fxp
שחזור סיסמה הרשמה
  • הודעות
  • אשכולות
  • רשומים
  • מחוברים כרגע
הרשמה לאתר

סיקור | בואינג 777 - המטוס של המאה ה-21.

  1. 23-11-2007 21:31 #1
    בן
    תאריך הצטרפות
    08-06-07
    הודעות
    11,363
    סיקור | בואינג  - המטוס של המאה ה-.
    777 של חברת British Airways נוחת בנמל התעופה איסטווד.


    ה-777, הידוע בכינויו האנגלי Triple 7 (שלוש שביעיות), הוא מטוס דו מנועי, ארוך טווח, ונכון להיום המטוס הדו מנועי הגדול בעולם. גודלו מתקרב לזה של ה-747 האגדי, ומנועיו גדולים משלו. ה-777 מסוגל לשאת בין 301 ל-368 נוסעים בקונפיגורציות שונות. Singapore Airlines היא החברה שמחזיקה, נכון להיום, הכי הרבה מטוסי 777 (68 מטוסים מדגמים שונים, של ה-777). עם זאת, חברת Emirates הסעודית עומדת לעקוף אותה ב-2010 עם יותר מ-90 מטוסים מדגם זה.

    ראשית המטוס והפיתוח

    באמצע שנות ה-80, עם גדילת התיירות האווירית וההצלחה הגדולה של ה-767, בואינג רצו להגדיל את המטוס המצליח. עם זאת, מוצה הפוטנציאל עם הגדלות המטוס, ואנשי בואינג הבינו שיש צורך בגרסא שונה באופן דרסטי. עם זאת, הפרוייקט החל כ-767-X.

    בפיתוח של ה-777, בואינג אימצו את שיטת "עובדים ביחד" (Working Together), כלומר עבודה צמודה עם חברות התעופה הגדולות בפיתוח המטוס, כך שכל חברה הייתה מעורבת בפיתוח, באמצעות שאלונים מיוחדים שחולקו בפגישות יעודיות. החברות היו United Airlines, American Airlines, Delta, Al Nippon Airways, Japan Airlines, British Airways, Qantas והחברה הסינית Cathay Pacific. בפיתוח של מטוסים קודמים, בואינג התייעצו עם חברה גדולה שהבטיחה להיות לקוחה גדולה, ולא עם כל החברות, כך שנוצר קונפליקט אינטרסים. לדוגמה, ה-747 פותח לצרכי החברה האמריקאית Pan American, שבאותה תקופה שלטה ללא עוררין בשוק הטיסה הטרנס-אטלנטי.

    בואינג הציעו הצעה ראשונית, שכללה מטוס שמסוגל לשאת 340 נוסעים, לטווח ארוך מאוד (13,500) ק"מ. עם זאת, חברות התעופה לא אהבו את הרעיון, ואחרי הפגישה הראשונה של Working Together, הוחלט שה-767-X יהיה בעל התכונות הבאות: רוחב קרוב לזה של ה-747, 325 נוסעים, מערכת טיסה על חוט, Glass Cockpit מתקדם וממוחשב, פנים גמיש לשינויים והתחייבות ל-10% יותר נוסעים-למייל מאשר ה-A330 והדוגלס MD-11.

    וכך, תוכנית ה-777 יצאה לדרך, בשמה דאז: 767-X.

    פיתוח ה-777 באופן ממוחשב לגמרי, והוא היה המטוס האזרחי הראשון בעולם להשתמש במערכת ממוחשבת לפיתוח. המערכת, מחברת דאסו הצרפתית, בדקה בעיות עם חלקים ואיפשרה לבדוק התאמה שלהם, לפני בנייה של אב-טיפוס יקר שעולה מיליוני דולרים. עם זאת, בואינג לא האמינה לגמרי בתוכנה, ובשקט בשקט בנתה דגם של האף לבדיקת החלקים שבו. כאשר היא ראתה שהתוכנה אכן צדקה, הם לא בנו יותר דגמים עד לאב הטיפוס הסופי.

    סיקור | בואינג  - המטוס של המאה ה-.
    בואינג 777-200 של חברת United Airlines נוחת.


    ייצור

    ה-777 כלל השתתפות בינלאומית ענפה בבנייתו, ששנייה רק ל-787 העתידי. חברות רבות הביאו חלקים שונים למטוס והוזילו את מחירי היצור, כמו גם הפחיתו לחץ מבואינג. לדוגמה: חברות יפניות שונות יצרו את הגוף, ואת מערכת אחסון הכבודה ייצרה דווקא איליושן הרוסית, שפיתחה מערכת מיוחד לאחסון ביחד עם בואינג.

    הטיסה הראשונה של ה-777 נערכה ב-14 ביוני, 1994. חברת יונייטד, לקוח הפתיחה, קיבלה את ה-777 הראשון ב-15 במאי, 1995.

    ה-777 הוא מטוס משוכלל מאוד. תא הטייס ממוחשב לגמרי, ויש בו מערכת טיסה על חוט מתקדמת, עם תצוגה דיגיטלית. תקשורת הנתונים במטוס מתבצעת דרך כבלים פייבר-אופטיים, שאומנם יקרים, אבל קלים בהרבה מכבלי הנחושת ומסוגלים להעביר פי אלפי פעמים יותר מידע מכבל נחושת בגודל זהה.

    ב-777 יש גם פאנים מכניים מעניינים. לדוגמה: המנועים שלו הם מנועי ה turbofan החזקים ביותר שאי פעם יוצרו למטוס אזרחי. ה-777 יוצר מ-12% חומרים קלים, כמו קרבון-פיבר. גם כן הנחיתה מרשים: לבואינג 777 מערכת הנחיתה והצמיגים הגדולים ביותר שאי פעם יוצרו למטוס נוסעים. כשהמטוס מלא לגמרי, לבואינג 777 יש את יחס המשקל-לצמיג הגדול ביותר שקיים בכל מטוס סדרתי.

    סיקור | בואינג  - המטוס של המאה ה-.
    מערכת הנחיתה של בואינג 777-200ER של חברת American Airlines.


    גרסאות

    לבואינג 777 יש גרסאות מרובות. ה-777-200 הייתה הגרסה הראשונית של המטוס, כמובן עם גרסת ER לטווחים ארוכים יותר. אל על עושה שימוש ב-777-200ER. ה777-300 הוא גרסה ארוכה של ה-777, שנועדה להחליף את הבואינג 747 מגרסאות 100 ו-200 המיושנים, שהיו קטנים מה-747-400. כמו כן קיימת גרסת ER ל-300.

    גרסת ה-777-200LR, היא גרסא מיוחדת של ה-777 לטווח ארוך מאוד. נכון להיום, זהו מטוס הנוסעים עם הטווח הארוך בעולם. הוא יכול לטוס 17,501 קילומטר, שהם 18 שעות טיסה. ה777-200LR קיבל את השם WorldLiner בגלל יכולתו לחבר כמעט כל 2 נקודות בעולם בטיסה ישירה.

    כמו כן, קיימות גרסאות מטען ותידלוק (לחיל האוויר האמריקאי), הזוכות לפופולריות.

    סיקור | בואינג  - המטוס של המאה ה-.
    777-200 של אל על, נוחת.


    זהו סוף הסיקור

    קרדיט לי ולהנהלת פורום תעופה וחלל ב- FXP, ולגוגל על התמונות. אין להעתיק ללא נתינת קרדיט.




  2. 23-11-2007 21:38 #2
    בן
    תאריך הצטרפות
    09-08-07
    הודעות
    11,434
    אוי איזה מטוס אני מת עליו למרות שלא טסתי איתו שמעתי עליו סיפורים טובים עליו
    תודה אחי על הסיקור

  3. 23-11-2007 21:38 #3
    בן
    תאריך הצטרפות
    06-10-07
    שם פרטי
    אני גר בפח ברח' הלל ליד מס' בית: 3
    הודעות
    110
    יפה!!
    נחמד!!

    באסה שלא טסתי באחד כזה
    טסתי רק פעם אחת לטורקיה! (וזאת הפעם היחדיה שלי) חברה: onur air דגם מטוס: מקדונל דוגלס md-80

    חחחח אי אפשר לדעת מה יקרה בעתיד! אני כולה בן 12!

  4. 23-11-2007 21:40 #4
    בן
    תאריך הצטרפות
    08-06-07
    הודעות
    11,363
    את האמת, אם אני זוכר נכון (וזה יכול להיות שאני טועה), כשהייתי בערך בן 7, טסנו לגרמניה, ואני זוכר משהו עם טיסת הבכורה שלו. יכול להיות שהייתי על אחת מהטיסות הראשונות שלו!

  5. 23-11-2007 21:44 #5
    בן
    תאריך הצטרפות
    06-10-07
    שם פרטי
    אני גר בפח ברח' הלל ליד מס' בית: 3
    הודעות
    110
    שמעתי שתותח שם בבואינג 777 של אל על!. טלוויזיה משחקים אם שלט של הסוני פלייסטישן!
    שמעתי שמדליק חבל על הזמן!

  6. 23-11-2007 22:00 #6
    Gnoopy מנותק מפקח קטג' פנאי ובידור לשעבר
    בן
    תאריך הצטרפות
    18-02-07
    שם פרטי
    Spider Pig! Sp
    הודעות
    7,871
    כל הכבוד על ההשקעה [:

    אגב, נכנסתי רק כי פרסמת ת'אשכול אתה יודע איפה P:


    The Aristocrats

  7. 23-11-2007 22:02 #7
    בן
    תאריך הצטרפות
    08-06-07
    הודעות
    11,363
    תודה לכולם.

    עינבר, יא ספאמר (;

  8. 23-11-2007 22:29 #8
    בן
    תאריך הצטרפות
    25-07-07
    שם פרטי
    עומר
    הודעות
    2,242
    סיקור ממש יפה

    טסתי עם אחד כזה של אלעל 3 פעמים באמת חוויה ( בטיסה ארוכה טסתי איתו לארה"ב וחזרה ) פעם אחת ישבתי ליד הכנף ורואים את הגודל שלה והיופי אין באמת אחד המטוסים היפים אני אישית הכי אוהב בו את המנועים העצומים שלו - כמו שאומרים " מה שעושה ה 747 עם ארבעת המנועים שלו עושה ה 777 עם שני מנועי ענק"

  9. 23-11-2007 23:07 #9
    Airborne מנותק מפקח קטגורית פנאי ובידור לשעבר
    תאריך הצטרפות
    23-12-06
    שם פרטי
    אי שם מע
    הודעות
    7,134
    אחחחח....איזה יופיי..
    כל הכבוד על הסיקור, ועל המטוס היפייפה!

  10. 24-11-2007 06:38 #10
    תאריך הצטרפות
    16-08-07
    שם פרטי
    ראשון לציון
    הודעות
    8,300
    סיקור מצויין
    מטוס מצויין
    תודה רבה

  11. 24-11-2007 13:10 #11
    בן
    תאריך הצטרפות
    24-10-07
    שם פרטי
    אצל השכנה ממול
    הודעות
    780
    יפה אחי תודה

  12. 25-11-2007 20:41 #12
    בן
    תאריך הצטרפות
    09-10-07
    שם פרטי
    שמעון הז
    הודעות
    2,790
    סיקור ממש יפה אחלה השקעה!


    .גמאני מתנדב במד''א.
    .אזור גלבוע.
    .עפולה.


מקרא דרגות:  » יו"ר » מנכ"ל » מנהל ראשי » מפקח » מנהל פורום » צוות פרוייקטים » צוות סיקורים » משתמש כבוד » היכל התהילה » Champ » משקיען כבוד » Winner