fxp
שחזור סיסמה הרשמה
  • הודעות
  • אשכולות
  • רשומים
  • מחוברים כרגע
הרשמה לאתר
פרסום|

הכל על "קוביות" בבטן

  1. 07-03-2010 17:02 #1
    בן
    תאריך הצטרפות
    20-09-09
    הודעות
    14,158
    המדריך השלם לקוביות בבטן, כל השאלות על איך להשיג קוביות בבטן, כי כולם רוצים להיראות חטובים במיוחד בתקופת הקיץ.


    *החלטתי לפרסם את האשכול זה עקב גל של אשכולות שקשורים ב"קוביות" בבטן. מהיום אשכול על קוביות בבטן ינעל ופותח האשכול יופנה לאשכול הזה.



    האם כל אחד יכול להשיג "קוביות" בבטן?
    בוודאי כל אחד יכול להשיג קוביות בבטן והוא יצטרך שלושה דברים:
    1) מסת שריר סבירה.
    2) אחוז שומן נמוך יחסית.
    3) עבודה על שרירי הבטן (עם תרגילים מורכבים או מבודדים).


    אם אני אעשה 200 כפיפות בטן ביום יהיו לי קוביות?
    לא.
    כפי שציינתי מקודם עבודה על שרירי הבטן זה לא הכל, צריך שיהיה גם אחוז שומן נמוך יחסית ומסת שריר סבירה.


    איזה שרירים יש בבטן?
    ובכן יש ארבעה שרירים בבטן שהם:

    1) הישר ביטני (Rectus Abdominis) - משמש לכיפוף הגו לפנים תוך קירוב האגן לצלעות.
    תיאורטית ניתן להפעיל כל חלק בשריר זה בנפרד בגלל המבנה העיצבי הסגמנטלי, אך מעשית עקב השליטה המוחית כל השריר יעבוד כיחידה אחת. עם זאת, חלקו העליון יהיה מעורב בפעילות חזית וחלקו התחתון יהיה מעורב בפעילות אגן. מקור השריר ברכס הקובת והיאחזותו בעצם החזה בסחוסי צלעות 5, 6 ו-7.

    2) האלכסוני חיצוני (External Oblique) - עיקר תפקידו בדחיסת קיר הבטן, שריר עזר בנשימה ובייצוב הגו בזמן תנועות מתפרצות, עצימות או בהרמת משאות. מקור השריר ב-8 הצלעות התחתונות והיאחזותו במחצית הקדמית של רכס הכסל.

    3) האלכסוני פנימי (Internal Oblique) - בדומה לשריר האלכסוני חיצוני עיקר תפקידו בדחיסת קיר הבטן, שריר עזר בנשימה ובייצוב הגו בזמן תנועות מתפרצות, עצימות או בהרמת משאות.
    מקורו במחצית הצדדית של רצועת המפשעה, ב-2/3 הקדמיים של רכס הכסל וחותלת הגב. היאחזותו בסחוסי הצלעות 10, 11 ו-12, בקו הלבן וברכס עצם הקובת.

    4) הרחב בטני (Transverse Abdominis) - השריר ממוקם בשכבה הפנימית, יוצר לחץ תוך בטני ומייצב ותומך באיברים פנימיים. מקורו במחצית הצדדית של רצועת המפשעה, ב-2/3 הקדמיים של רכס הכסל, חותלת הגב וסחוסי 6 הצלעות התחתונות. היאחזותו בקו הלבן ורכס עצם הקובת.
    שרירי המותן כסל ( iliopsoas ) אינם שרירי בטן כלל. הם משמשים לכפיפה במפרק הירך (הרמת ברכיים) וחשוב לנטרלם כאשר ברצוננו להפעיל אך ורק את שרירי הבטן.


    מה עם שריר הבטן התחתונה/"הקוביות" התחתונות ?
    אין שריר כזה, השריר הישר בטני בנוי כיחידה אחת.


    מה צריך לעשות כדי שיראו אצלי 8 ריבועים ?
    לא כל אחד יכול להגיע למצב של 8 ריבועים. לכל אדם יש מבנה שונה בבטן כאשר אצל חלק מהאנשים יש רק 6 או 4 ריבועים.
    שימו לב שהשריר הישר בטני ממשיך עד האגן אך בחלק התחתון שלו ברובו אינו מחולק לריבועים.
    בנוסף, במקרה שהגוף שלכם כן בנוי ל8 ריבועים יש צורך בהעלאת מסת השריר וחיטוב מאסיבי יותר לאחוז שומן נמוך כדי להבליטם.


    צריך לעשות גם תרגיל לשריר האלכסונים?
    שריר האלכסונים עובד מספיק גם בכפיפות בטן ולכן יש עדיפות לבצע כפיפות בטן רגילות ולא תרגילים מבודדים לשריר האלכסונים.


    עדיף לעשות כפיפות בטן עם יותר חזרות ומשקל נמוך או עם פחות חזרות ומשקל גבוה יותר?
    אם המטרה היא היפרטרופיה יותר יעיל לעשות 8-12 חזרות עם משקל גבוה יותר.


    גם אישה יכולה לפתח "קוביות" בבטן?
    כן גם אישה יכולה לפתח "קוביות בבטן אבל פחות מגבר מכיוון שאצל נשים רמת הטסטוסטרון פחות גבוהה בגוף ולכן יהיה להן קשה יותר לעלות במסת השריר.
    יש נשים עם קוביות בבטן אבל הן פשוט היו צריכות לעבוד יותר זמן מגברים.


    האם חיזוק שרירי הבטן ישרוף את השומן באיזור הבטן?
    חיזוק שרירי הבטן לבד יחזק את שרירי הבטן, הוא לא ישרוף שומן ולא יעלה את מסת השריר באיזור הבטן.
    בכדי לעלות במסת השריר או לשרוף שומן יש לאכול במאזן קלורי חיובי/שלילי ושלב אימונים נכונים.


    צריך להתאמן על שרירי הבטן כל יום?
    אין שום צורך להתאמן על שרירי הבטן כל יום אם המטרה היא היפרטרופיה מספיק לעשות אימון טוב ונכון על שרירי הבטן 2-3 בשבוע.
    נערך לאחרונה על ידי PureStrength, 28-05-2011 בשעה 10:40

  2. 07-03-2010 17:05 #2
    בן
    תאריך הצטרפות
    20-08-09
    שם פרטי
    גיל
    הודעות
    8,876
    אחלה של דבר.. אשכול מבורך
    יחסוך המון שאלות ואשכולות מיותרים!

    זכרו..
    כשיש ספק

  3. 07-03-2010 17:07 #3
    תאריך הצטרפות
    10-11-07
    הודעות
    1,178
    מעולה
    יחסוך פה הרבה שאלות מוזרות מהילדים

  4. 07-03-2010 17:09 #4
    בן
    תאריך הצטרפות
    13-11-09
    שם פרטי
    לירון
    הודעות
    3,652
    מדריך מצוין
    פישמן
    איזה סטלן חלאס עם החסה
    XD

  5. 07-03-2010 17:15 #5
    בן
    תאריך הצטרפות
    30-09-09
    הודעות
    12,270
    אהבתי תמדריך,אבל שכחת להוסיף על הקטע של הגידים,שלא לכל אחד יכולים להיות 6/8 ריבועים,ולא לכל אחד יש ריבועים ישרים,ושזה לא יפה בכלל שיש לך ריבועים אבל אין מאסת שריר..

  6. 07-03-2010 17:15 #6
    בן
    תאריך הצטרפות
    20-04-08
    הודעות
    9,363
    תודה רבה אחלה השקעה כמה אחוז שומן צריך כדאי שיראו?

  7. 07-03-2010 17:17 #7
    בן
    תאריך הצטרפות
    13-11-09
    שם פרטי
    לירון
    הודעות
    3,652
    ציטוט פורסם במקור על ידי f0req צפה בהודעה
    תודה רבה אחלה השקעה כמה אחוז שומן צריך כדאי שיראו?
    12% שומן ומטה

  8. 07-03-2010 17:18 #8
    בן
    תאריך הצטרפות
    20-08-09
    שם פרטי
    גיל
    הודעות
    8,876
    בד"כ באיזור ה 12-13 כבר רואים קוביות

  9. 07-03-2010 17:18 #9
    בן
    תאריך הצטרפות
    30-09-09
    הודעות
    12,270
    ציטוט פורסם במקור על ידי sportmanliron צפה בהודעה
    12% שומן ומטה
    אפשר לראות גם ריבועים על 13-14% שומן בלי בעיה..
    מתחת ל12% שומן כמעט בלתי אפשרי לרדת בלי לשרוף הרבה מאוד שריר

  10. 07-03-2010 17:20 #10
    בן
    תאריך הצטרפות
    13-11-09
    שם פרטי
    לירון
    הודעות
    3,652
    ציטוט פורסם במקור על ידי dmdcool צפה בהודעה
    אפשר לראות גם ריבועים על 13-14% שומן בלי בעיה..
    מתחת ל12% שומן כמעט בלתי אפשרי לרדת בלי לשרוף הרבה מאוד שריר
    נכון שאפשר אבל יראו אותם בצורה הכי טובה ככל שיש פחות % שומן ויותר מסת שריר בבטן

  11. 07-03-2010 17:20 #11
    בן
    תאריך הצטרפות
    20-08-09
    שם פרטי
    גיל
    הודעות
    8,876
    גם מאוד כשור למסת שריר.. בנאדם עם הרה מסת שריר בבטן [וכהנחה מזה בכל הגוף..]
    גם ב 14% ו 15% יוכל להנות מקוביות

    ד"א.. איך החתימה החדשה חחחחח...

  12. 07-03-2010 17:21 #12
    בן
    תאריך הצטרפות
    13-11-09
    שם פרטי
    לירון
    הודעות
    3,652
    ציטוט פורסם במקור על ידי Super_Fisherman צפה בהודעה
    גם מאוד כשור למסת שריר.. בנאדם עם הרה מסת שריר בבטן [וכהנחה מזה בכל הגוף..]
    גם ב 14% ו 15% יוכל להנות מקוביות

    ד"א.. איך החתימה החדשה חחחחח...
    יש כאלה ילדי קוביות שאין להם מסת שריר בגוף
    מושפע חסה..

  13. 07-03-2010 17:21 #13
    בן
    תאריך הצטרפות
    30-09-09
    הודעות
    12,270
    מגעילה,תעביר לרגלי מטרה האלה...

  14. 07-03-2010 17:22 #14
    בן
    תאריך הצטרפות
    20-08-09
    שם פרטי
    גיל
    הודעות
    8,876
    לא הולך? .. =P

    יאללה לכו תנשנשו חסה גם כן אתם.. [אני מחליף בחזרה..............]

  15. 07-03-2010 17:26 #15
    בן
    תאריך הצטרפות
    20-09-09
    הודעות
    14,158
    נעול.

מקרא דרגות:  » יו"ר » מנכ"ל » מנהל ראשי » מפקח » מנהל פורום » צוות פרוייקטים » צוות סיקורים » משתמש כבוד » היכל התהילה » Champ » משקיען כבוד » Winner