או מהחפיסה או מהתאים הפנויים, אך לא להפך. בגירסת פריסל של "חלונות" ניתן להציג הודעות על מהלכים לא חוקיים, והמשחק יזהיר את המתמודד כאשר נותר לו מהלך חוקי אחד. על מנת לראות אפשרויות נוספות שניתו לבצע בפריסל בגירסת "חלונות" אני ממליץ להיכנס ל"עזרה" של המשחק, שמה יפורטו כל האפשרויות.

    ניצחון במשחק
    ניצחון במשחק יושג לאחר שב-4 תאי הבית יהיו 4 ערימות של קלפים, כל ערימה עבור כל סדרה של קלפים. כאשר הקלפים מסודרים לפי סדר עולה. תחילה מהקלף הנמוך ביותר שהוא קלף ה"אס" עד לקלף הגבוה ביותר במשחק שהוא קלף ה"מלך".

    דוגמאות בתמונות
    פריסל
    מצב הפתיחה: 8 טורים מלאים ב-52 קלפים שממתינים שיסדרו אותם בתאי הבית. ו-8 תאים פנויים.

    פריסל
    דוגמא למצב שבו 2 תאי בית תפוסים, ו-2 תאים פנויים מאוחסנים בקלפים.

    פריסל
    דוגמא למצב שבו 4 תאים פנויים מאוחסנים לחלוטין. במצב זה, אפשרויות העברת הקלפים מטור אל טור מוגבלת לקלף בודד בלבד. והאפשרויות במשחק מוגבלות ביותר. בדיוק ממצב זה יש להימנע ככל הניתן, רק כאשר אין ברירה לחלוטין.

    פריסל
    תמונת המצב כאשר מנצחים את המשחק, כפי שהיא מוצגת בתוכנת "חלונות".

    פריסל
    הסטטיסטיקה המופיעה בתוכנת "חלונות" כאשר אנו מעונינים לברר את מצב הניצחונות וההפסדים האישי הכולל.

    גרסאות ופתרונות
    ישנם 52 עצרת סידורים שונים של חבילת הקלפים ועל כן בתאוריה זהו גם מספר המשחקים השונים (מספר זה הוא בערך פריסל) אך חלק מהערבובים מביאים למשחקים הדומים מאוד זה לזה פרט לסדר העמודות. למרות זאת, מספר המשחקים האפשריים הוא עצום.
    בגרסת המשחק הראשונה של מיקרוסופט נכללו 32,000 משחקים אפשריים שונים שנוצרו בצורה אקראית. משחקים אלו נקראים בשם "Microsoft 32,000". בגרסאות מתקדמות יותר של המשחק נכלל מספר גדול יותר של משחקים, עם 32,000 המשחקים המקוריים.
    אחת התכונות של פריסל שהופכות אותו לפופולרי היא שבניגוד למשחקים דומים לו, כמעט כל משחק ניתן לפתרון מוצלח. בגרסאות המשחק של מיקרוסופט נטען כי "השערה לא מוכחת היא כל משחק ניתן לפתרון". השערה זו איננה נכונה, כפי שניתן היה לראות באותה גרסה עצמה: כאשר ניסה השחקן לשחק את משחק מספר מינוס 1 הוא היה מקבל משחק בלתי פתיר. עם זאת, עדיין התעוררה השאלה האם 32,000 המשחקים "החוקיים" (בעלי מספרים בין 1 ו-32,000) של מיקרוסופט פתירים. במסגרת הנסיון לענות על שאלה זו התארגן פרויקט אינטרנט רב משתתפים לפתרון כל המשחקים האפשריים, אשר הסתיים בשנת 1995. המשחק היחיד אותו לא הצליח איש לפתור היה משחק מספר 11,982. במימוש המתקדם יותר של פריסל בחלונות ישנם 1,000,000 משחקים. מתוכם 8 התבררו כבלתי פתירים: 11,982, 146,692, 186,216, 455,889, 512,118, 517,776, 781,948.
    בשנת 2000 הוכח כי מנקודת מבטה של תורת הסיבוכיות המשחק הוא בעיה NP-שלמה (כתלות במספר הקלפים). על כן, אלגוריתם שפותר משחק פריסל מגודל שרירותי במהירות יהווה פריצת דרך בחקר מדעי המחשב.

    פותרים אוטומטיים
    אחד מהתחביבים של מספר חובבי פריסל הוא לבנות תוכניות מחשב שיכולות לפתור את פריסל אוטומטית. דון וודס כתב פותר לפריסל ומספר משחקים דומים עוד ב-1997. פותר זה יותר מאוחר שוכלל על ידי וילסון קלן ואדריאן אטלינגר ושולב בתוך התוכנה "Freecell Pro" שלהם.
    פותר אוטומטי ידוע נוסף הוא Patsolve של תום הולרויד. Patsolve משתמש במהלכים אטומיים ומאז גרסה 3.0 שילב פונקציית שקילה המתבססת על התוצאות של אלגוריתם גנטי שגרמה לפותר להיות מהיר בהרבה.
    שלומי פיש התחיל לפתח פותר משלו במרץ 2000. פותר זה כונה פשוט "Freecell Solver" ("פותר פריסל" באנגלית). פותר זה ייחודי בכך שהוא משתמש במטה-מהלכים - קבוצות של מהלכים שמטרתן להשיג מטרה מסוימת.
    גארי קמפבל כתב פותר עבור פריסל ל-DOS באסמבלר של x86. גודלו של פותר זה הוא 12 קילובתים והוא די מהיר. הוא פועל רק על סידורי הלוח של Freecell Pro.
    במשחק המגיע עם מערכת ההפעלה חלונות, ניתן לבצע רמאות (צ'יט) על ידי צירף המקשים ctrl + shift + F10. במקרה כזה, המשחק פותח תיבת דיאלוג עם שלושה כפתורים כאשר שניים מהם יובילו לסיום של המשחק בהפסד או בניצחון (השחקן צריך ללחוץ פעמיים על אחד הקלפים ואז המשחק מסתיים לפי הכפתור שנבחר הרגע בתיבת הדיאלוג).
    הרשימה הכי מקיפה של פותרים אוטומטיים הידועה מכילה קישורים לפותרים אחרים. פותרים חדשים נכתבים באופן מתמיד כחלק מעבודות או פרויקטים של אוניברסיטאות.

    טיפים
    1. לפני שאתם מבצעים מהלך כלשהו התבוננו היטב במשחק. העריכו את המצב בו נמצאים הקלפים. תכננו מראש מהלכים שיובילו אתכם לניצחון. ראו בדימיונכם לאן יוביל כל מהלך, ואיך כל מהלך שתבצעו ישפיע על המשחק.

    2. לפני שאתם מבצעים מהלך כלשהו, אתרו את האסים. חפשו אותם היטב בין הקלפים האחרים או בראשי הטור. בנוסף חפשו גם את הקלפים הנמוכים, בין הקלפים או בדקו האם הם נמצאים מעל קלפים שגבוהים מהם.

    3. נסו להשאיר ככל הניתן את התאים הפנויים ריקים. זכרו שגם טורים פנויים יכולים לשמש כמקום איחסון, ולכן מומלץ להגיע למצב שבו יש לכם טור או יותר פנויים. למעשה טור פנוי הוא עדיף מאשר תא פנוי ריק, כי בטור ניתן להציב סדרה שלמה של קלפים שאינם בשימוש רגעי, לעומת התאים הפנויים שבהם ניתן להכניס קלף אחד בלבד בכל תא.

    4. אם ישנם שניים או יותר קלפים שנמצאים ברצף בתחתית הטור, כדאי להעביר את הרצף כולו במידה והדבר מתאפשר לטור אחר בעל קלף מתאים. אך רק בתנאי שזה לא יגרום ל"חסימה" של קלפים נמוכים שעדיין לא נוצלו.

    5. בסופו של כל מהלך הפריסל יעביר אוטומאטית קלף שהוא מיותר לתא הבית. הקלף נחשב מיותר כאשר לא נותרו בחפיסה קלפים אשר נמוכים ממנו בצבע המנוגד לו.

    6. במשחק הפריסל לא ניתן לבצע פעולות ומהלכים בלי סוף, מבלי להיות מושפע מהן בשלב מאוחר יותר של המשחק. כל ביצוע מהלך, ישפיע על המהלך הבא שלכם במשחק. לכן תכננו היטב כל מהלך, וחישבו מראש על הצעד הבא שתעשו.

    7. כאשר משחקים בפריסל ב"חלונות" המשחק מונפש בשפע אנימציות והוראות. כשישאר לכם מהלך חוקי אחד אחרון, אז כותרת המשחק תהבהב לכם על מנת להזהיר אתכם שנותר לכם מהלך חוקי אחרון.

    8. למרות שהשתדלתם להימנע ממצב זה, אם כבר הגעתם למצב שבו נותר לכם מהלך אחרון חוקי אחד, אז התבוננו היטב על כל עמודה וחפשו היטב את הקלפים שאתם צריכים על מנת להציל את המצב. אם אתם רואים שהמצב אבוד, ומיציתם את כל האפשרויות המשמעות היא שהפסדתם.

    9. במידה והפסדתם במשחק, מומלץ להתחיל אותו מההתחלה מחדש. לא רק שהדבר מאתגר ומספק, אלא גם הוא יגרום לכם לשפר את המיומנות שלכם ויעשיר את הניסיון שלכם במשחק.

    למשחק: http://www.freecell.co.il/freecell-game.html

    מקורות: http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A4%D7%A8%D7%99%D7%A1%D7%9C
    http://www.freecell.co.il/index.html

    תהנו (:

  2. 10-12-2009 16:39 #2
    בן
    תאריך הצטרפות
    27-07-09
    שם פרטי
    שון
    הודעות
    3,176
    תודה רבה על המידע

    דניס הישרדות


    כל שאלה בנושא מוזיקה ( זיהוי וכד' )
    פנו אליי בפרטי (:

    מנהל פורום מוזיקה כללית , קליפים MTV , יוצרים שירים לשעבר..

  3. 10-12-2009 19:31 #3
    ManaLord מנותק מנהל פורום Counter Strike: Source לשעבר
    בן
    תאריך הצטרפות
    25-08-07
    הודעות
    14,928
    תודה על המידע

    לשליחת הודעה פרטית לחצו על החתימה

מקרא דרגות:  » יו"ר » מנכ"ל » מנהל ראשי » מפקח » מנהל פורום » צוות פרוייקטים » צוות סיקורים » משתמש כבוד » היכל התהילה » Champ » משקיען כבוד » Winner