fxp
שחזור סיסמה הרשמה
  • הודעות
  • אשכולות
  • רשומים
  • מחוברים כרגע
הרשמה לאתר
תגיות: plane, X Plane 9
פרסום|

X-Plane-כל מה שרציתם לדעת על המתחרה חזק ל-MSFS

  1. 13-12-2011 15:55 #1
    בן
    תאריך הצטרפות
    05-06-11
    שם פרטי
    עוז
    הודעות
    2,630
    X-Plane-כל מה שרציתם לדעת על המתחרה חזק ל-MSFS
    נתחיל בקצת היסטוריה...
    הכל התחיל ב-1988, כאשר אוסטין מייר קיבל את דירוג המכשירים שלו. הוא מהר מאוד מצא את עצמו עובד עבור חברת duPont Aerospace, שפיתחה באותו זמן את פרוייקט ה-X-30, מטוס חדשני שהיה יכול, בתאוריה, להמריא ממסלול המראה רגיל ולטוס לחלל.בחזרה לסימולטור! אוסטין רצה לשמר את יכולות המכשירים שלו בלי לעלות לאויר. אבל זה דורש סימולטור! באותם ימים, סימולטור הטיסה של מייקרוסופט פעל על המקינטושים החמודים שהיו באותו זמן. אבל אוסטין גילה עד מהרה שהסימולטור לא מתאים לדרישות שלו: לא מציאותי, לא נוח, וזה לא הולך להשתנות. אז הוא כתב סימולטור משל עצמו וקרא לו: Archer-II IFR, על שם המטוס שהטיס באותם ימים, פייפר ארצ'ר(או קשת בעברית)-2.תואר באווירודינמיקה לא איחר להגיע, ואוסטין החליט להרחיב את הסימולטור שלו כך שיוכל לדמות כל מטוס שקיים, על-ידי הכנסת הגיאומטריה של המטוס לסימולטור, וכך הסימולטור מחשב בעצמו את אופן טיסת המטוס, מה שקורה עד היום, וייחודי לגמרי ל-X-Plane. הוא קרא לסימולטור X-Plane, על שם סדרת מטוסי ה-X, שנבדקה בבסיס חה"א האמריקני אדוארדס בשנות ה-60, ונמשכת עד היום, ותפקידה הוא להמציא תכנונים יעילים יותר למטוסים עתידיים.אזהרה: כל הקטעים מעכשיו והלאה מסבירים הסברים טכניים, מי שחושב שישתעמם, יכול לדלג ולצפות בסרטונים השונים שמפוזרים באשכול כדי להתרשם לפחות ויזואלית מיכולותיו השונות של הסימולטור.

    עכשיו, לסימולטור עצמו!

    אז מה
    מייחד את X-Plane משאר סימולטורי הטיסה?התשובה פשוטה, אם כי לא כל כך ברורה, והיא השימוש במנוע דינמיקה נעלה משל שאר הסימולטורים.קודם, נבחן את מנוע הדינמיקה בסימולטורים כמו MSFS, ואז נשווה אותו לשל X-Plane:
    סימולטורים כמו MSFS משתמשים במנוע LookUp. שלבי הפעולה עם מנוע כזה הם כלדלקמן:
    1: בנה מטוס אמיתי (כן כן! עם חומרים אמיתיים, מנוע ואף כנפיים אמיתיות!)
    2: הטס אותו (עם טייס אמיתי! שמסכן את עצמו, אם התכנון לא מוכר וחדשני!)
    3: רשום את התנהגות המטוס בכל שלב ושלב, כולל מהירות, גובה, לחץ אויר, טמפרטורה וכו' וכו'...
    4: הכנס את הגיאומטריה ("צורה") של המטוס לסימולטור, הכנס לסימולטור גם את המידע שנאסף בשלב 3.5: הטס את המטוס, שטרחת שנים לתכנן ולבנות, בתוך קופסה צבעונית מהבהבת (מסך המחשב, למי שלא הבין! )
    אז במה X-Plane שונה?! אולי תשאלו?
    שאלה טובה! האמת היא, שלראשונה כאשר נחשפתי לעולם הסימולטורים, גם אני בעצמי לא ידעתי. אבל, משום שנחשפתי לעולם זה דרך X-Plane, הבנתי עד מהרה, וגם על בשרי, כשניסיתי לעבור למתחרה, FSX.
    אז, המנוע הדינמי של X-Plane נקרא "תאוריית מודל-להב (Blade Element Theory באנגלית)".
    דבר ראשון, מתכננים מטוס ומכניסים את כל התכונות שלו לסימולטור: צורה, גודל, משקל, כנפיים, מטען... ה-כ-ל!אז, מפעילים את הסימולטור עצמו והסימולטור מבצע את השלבים הבאים:
    1:שבירת המטוס לחלקים: קורה רק פעם אחת, בעת טעינת המטוס, בלי שתבחינו בכך: הסימולטור מפרק את המטוס לחלקים קבועים מראש, כל כנף לעד ל-10 חלקים, כל גוף לחלקים רבים בהרבה.
    2: קביעת מהירות: הסימולטור קובע, פעמיים במחזור, את המהירות של כל חלק. הוא משתמש במידע על דחיסות האויר, כוחות שנוצרים מהכנפיים ומהמדחף על חלקים אחרים במטוס, ומוצא את המהירות הליניארית (קווים ישרים) והזוויתית של כל חלק.
    3: מציאת מקדמים: הסימולטור קובע את מקדמי העילוי, החיכוך והמומנט של כל חלק ע"פ מידע שניתן לו מראש, דרך קבצים מסויימים, על הכנפיים ועל הגוף, וגם מהשלבים הקודמים.
    4: "בניית" כוחות: כל המידע שנמצא בשלבים הקודמים מחובר, ואז מחולק במסת המטוס כדי למצוא את הכוח שפועל על המטוס, ומחולק במומנט של התנע כדי למצוא מהירות זויתית.
    5:חזרה לעבודה! שלבים 2-4 מורצים מחדש, לפחות 15 פעמים לשנייה. (נכון שמחשבים פשוט אדירים? )

    חשוב לציין שהסימולטור פועל על כל שלושת המערכות העיקריות בשוק: Mac OS, Windows ו-Linux!

    "בסדר גמור עוז, הבנתי איך הסימולטור פועל, אבל אני לא מאמין שהוא יותר טוב"
    בחירה שלכם זה בחירה שלכם! אבל, לפני שתפנו חזרה לעיסוקייכם, תעיפו מבט בקטעים הבאים כדי להשתכנע סופית (או לא) בכך ש-X-Plane יותר טוב משאר הסימולטורים בשוק.ישנם כמה פרוייקטים שפותחו (ומפותחים) באמצעות הסימולטור X-Plane, ביניהם:1: הקרטרקופטר-http://www.cartercopters.com/ זהו ג'יירוקופטר (שילוב סטטי בין מטוס למסוק), כאשר הייחוד שלו הוא יכולת המראה ונחיתה אנכית לחלוטין, וטיסה במהירות של עד ל-800 קמ"ש.2:הוורטיקופר: http://verticopter.com/garrow_aircraft/ זהו שילוב דינמי בין מטוס למסוק, בתצורת STOVL/VTOL (המראה קצרה ונחיתה אנכית/המראה ונחיתה אנכיות). הוורטיקופטר פותח בשנים האחרונות באמצעות סימולטור X-Plane, וכעת דגמים שונים שלו נמצאים בתהליכי בדיקה של דגמים מוקטנים הנשלטים ע"י שלט רחוק.ולסיום, סרטון שמדגים את היכולות הפיזיקליות של X-Plane (ועוד עניין שפורסם בפורום הזה לא מזמן ):


    ונעבור לשאלות נפוצות ותשובות:


    זה ידוע שכאשר לא טסים ברשת, אפשר להרגיש בודדים, כי הסימולטור לא "מצייר" עוד מטוסים בשמיים. האם זה שונה ב-X-Plane?
    כן. אמנם בגרסה 9 המערכת פרימיטיבית, אבל החברה עבדה בקדחתנות בכדי לשדרג לגמרי את מערכת ה"טייסים המלאכותיים" בגרסה 10.למי שעוד לא יודע, התשתית של X-Plane 10 בנויה כדי לנצל מעבדים מרובי-ליבות, ואף יותר טוב, מחשבים מרובי-מעבדים. זה פועל כך: על ליבה אחת פועל מודל הדינמיקה של המטוס שאתם מטיסים. על ליבה נוספת פועל כל הסינרי. על ליבה שלישית פועל מזג האויר. על כל ליבה נוספת ייפעל מטוס מלאכותי נוסף עד ל-20 מטוסים (מקסימום), דבר שתורם גם לביצועים (בגלל שהמטוסים הנוספים פועלים ברקע) וגם למציאותיות, כי יש עוד מטוסים שטסים אתכם. אם המעבד שלכם בעל 2 ליבות בלבד, הסימ' יוכל לרוץ, אבל קצת יותר לאט מבמחשב עם יותר מ-3 ליבות. אם יש לכם מעבד בעל 4 ליבות, רוב הסיכויים הם שהסימ' ייזהה 8 ליבות, לא 4, בעיקר במחשבים חדישים. זאת משום שבימינו משתמשים בטכנולוגיה שמאפשרת למחשב לזהות פי 2 ממספר הליבות שיש לכם בכל מעבד. זה יעיל מאוד, ובקושי מאט את הסימולטור.חזרה למערכת. ישנם 20 מטוסים במקסימום שיכולים לטוס אתכם, וכאן הקטע היפה. נניח שאנו טסים מנתב"ג להיתרו. המראנו בנתב"ג. איתנו בשדה (ובסביבתו) יהיו עוד 20 מטוסים-נגיד, 10 מסיעים או מחכים בטרמינל, 3 מחכים להמראה ו-7 מחכים לנחיתה. לכל אחד מהמטוסים האלה יש תוכנית טיסה אמיתית-יש לו יעד וכל המרכיבים האחרים של תכנית טיסה. נגיד ששני מטוסים טסים איתנו באותה תכנית טיסה להיתרו, 2 מטוסים טסים לגרמניה, והשאר טיסות לאילת ולמזרח הרחוק. אז, 16 מטוסים, שלא טסים איתנו, "יימחקו" מיד כשהם נעלמים מטווח הראייה שלנו. 2 המטוסים שטסים אתנו להיתרו ישארו איתנו כל הטיסה, כי כל הטיסה הם בטווח ראייה. שני המטוסים שטסים לגרמניה, "יימחקו" באמצע הטיסה, לאחר שיינחתו בגרמניה וייעלמו לנו מטווח הראייה. אבל עכשיו נשארו לנו רק שלושה מטוסים-אנחנו ועוד שניים, לא?לא! תמיד יישארו איתנו 20 מטוסים, כי כל מטוס ש"נמחק", "יוחזר" חזרה וימריא או יינחת משדה תעופה קרוב-כך שתמיד יהיו בקרבתנו 20 מטוסים, בלי קשר לאיפה שאנחנו. כל מטוס שאנו רואים טס לפי תוכנית טיסה אמיתית, עם יעד אמיתי, וכו', רק שמטוסים שלא ממשיכים ליעד שלנו, יימחקו כשיצאו מטווח הראייה שלנו, ויוחזרו (אולי בתור דגם אחר של מטוס) כך שלא נרגיש בודדים.

    האם הסימולטור מכיל מערכת ATC (פקחי אוויר)?
    בהחלט! איזה סימולטור לא מכיל?!אמנם המערכת מאוד פרימיטיבית בגרסה 9, בגרסה 10 היא נבנתה מחדש מן היסוד. במקום קולות מלאכותיים שמיוצרים במקום ע"י מחשב, הפעם משתמשים בקטעי קול מוקלטים אמיתיים. מערכת ה-ATC מדריכה אותנו בכל שלבי הטיסה, מהמראה לנחיתה (לא בטוח לגבי פרוצדורות קרקע, כמעט בטוח שיש), ופועלת כמו מערכת ATC אמיתית.פרט אליינו, 20 המטוסים האחרים שיטוסו אתנו, גם ייפעלו לפי מערכת הפיקוח האווירי, ויקבלו נסיונות נחיתה חוזרים, אשרות המראה וכו. אנו נשתלב במערכת בדיוק כמו במציאות, כחלק משאר המערכת. המערכת תגיד לנו מה לעשות תמיד, בהתחשב בשאר המטוסים. המערכת מופעלת ע"י מערכת בינה מלאכותית, שתוכננה במיוחד כדי לעבוד כמה שיותר כמו מוח אנושי, למרות שזה בלתי אפשרי לביצוע במלוא מובן המילה, לכן המערכת עוד מכילה מעט באגים.

    הנה סרטון שמראה את יכולת ה-ATC של הסימולטור (בגרסה 10) ואת יכולתו "לצייר" 20 מטוסים בו-זמנית.אפשר לראות את דגמי המטוסים השונים, ואת העובדה שמטוס שנעלם "נמחק" ו"מופיע" מחדש במקום אחר, עם תוכנית טיסה אחרת, "כמטוס אחר":




    ~מקווה שלא השתעממתם, ושהחלטתם לתת לסימולטור ניסיון, עוז גרינפלד!(תרגישו חופשי ליצור איתי קשר בפרטי בנוגע לכל בעיה או שאלה שתצוץ בנוגע לסימולטור!!!!)
    הערה: בעת כתיבת אשכול זה נעזרתי במקורות הבאים:
    1:הידע הקודם שלי לגבי הסימולטור
    2:אתר www.X-Plane.com
    3:ויקיפדיה
    4: ראיון עם האיש מאחורי היצירה, אוסטין מייר: http://techhaze.com/2010/03/intervie...-austin-meyer/

    שימו לב! לחצו כאן כדי להגיע לחלק השני של הסיקור!
    נערך לאחרונה על ידי Ozgrin, 01-06-2012 בשעה 18:32


  2. 13-12-2011 16:17 #2
    בן
    תאריך הצטרפות
    09-03-09
    שם פרטי
    jango
    הודעות
    3,442
    אחלה סיקור! באמת השתכנעתי! אבל אני לא עומד לעבור בזמן הקרוב לX-PLANE...אני כרגע טס ב MFSX וטוב לי שם...אבל באמת נראה מהסיקור שלך שהסימולטור בXPLANE עושה את כל העבודה בזמן אמת ונותן טיסה יותר ריאליסטית! מה הדרישות שלו?
    נ.ב...זה רק אני או שאין למטוס הזה בסרטון את כנף ימין?


    תמיד שמח לעזור... אפשר להשיג אותי תמיד גם בפרטי..
    סער ליטמנוביץ'
    טייס אל על וירטואל ELY626
    767--757--737
    בוגר קןרס CVFR בIFS
    מחזור מספר 22


    בואו לראות תמונות שלי בJP!
    www.jetphotos.net/showphotos.php?userid=60852

  3. 13-12-2011 16:21 #3
    בן
    תאריך הצטרפות
    05-06-11
    שם פרטי
    עוז
    הודעות
    2,630
    ציטוט פורסם במקור על ידי jangols צפה בהודעה
    אחלה סיקור! באמת השתכנעתי! אבל אני לא עומד לעבור בזמן הקרוב לX-PLANE...אני כרגע טס ב MFSX וטוב לי שם...אבל באמת נראה מהסיקור שלך שהסימולטור בXPLANE עושה את כל העבודה בזמן אמת ונותן טיסה יותר ריאליסטית! מה הדרישות שלו?
    נ.ב...זה רק אני או שאין למטוס הזה בסרטון את כנף ימין?
    לגרסה 9 דרישות מערכת מינימליות יחסית. המחשב שלי בן 4 ומריץ אותו אחלה. לגרסה 10 הדרישות נמצאות כאן: http://www.x-plane.com/desktop/system-requirements/

    וכן, אין לו את כנף ימין. זה גם פורסם בדיוק היום בפורום-טייס קרב ישראלי בשם זיוי נדיבי נחת אחרי שאיבד את כנף ימין של מטוס ה-F-15 שלו.


  4. 13-12-2011 16:23 #4
    בן
    תאריך הצטרפות
    09-03-09
    שם פרטי
    jango
    הודעות
    3,442
    תודה!


    תמיד שמח לעזור... אפשר להשיג אותי תמיד גם בפרטי..
    סער ליטמנוביץ'
    טייס אל על וירטואל ELY626
    767--757--737
    בוגר קןרס CVFR בIFS
    מחזור מספר 22


    בואו לראות תמונות שלי בJP!
    www.jetphotos.net/showphotos.php?userid=60852

  5. 13-12-2011 16:25 #5
    בן
    תאריך הצטרפות
    05-06-11
    שם פרטי
    עוז
    הודעות
    2,630
    ציטוט פורסם במקור על ידי jangols צפה בהודעה
    תודה!

    בשמחה!


  6. 13-12-2011 17:33 #6
    בן
    תאריך הצטרפות
    06-04-10
    שם פרטי
    מתן
    הודעות
    8,740
    סיקור מעולה!!
    תודה רבה

    Boeing 737 Pilot

  7. 13-12-2011 17:34 #7
    בן
    תאריך הצטרפות
    19-01-11
    הודעות
    5,544
    תודה

  8. 13-12-2011 17:35 #8
    בן
    תאריך הצטרפות
    05-06-11
    שם פרטי
    עוז
    הודעות
    2,630
    בכל זמן..!!


  9. 14-12-2011 17:33 #9
    בן
    תאריך הצטרפות
    04-03-09
    שם פרטי
    קוביツ
    הודעות
    13,397
    הבנתי שהייתה תקלה באשכול, אז הוספתי לך תיוג. להבא פנה אלי או לאלכס (המנהל השני של הפורום) בפרטי ונוסיף לך תיוג.
    סיקור מעולה, תודה!
    -ננעץ, כל הכבוד!

    נערך לאחרונה על ידי ltamar, 22-12-2011 בשעה 18:07
    בוגר קורס CVFR



    *מוכר מגני מסך מאט לאייפון 5 כאן ומגני מסך קדמיים ואחוריים לאייפון 4 / 4S כאן

  10. 14-12-2011 17:46 #10
    בן
    תאריך הצטרפות
    05-06-11
    שם פרטי
    עוז
    הודעות
    2,630
    תודה רבה, ובבקשה!


  11. 16-12-2011 16:49 #11
    בן
    תאריך הצטרפות
    05-06-11
    שם פרטי
    עוז
    הודעות
    2,630
    שימו לב כולם: הוספתי שני קטעים חדשים- על מערכת הבינה המלאכותית של הסימולטור, שמכילה טייסים וירטואליים ומערכת פיקוח האווירי המלאכותית!


  12. 17-12-2011 14:40 #12
    בן
    תאריך הצטרפות
    13-12-11
    שם פרטי
    בר
    הודעות
    4,152
    אז הוא יותר טוב?
    לקנות אותו או את FSX?
    נערך לאחרונה על ידי 69RaamPilotF15i, 17-12-2011 בשעה 14:40

  13. 18-12-2011 20:53 #13
    בן
    תאריך הצטרפות
    05-06-11
    שם פרטי
    עוז
    הודעות
    2,630
    שימו לב אנשים! פרסמתי את חלק 2 של הסיקור!

    ציטוט פורסם במקור על ידי 69RaamPilotF15i צפה בהודעה
    אז הוא יותר טוב?
    לקנות אותו או את FSX?
    עדיף לך את FSX אם זה לקצת זמן כי הוא יותר זול... ואם אתה לא רוצה לבזבז בכלל אז עדיף לך את זה כי FSX זה דמו שעה לכל הזמן ו-XP זה 10 דקות כל פעם.


מקרא דרגות:  » יו"ר » מנכ"ל » מנהל ראשי » מפקח » מנהל פורום » צוות פרוייקטים » צוות סיקורים » משתמש כבוד » היכל התהילה » Champ » משקיען כבוד » Winner