• הודעות
  • אשכולות
  • רשומים
  • לייקים
  • מחוברים כרגע
הרשמה לאתר הרשמה באמצעות facebook
תגיות: i30, יונדאי
כתבה|

מבחן: יונדאי i30 ידנית

  1. 10-12-2012 01:57 #1
    116,239
    1776
    26-08-07
    ‏‏
    בן
    את ה- i30 החדשה בחנו כבר בעבר בגרסתה האוטומטית עם מנוע 1.6 ליטר. כעת אנחנו מקבלים את הגרסה המוזלת לאותה i30, המנוע קטן יותר והתיבת ההילוכים - ידנית, שומו שמיים.


    את ה- i30 החדשה בחנו כבר בעבר בגרסתה האוטומטית עם מנוע 1.6 ליטר כל כך אהוב ונערץ בארץ. אפילו נהנינו איתה והענקנו לה לא מעט שבחים. כעת אנחנו מקבלים את הגרסה המוזלת לאותה i30, המנוע קטן יותר והתיבת ההילוכים – ידנית, שומו שמיים.גרסאות עם מנועים חלשים יותר ותיבות ידניות לאט לאט נכנסות יותר ויותר לשוק הרכב הישראלי שכל כך מקובע וניזון משמועות ותופעת העדר. לאט לאט מבינים הישראלים שעבור מעט יותר עבודה עם רגל שמאל ויד ימין מקבלים מחיר קניה זול יותר, חסכון בדלק, ביצועים טובים יותר ולעיתים אף אמינות טובה יותר. לאותה נישה בדיוק מכניסה כלמוביל יבואנית יונדאי את ה- i30 Blue Drive אותה קיבלנו למבחן.

    מבחן: יונדאי i ידנית
    יונדאי i30 ידנית BlueDrive | צילום: פיליפ רוזין


    ניגש ישר לעניין ולסיבה שהתכנסנו כאן, מנוע ה- 1.6 ליטר ו- 135 כוחות סוס של ה- i30 הרגילה פינה את מקומו לטובת מנוע בנפח קטן יותר, 1.4 ליטר עם 100 כוחות סוס מכובדים המושגים ב- 5,500 סל"ד, נתון המומנט עומד על 14 קג"מ ב- 4,200 סל"ד. תיבת ההילוכים ידנית כאמור אך עם 6 הילוכים, כל זה אמור להניע את ה- i30 שמשקלה עומד על 1,200 ק"ג בגרסה זו. אז איך זה מרגיש בפועל? ובכן, כבר אומר שעבור הנהג הממוצע הביצועים מספקים בהחלט. כושר ההתקדמות, בטח במהירות עירונית ובין עירונית חוקית מפתיע לטובה ואין הרגשה של מחסור אקוטי בכוח. דף הנתונים מספר כי נתון ה- 0-100 קמ"ש עומד על 13.2 שניות ואילו המהירות המרבית עומדת על 182 קמ"ש. התיבה הידנית נוחה נעימה לשימוש וששת ההילוכים מחולקים היטב על מנת לנצל באופן יעיל את המנוע. בכביש הררי לא הייתי מתנגד לעוד כמה סוסים, עקיפות ידרשו מכם תכנון מדויק יותר ושימוש תכוף בידית ההילוכים. צריכת הדלק, נושא כאוב לכולנו, טובה כל עוד לא מאמצים את המנוע, בנסיעה בינעירונית רגוע מאוד אפשר להשיג צריכה של 16 ק"מ לליטר, נסיעה מהירה יותר או מאומצת יותר כמו בכביש הררי, תוריד את צריכת הדלק ל- 12 ק"מ לליטר. בעיר הצריכה עמדה על כ- 10 ק"מ לליטר, נתונים שרחוקים מאוד מהצהרות היצרן שמדברות על 20 ק"מ לליטר בנסיעה בינעירונית וכמעט 14 ק"מ לליטר בנסיעה עירונית.מעבר למנוע, ה- i30 Blue Drive דומה לגרסת ה- 1.6 ליטר ברמת אבזור הנמוכה – Inspire. לא תמצאו כאן חישוקי סגסוגת, גם בקרת השיוט, גג שמש ושקעי USB ו- AUX נעדרים מהתפריט. כמובן תמצאו את כל החשמול המקובל, מערכת שמע מקורית עם שליטה מההגה ואבזור בטיחותי מלא הכולל 7 כריות אוויר.מעבר לזה ובדומה ל- I30 1.6 אוטומט שבחנו בעבר הקומפקטית של יונדאי נהנית מנוחות נסיעה טובה, בידוד רעשים מוצלח ותא נוסעים מרווח ונעים.
    מבחן: יונדאי i ידנית
    יונדאי i30 ידנית BlueDrive | צילום: פיליפ רוזין


    מחירה של ה- i30 הזולה בהיצע עומד על 100,900 שקלים מחיר דומה למספר מכונית סופר מיני קטנות יותר, אך כאן תצטרכו להתמודד עם תיבה ידנית ומנוע מעט חלש יותר. יחד עם זאת ה- i30 נעימה לשהייה, מרווחת ונראית טוב. צריכת הדלק אומנם רחוקה מהצהרות היצרן אבל לא רעה לכשלעצמה. אם אתם לא גרים במרכז הארץ הפקוק או אין לכם בעיה עם תיבה ידנית ה- i30 Blue Drive בהחלט מהווה אופציה טובה מאוד לקניה.
    מפרט: יונדאי 1.4ISG i30 ידני Inspire
    מנוע (צלינדרים/תצורה/נפח) 4/טורי/1396 סמ"ק
    סוג מנוע בנזין
    הספק (כ"ס/סל"ד) 5,500/99
    מומנט (קג"מ/סל"ד) 4,200/12
    תמסורת ידנית 6 היל'
    בלמים (קידמי/אחורי) דיסק מאוורר/דיסק
    צמיגים 195/65-15
    מידות בס"מ (א, ר, ג) 147/178/430
    משקל 1,200 ק"ג
    נפח תא מטען 378 ליטר
    מיכל דלק (קיבולת בליטרים) 53 ליטר
    תאוצה מ-0 ל-100 (נתון יצרן) 13.2 שניות
    מהירות מרבית (נתון יצרן) 182 קמ"ש
    צריכת דלק (נתון יצרן) 17.8 ק"מ לליטר
    מחיר 100,900 שקלים
    אחריות יבואן (בחודשים) 36 חודשים
    מס' כוכבים במבחן ריסוק E-NCAP 5 כוכבים
    יתרונות
    מחיר, עיצוב
    חסרונות
    צריכת דלק במאמץ
    מבחן: יונדאי i ידניתמבחן: יונדאי i ידניתמבחן: יונדאי i ידנית
    מבחן: יונדאי i ידניתמבחן: יונדאי i ידניתמבחן: יונדאי i ידנית
    מבחן: יונדאי i ידניתמבחן: יונדאי i ידניתמבחן: יונדאי i ידנית
    מבחן: יונדאי i ידניתמבחן: יונדאי i ידניתמבחן: יונדאי i ידנית

    קרדיט למגזין אוטוספורט.


  2. 10-12-2012 09:39 #2
    26,326
    48
    11-08-09
    Kfir ツ
    בן
    יפה מאוד, תודה על הפרסום (:
    בברכה כפיר, מפקח פורום תחביבים לשעבר.
    ומנהל פורומים: Gunz, תמונות הגולשים, מזרחית ודיכאון, רקעים למחשב, הומור ובדיחות לשעבר..

  3. 10-12-2012 18:25 #3
    26,258
    547
    16-02-09
    דור
    בן
    רכב מעניין, אבל חבל שאין גרסה דומה בCW.
    אם כבר היו מביאים איזו ידנית עם מנוע דיזל, CRDI 1.4 שיש בריו, באיזה 110 אלף ש"ח, תחרות רצינית גם לסקודה ובטח לרנו עם הפלואנס.

    ציוד צילום:
    Nikon D7100, Tamron 17-50 2.8, Sigma 10-20, Nikon 35 2, Sigma 70-200 2.8 OS HSM, Nikon 70-210 4-5.6, Metz 50AF1
    סמארטפון:
    Sony Xperia Z2

  4. 10-12-2012 20:57 #4
    362
    03-06-11
    בן
    100 אלף ?
    נו באמת ....
    http://www.8ballpool.co.il
    - מטבעות 8 Ball Pool -


  5. 10-12-2012 21:47 #5
    26,258
    547
    16-02-09
    דור
    בן
    למה בכמה רצית שימכרו אותה?
    מה הבעיה עם התמכור אני לא מבין?

    ציוד צילום:
    Nikon D7100, Tamron 17-50 2.8, Sigma 10-20, Nikon 35 2, Sigma 70-200 2.8 OS HSM, Nikon 70-210 4-5.6, Metz 50AF1
    סמארטפון:
    Sony Xperia Z2

  6. 10-12-2012 21:49 #6
    27,444
    251
    08-05-09
    BubiStyleXD
    בן
    100 אלף שיהיה בגרסת ה1.6 החדשה..(גם קורולה וכל רכב 1.6 רגיל 100 אלף שקל והיה הרבה יותר מעניין)
    נערך לאחרונה על ידי TheBubiStyle, 10-12-2012 בשעה 21:50
    נשים (ישראליות)אוהבות זין וכסף. זין?יקבלו.. כסף?זין יקבלו.

  7. 10-12-2012 21:55 #7
    26,258
    547
    16-02-09
    דור
    בן
    טוב שלא אמרת 65 אלף ש"ח כמו באירופה
    הלוואי שמשפחתיות היו נמכרות ב100 אלף ש"ח בגרסה האוטומטית.
    סופר מיני אוטומטיות ב80 אלף ש"ח.
    מיני אוטומטיות ב60 אלף ש"ח.

    גרסאות ידניות בסביבות 10-12 אלף ש"ח פחות לפחות.

    ציוד צילום:
    Nikon D7100, Tamron 17-50 2.8, Sigma 10-20, Nikon 35 2, Sigma 70-200 2.8 OS HSM, Nikon 70-210 4-5.6, Metz 50AF1
    סמארטפון:
    Sony Xperia Z2

מקרא דרגות:  » יו"ר » מנכ"ל » מנהל ראשי » מפקח » מנהל פורום » צוותי האתר » משתמש כבוד » היכל התהילה » Champ » משקיען כבוד » Winner